تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فردگرایی و کاهش جمعیت آسیبی مهم برای جامعه و خانواده ها محسوب می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس مسایل خانواده و امور فرهنگی: فردگرایی و کاهش جمعیت آسیبی مهم برای جامعه و خانواده ها محسوب می شود ارومیه - ایرنا - کارشناس مسایل خانواده و امور فرهنگی گفت: فرد گرایی و کاهش نرخ رشد جمعیت، آسیب های مهمی را برای جامعه و کانون خانواده ها در پی دارد.


صفر گل صنملو روز دوشنبه در نشست علمی افزایش جمعیت بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی افزود: در 50 سال گذشته خانواده های ایرانی به داشتن فرزندان و خانواده های پرجمعیت و در کنار هم بودن افتخار می کردند ولی در حال حاضر فردگرایی و توجه به منافع فردی همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه تک فرزندان از بسیاری از توانمندی ها و ظرفیتها محروم هستند، اظهار کرد: هم اکنون نسلی که با آن زندگی می کنیم، در بسیاری از موارد تک فرزند هستند که آسیب ها و عواقب بسیاری را برای خانواده، فرزند و جامعه در پی دارد.
وی اضافه کرد: در یک تحقیق انجام شده در آذربایجان غربی، در دو سال گذشته 35 درصد جامعه آماری، تک فرزندی را ترجیح داده و 55 درصد نیز اعلام کرده اند که داشتن دو فرزند، زمینه ایجاد مشکلات را در خانواده فراهم می کند.
وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، تورم، شهرنشینی و عواملی مشابه آن، از جمله مسایلی هستند که والدین را از داشتن فرزند بیشتر باز می دارند.
این کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: فعالیتهای اجتماعی بانوان و نیز بالا رفتن سن ازدواج نیز از مسایل تاثیر گذار در نرخ رشد جامعه است.
گل صنملو با اشاره به میانگین سنی ازدواج در کشور گفت: هم اکنون میانگین سنی ازدواج در کشور به 24 سال در بین دختران و 27 سال در بین پسران رسیده است در حالیکه این رقم در سال 1335 برای دختران 19 سال و برای پسران زیر 24 سال بود.
این نشست علمی با حضور اعضای جامعه بسیج پزشکی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد و در آن از فعالیتهای اعضای فعال این مجموعه در استان در زمینه خدمات رسانی به مناطق محروم با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
7125/8136


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن