تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820254604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیرپذیری تشکلهای دانشجویی از احزاب سیاسی خارج ازدانشگاه خطرناک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاثیرپذیری تشکلهای دانشجویی از احزاب سیاسی خارج ازدانشگاه خطرناک است یاسوج - ایرنا - سرپرست دانشگاه یاسوج مستقل بودن را از ویژگی های اصلی جنبش های دانشجویی دانست و گفت: تاثیرپذیری تشکل های دانشجویی از احزاب سیاسی خارج دانشگاه مهلک و خطرناک است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، شاپور رمضانی عصر دوشنبه در نشست وفاق تشکل های دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد که با حضور روسای این دانشگاه ها در دانشگاه یاسوج برگزار شد،افزود: جنبش دانشجویی جایگاه ویژه ای دارد که باید آن را حفظ و از مسائلی که به این جایگاه خدشه وارد می کند پرهیز کرد.
وی بیان کرد: برخی احزاب سیاسی ضعیف در خارج از دانشگاه قصد دارند کارهای خود را از طریق تشکل های دانشجویی به پیش ببرند که جنبش دانشجویی نباید متاثر از این گروه ها باشد.
رمضانی اظهار کرد: احزاب سیاسی چنانچه در بیرون از محیط دانشگاه و در فضایی آرام و به دور از جنجال به نقد و بررسی خود بپردازند جامعه پیشرفت خواهد کرد.
وی خطاب به دانشجویان حاضر در نشست گفت:جنبش دانشجویی در دانشگاه ها باید با بررسی وظایف خود به این نکته پی ببرد که تا چه اندازه توانسته است خواسته ها و اهداف خود را محقق کند.
رمضانی عنوان کرد: چنانچه بتوان به عنوان یک فرد فعال در جنبش های دانشجویی رسالت خود را به خوبی انجام داد و از ورود سم مهلک سیاسی بیرون از دانشگاه به برنامه ها جلوگیری کرد موفق خواهیم بود.
سرپرست دانشگاه یاسوج با اظهار گلایه از تشکل های دانشجویی و پیگیری نکردن برخی مشکلات این دانشگاه از سوی آنان، گفت: جنبش های دانشجویی وظیفه اصلی خود را گم کرده اند.
وی ادامه داد: تشکل های دانشجویی نباید گرفتار بازی های سیاسی دیگران شوند بلکه باید به وظایف اصلی خود عمل کنند و از حاشیه ها به دور باشند.
رمضانی ابراز داشت: هر چند برنامه هایی که جنبش دانشجویی در حوزه های مختلف فرهنگی انجام می دهد با نام دانشگاه یاسوج تمام می شود ولی با وجود برخی حاشیه ها و تاثیر پذیری از احزاب سیاسی خارج از دانشگاه این جنبش رو به افول می رود.
وی خطاب به دانشجویان حاضر در این نشست گفت: در اجرای برنامه ها چنانچه کوتاهی از سوی مسوولان انجام شود باید در راستای کمک به پویایی دانشگاه مطرح کرد ولی ضعف خود را نیز نباید به پای کمبود ها گذاشت.
رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی به اجرا نشدن برنامه های 16 آذر (روز دانشجو) در دانشگاه یاسوج افزود: هیچکدام از مسوولان دانشگاه و دانشگاهیان مانع اجرای برنامه هایی که در چارچوب مصوبات شورای فرهنگی بود، نشدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست گفت: تمام مناظره ها مبتنی بر گفتمان است.
رضا چمن با اشاره به اینکه بسیاری از اظهار نظرها در حیطه کار تشکل های دانشجویی نیست، افزود: نباید جنبش دانشجویی را با جریانات و احزاب روشنفکری اشتباه گرفت.
وی حمایت از تمام تشکل های دانشجویی و ایجاد وفاق بین آنها را ضروری خواند و گفت: دانشگاه همچنان مبدا تحولات بوده و در آینده نیز از آن دانشجویان است.
چمن با اشاره به اینکه جنبش های دانشجویی به دلیل خطراتی که در کمین آنهاست باید آسیب شناسی شوند، اظهارکرد: سطحی نگری تشکل های دانشجویی موجب رکود و خمودگی در آنها می شود.
وی ادامه داد:حمایت از نحله های فکری خوب است ولی وابستگی به قدرت یک آفت به شمار می رود که تشکل های دانشجویی نیز باید به طور مستقل عمل کنند.
مسوول سازمان بسیج دانشجویی نیز گفت: تشکل های دانشجویی می تواند گره گشای مشکلاتی باشند که از سوی احزاب دولتی و غیردولتی قابل رفع نباشد.
شهرام مهدوی مطلق با بیان اینکه جنبش دانشجویی در سالهای قبل امپریالیسم آمریکا را به چالش کشید، افزود: هر جنبشی که بخواهد با هر دولتی کنار بیاید هویت مستقلی ندارد.
مسوول استانی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد و مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج نیز هدف از برگزاری این نشست را وفاق بین دانشجویان و بیان نظرات آنها اعلام کرد.
حجت الاسلام قاسم مقدم افزود: در این نشست مقرر شد در هرترم دو نشست با تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان برگزار شود.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه و اردوهای آموزشی از خواسته های دانشجویان برای پویایی دانشگاه های است که در دستورکار قرار گرفت.
مقدم اظهار کرد: روسای دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری کارگاه ها و اردوها همکاری و مساعدت خود را اعلام کرده اند.
در این نشست دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند.
671/7533


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن