تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819987643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعبانی فرد: 750مگاوات برق موردنیاز قشم تامین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شعبانی فرد: 750مگاوات برق موردنیاز قشم تامین می شود قشم – ایرنا - سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم نیاز مردم جزیره قشم و و صنایع مستقر در این جزیره را به برق افزون بر 750 مگاوات اعلام کرد و گفت: این سازمان برای تامین این میزان برق تمهیدات مناسبی را اندیشیده است.


به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی اکبر شعبانی فرد در آیین انعقاد تفاهم نامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی و تولید آب شیرین توسط دو شرکت مپنا و غدیر در تهران افزود: با استقرار صنایع بزرگ مانند فولاد، پتروشیمی، سیمان و پالایشگاه ها میزان مصرف برق در این جزیره از این میزان نیز فراتر خواهد رفت.
وی نیاز روزانه منطقه آزاد قشم به گاز را نیز افزون بر 42 میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر افزون بر 30 میلیون متر معکب از این نیاز منطقه از طریق خط لوله صلح تامین و هشت میلیون متر مکعب هم در خود منطقه تولید می شود.
شعبانی فرد تصریح کرد: با توجه به این که صنایع این منطقه به انرژی زیادی نیاز دارند امیدواریم با بهره برداری از این پروژه ها، نیاز فعالان اقتصادی و صنایع جزیره قشم به انرژی تامین شود و راندمان کار نیز افزایش یابد.
نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی و تولید آب شیرین با سرمایه گذاری 400 میلیون یورو قرار است تا ظرف 3 سال و در 3 فاز به بهره برداری برسد.
در مرحله اول ظرف 24 ماه، واحد گازی نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید و 6 ماه پس از آن بخش بخار نیروگاه و در نهایت قسمت آب شیرین کن که آب جزیره قشم را تأمین خواهد کرد به بهره برداری خواهد رسید.
این نیروگاه قرار است با مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر، گروه مپنا، شرکت سرمایه گذاری غدیر، شرکت تولید انرژی گستر قشم و منطقه آزاد قشم احداث شود که علاوه بر تولید برق برای پروژه های فولادی و پتروشیمی منطقه آزاد قشم، روزانه صد هزار مترمکعب آب شیرین نیز تولید خواهد کرد.ک/1
1871/668


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن