تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819994314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی اشخاص متنفذ سیاسی مانع بازگشایی خانه احزاب هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برخی اشخاص متنفذ سیاسی مانع بازگشایی خانه احزاب هستند
عضو سابق شورای مرکزی خانه احزاب تاکید می‌کند: همه گرایش‌های موجود در جامعه هم خواهان قانون احزاب، البته یک قانون اصلاح شده، جامع، مانع و مطلوب و هم علاقمند به شروع کار مجدد خانه احزاب هستند. همه از رییس‌جمهور و وزیر کشور گرفته تا بقیه تمایل به این دو موضوع دارند. اما زمانی که به پایین می‌آید متولیان اشراف لازم را به این موضوع ندارند. می‌بینیم که چندین ماه است وزارت کشور معاون سیاسی ندارد و کسانی هم که مطرح می شوند تسلط لازم را ندارند. به نظر می آید به تخصص فرد و ویژگی‌های لازم توجه‌ای نمی‌شود و بیشتر سلیقه ای است و به روابط بر می‌گردد.
آفتاب- سرویس سیاسی: امرالله شیخیانی درباره مخالفت‌هایی که با بازگشایی خانه احزاب می‌شود به «آفتاب» می‌گوید: متاسفانه بعضی از افراد و اشخاص متنفذ سیاسی وضع را برنمی‌تابیدند (تعداد زیادی را هم شامل نمی‌شوند شاید 15 تا 20 نفر هستند). این افراد احتمال دادند که در مجمع عمومی و کنگره‌ای که انتخابات برگزار می‌شود رای نمی‌آورند و عضو شورای مرکزی آینده خانه احزاب نمی‌شوند بنابراین شروع به مخالفت کردند.
  
به گزارش آفتاب، مخالفت‌ها میان اعضای خانه احزاب باعث شده تا اعضا عملا نتوانند برای بازگشایی این نهاد کاری از پیش ببرند. امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم و عضو کمیته اجرایی خانه احزاب در کنار بی‌تفاوتی وزارت کشور این موضوع را مطرح و آن را عمده‌ترین دلیل عدم بازگشایی خانه احزاب عنوان می‌کند. اختلافاتی که او برخلاف شنیده‌های قبلی منکر می‌شود که مختص جناح راست در خانه احزاب است و همه گرایش‌ها را در آن دخیل می‌داند.


 وی چهار دوره عضو خانه احزاب بوده و در حال حاضر هم جزء کسانی است که در تلاش برای احیای این نهاد است.  شیخیانی درباره خانه احزاب می‌گوید: خانه احزاب به استناد قانون به وجود آمده دارای اساسنامه و مجوز است و جایگاه حقوقی دارد. این تشکل از کمیسیون ماده 10 پروانه فعالیت دارد و تا به حال هم مورد انحلال قرار نگرفته است. چهار دوره فعالیت کرده و دارای شورای مرکزی بوده، کنگره و همایش‌هایی داشته، کنفرانس احزاب آسیایی عضو بوده و شرکت کرده است. در زمان فعالیت خانه احزاب به ویژه در دوره اصلاحات و اوایل دولت نهم یک تشکل فعال بوده است. خانه احزاب در واقع متعلق به همه احزاب سیاسی کشور که عضو خانه احزاب هستند، است و خواهد بود.
 
 عضو کمیته اجرایی خانه احزاب به روند تعطیلی این نهاد اشاره و توضیح می‌دهد: دولت‌های نهم و دهم نه تنها خانه احزاب که هیچ یک از تشکل‌های سیاسی را به هر دلیلی برنتابیدند با رفتار و رویکرد خاصی که نسبت به احزاب داشتند، عمدتا احزاب تعطیل شدند، خانه احزاب هم معطل و وسایل و تجهیزات آن هم از آن گرفته شد.


به گزارش آفتاب، خانه احزاب مدتی فعالیت نداشت تا دولت یازدهم بر سر کار آمد. بنابراین افرادی که از فعالان خانه احزاب در این چند سال بودند دور هم جمع شدند و یک کمیته متشکل از هشت نفر انتخاب کردند. قرار شد رایزنی‌ها انجام شود تا براساس قانون و اساسنامه خانه احزاب مجددا این نهاد شروع به فعالیت کند.


شیخیانی تاکید می‌کند: خانه احزاب منحل نشده و هیچ مرجع قضایی درباره خانه احزاب اظهارنظر قضایی و حکمی صادر نکرده و شاکیی هم نداشته است.


دیبرکل حزب مردم ادامه می‌دهد: در این مدت جلساتی برگزار و بهترین راهکار این اعلام شد که یک سوم از احزاب عضو خانه احزاب درخواست مکتوب برگزاری مجمع عمومی کنند. با این روش هم به وزارت کشور و هم به احزاب عضو اطلاع دهند. این هشت نفر در کمیته نشستند و متن تهیه شد و بیش از هفتاد حزب از اعضای خانه احزاب که یک سوم هم بیشتر می‌شد آن را امضا و به وزرات کشور و احزاب دیگر ارائه کردند. این هفتاد امضایی که جمع‌آوری شده شامل همه گرایش‌های اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا است.


عضو کمیته اجرایی خانه احزاب درباره مخالفت‌های صورت گرفته با بازگشایی خانه احزاب عنوان می‌کند: در این مرحله اما متاسفانه بعضی از افراد و اشخاص متنفذ سیاسی که این وضع را برنمی‌تابیدند. تعداد زیادی را هم شامل نمی‌شوند شاید 15 تا 20 نفر هستند. این افراد احتمال دادند که در مجمع عمومی و کنگره ای که انتخابات برگزار می شود رای نمی‌آورند و عضو شورای مرکزی آینده خانه احزاب نمی شوند بنابراین شروع به مخالفت کردند.


وی ادامه داد: این افراد مطرح کردند که ما تمایل به تاسیس باشگاه داریم. به آنها گفتیم که باشگاه ربطی به حزب ندارد برای فعالیت‌های فرهنگی هنری است. اما این آقایان معتقدند اگر این دیگ برای آنها نمی‌جوشد، برای هیچ کس نجوشد. بعد از این با مقامات بزرگ سیاسی مانند وزیر کشور ملاقات و در همایش‌ها علنا مخالفت کردند. رفتار سیاسی این افراد به‌گونه‌ای پیش رفت که عملا کار خانه احزاب مختل شده است.
 
شیخیانی از دلایل دیگر عدم بازگشایی خانه احزاب را وزرات کشور عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: متاسفانه وزارت کشور هم تا چند ماه مدیرکل سیاسی که متولی پیگیری این موضوع است را در اختیار نداشت و الان یکی دو ماه است ایشان منصوب شده‌اند. از طرف دیگر وزیر محترم کشور آن اشرافی را که باید به قانون احزاب داشته باشد را نداشت. معاون ایشان هم با توجه به اینکه بازنشسته بانک پاسارگاد است اشراف لازم را به آیین نامه‌ها و قوانین و ضوابط حزبی نداشتند و کار را به دیگران محول کردند.


وی خاطرنشان کرد: بحث اصلاح قانون احزاب هم در همین دوره مطرح و وزارت کشور مامور این موضوع هم شد که این باعث شد تا بحث خانه احزاب تا حدودی تحت و الشعاع قرار گیرد و هیچ یک از این دو مورد رشد لازم را در این مدت نداشتند. چون قانون احزاب که در حال حاضر مطرح می‌شود جهان الشمول نیست و عده خاصی آن را کار کرده‌اند که تخصص لازم را هم ندارند.
 
عضو سابق شورای مرکزی خانه احزاب تاکید می‌کند: همه گرایش‌های موجود در جامعه هم خواهان قانون احزاب، البته یک قانون اصلاح شده، جامع، مانع و مطلوب و هم علاقمند به شروع کار مجدد خانه احزاب هستند. همه از رییس‌جمهور و وزیر کشور گرفته تا بقیه تمایل به این دو موضوع دارند. اما زمانی که به پایین می‌آید متولیان اشراف لازم را به این موضوع ندارند. می‌بینیم که چندین ماه است وزارت کشور معاون سیاسی ندارد و کسانی هم که مطرح می‌شوند تسلط لازم را ندارند. به نظر می آید به تخصص فرد و ویژگی‌های لازم توجه‌ای نمی‌شود و بیشتر سلیقه‌ای است و به روابط بر می‌گردد.


او درباره گرایش مخالفان بازگشایی خانه احزاب مطرح می‌کند: افراد محدودی در جبهه اصولگرا و اصلاح‌طلب و تعدادی هم در جبهه اعتدال‌گرا هستند که مخالف‌خوانی می‌کنند و تمایل به استمرار خانه احزاب ندارند. نگرش این افراد هم نسبت به ادامه خانه احزاب شخصی و فردی است و کارشناسی نیست. تمایل این افراد این است که وضعیت فعلی وجود نداشته باشد و در تغییر وضعیت فعلی به وضعیت جدید خودشان متولی کار شوند.
 
عضوکمیته اجرایی خانه احزاب درباره تمایل برخی از مخالفان به تغییر نام خانه به باشگاه می‌گوید:  واژه باشگاه احزاب نه سیاسی و نه صنفی خاص است. باشگاه‌ها چند بعدی و بار علمی، کارشناسی و محتوایی دارند. باشگاه یک تشکل سیاسی نیست و آن بار معنایی را که باید ندارد. من حاضر هستم که با این افراد مخالف مناظره کنم که ثابت شود مخالفت آنها شخصی است.


دبیر کل حزب مردم درخصوص ضررهای عدم بازگشایی خانه احزاب می‌گوید: در این صورت احزاب حامی و پشتیبان ندارند. خانه احزاب به عنوان نماینده احزاب می تواند در مجلس از آنها دفاع کند، توسعه احزاب در کشور را رونق دهد، روابط احزاب کشور با کشورهای آسیایی و در سطح بین‌الملل را گسترش می‌دهد. با عدم وجود خانه احزاب خلائی وجود دارد که قابل جبران نیست و به ضرر احزاب هم تمام می‌شود. هم از نظر توسعه کیفی و هم توسعه کمی همچنین در جهت راهبردهای استراتژی اعضای کشور و هم در جهت توقف استراتژی تحزب این موضوع به ضرر احزاب است.


او درباره ادامه همکاری‌ها برای بازگشایی خانه احزاب عنوان می‌کند: وزارت کشور باید لطف کند و همکاری‌های لازم را انجام دهد. به صرف اینکه یک نفر مخالف است همکاری‌ها قطع نشود. مثل اینکه در انتخابات ریاست جمهوری فردی بیاید و مطرح کند چون من رای نمی آورم پس انتخابات کلا برگزار نشود. چون آقای x می‌داند که درخانه احزاب به وی رای نمی‌دهند سنگ‌اندازی می‌کند. یعنی چون آقای x نمی‌تواند رییس یا معاون شود کل خانه احزاب باید تعطیل شود و تغییر رویه دهد. در خانه احزاب 200 حزب شرکت می کنند و 150 حزب این فرد را قبول ندارند. حتی بر همین اساس می گویند که کل حزب ها تعطیل شود و تنها چهار حزب در کشور وجود داشته باشد.


عضو کمیته اجرایی خانه احزاب درباره تاثیر احیای خانه احزاب بر انتخابات مطرح می‌کند: یکی از کارکردهای خانه احزاب مشارکت حداکثری است. بعد از راه‌اندازی خانه احزاب کنگره و همایشی برگزار می‌شود و بعد از آن اعلامیه ای منتشر می‌شود که همه گرایش‌های مختلف کشور در انتخابات شرکت کنند. این مشارکت حداکثری است که مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام (ره)، مقام معظم رهبری و همه مسئولان عالی نظام است. همچنین رقابت عادلانه را رقم می‌زند.



مطالب مرتبط
مخالفان بازگشایی خانه احزاب سودای ریاست دارند
سخنگوی وزارت کشور آخرین اخبار را تشریح کرد:یافتن عوامل اسیدپاشی‌/طرح امر به معروف و نهی از منکر/خانه احزاب


تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن