تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798271900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش مهمترین نقش را در تولید منابع انسانی کار آمد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آموزش و پرورش مهمترین نقش را در تولید منابع انسانی کار آمد دارد خبرگزاری پانا : معاون و کارکنان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر دیدار کردند .
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر ساعت 13:29



به گزارش خبرگزاری پانا ، دراین دیدار آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن تاکید بر بها دادن به تربیت دینی دانش آموزان گفت : منابع انسانی ، مهمترین زیر ساخت و عامل پیشرفت یک نظام است هرچند وجود ذخایر استراتژیک مانند نفت و سایر منابع زیر زمینی مهم  است اما ذخایر استراتژیک ، بدون منابع انسانی کارآمد برای توسعه و پیشرفت یک نظام مفید نیست و موجب تهاجم بیگانه می شوند .  
وی افزود : ابتدا بهمین دلیل منابع انسانی و توانمندی آن و در مرحله بعد وجود ذخایر زیر زمینی مهم می باشد . آموزش و پرورش مهمترین نقش را در تولید منابع انسانی کارآمد برای یک نظام ایفا می کند و مهمترین دستگاه زیرساختی برای تولید منابع انسانی می باشد .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح نمود : کشوری موفق ، که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد. شاخص های یک آموزش و پرورش موفق چند چیز است: اول آموزش کارآمد که بسترسازی خودکفایی علمی، تولید علم و مرجعیت علمی را فراهم می کند.
دوم تربیت فرهنگی مناسب که شخصیت گروه هدف که دانش آموزان هستند را با نگاهی اسلامی انقلابی معماری می کند. انسان هایی فرهیخته از جهت علمی و متعهد از جهت فرهنگی تربیت و سپس شرایط را برای ورود آنها به چرخه فضای فراتر مانند دانشگاه، حوزه و... فراهم می کند.
بنابر این  آموزش و پرورش مهمترین دستگاه تربیتی و معماری منابع انسانی یک نظام بویژه ایران است که به منابع انسانی نگاه بسیار جدی دارد. ایران اسلامی در شرایط توسعه و پیشرفت است . استکبار جهانی ، به طرق مختلف این کشور را تحت فشار همه جانبه قرار می دهد .
پس این منابع انسانی است که هم می تواند ظرفیت ها و استعدادهای سرزمین خود  را شکوفا کند و هم می تواند دفاع مقدس همه جانبه در مقابل تهاجم نظامی و غیرنظامی دشمن داشته باشد.
آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد : مهمترین رکن در عرصه  اقتدار و پیشرفت یک نظام، منابع انسانی است و نقش آموزش و پرورش، یک نقش منحصر به فرد چون آموزش و پرورش است که تمامی شالوده های معماری انسان فرهیخته و متعهد را طراحی و اجرایی می کند.
بنابراین اگر می خواهیم دانشگاه و حوزه علمیه خوبی داشته باشیم و اگر ما می خواهیم محیط های مدیریتی و اجتماعی خوبی داشته باشیم، باید آموزش و پرورش کار آمد  داشته باشیم. بنابراین رکن آموزش باید کارآمد و عرصه پرورش و تربیت بسیار کارشناسانه، دلسوزانه و جهادی و منطبق یا شرایط هدایتی جامعه هدف یعنی دانش آموزان  باشد.
چون  گروه هدف نوجوانان و جوانان در آماده ترین سن برای فراگیری مسایل آموزشی و تربیتی هستند و هم در بهترین ساعات روز در اختیار شما قرار دارند، بنابراین شما عزیزان در آموزش و پرورش به معنای عام کار بسیار مهمی دارید . شما مسؤولان عرصه تربیت و پرورش، نقش مهمی در معماری شخصیتی دانش آموزان دارید.
اگر ما دانشمند تولید کنیم، اما دگراندیش و غرب گرا باشد، نه تنها به سود نظام نیست، بلکه  ضرر و زیان هم دارد.
باید با برنامه ریزی دانش بنیان و اسلامی با مدیریت جهادی متناسب با جامعه  هدف یعنی دانش آموزان را به سوی تعهد، ایمان، تقوا، اخلاق و انقلابی بودن سوق داده شوند .  
آیت الله صفایی بوشهری گفت : تربیت برگرفته از قرآن و ولایت ،  همان چیزی است که مقام معظم رهبری بارها تاکید نموده است . بنابرین باید نوجوانان و جوانان را با یک نگاه قرآنی و اسلامی و انقلابی و والایی تربیت کنیم و در حوزه آموزش و نیز ، آموزش ها در یک بستر پاک قرار گیرد . در تهاجم فرهنگی و به تعبیری تهاجم نرم دشمن ابزار تهاجم به شکل الکترونیک آماده است و شما مطمئن باشید که هر روز نیز ابزار جدیدتری به میدان می آید و این برنامه ها نیز برای قشری است که جامعه هدف شما هستند؛ بنابراین شما نیروهای پرورشی در خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی در مقابل تهاجم دشمن هستید. شما افسران خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستید. پرمسؤولیت ترین افراد در نظام برای ایجاد تربیت دینی در دانش آموزان  بشمار می آیید .
 من فکر نکنم هیچ قشری در جامعه مسؤولیت اش سنگین تر از مسؤولیت شما باشد. چون مردم فرزندان شان را به دست شما می سپرند که در کنار آموزش، با تقوا و با اخلاق بار بیایند،  آن هم نه یک سال و دو سال، بلکه 12 سال. خیلی کار پرمسؤولیتی دارید که نقش اساسی در اقتدار و ارتقاء نظام دارد.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید نمود . مرتب هم اندیشی و اتاق فکر داشته باشید. برنامه ریزی کنید. در این اتاق فکر آسیب شناسی کنید، ضعف ها و فرصت ها را بررسی و شناسایی کنید. تهدیدها را برطرف و حذف، ضعف ها را جبران، نقاط قوت را تقویت کرده و فرصت ها را از دست ندهید. یک شناسنامه آمایشی برای کل استان داشته باشید تا با یک برنامه ریزی دقیق و متنوع، انشاالله خروجی دبیرستان ها و هنرستان های ما، انسان های عالِم، آماده رشد در عرصه های تولید علم و از سوی دیگر، انسان هایی مؤمن، باتقوا، انقلابی و ولایی باشند که وقتی خانواده به آنها نگاه می کند، ببیند که هم در زمینه علمی رشد داشته و هم در جنبه های تربیتی، دارای تعهد و اخلاق اسلامی شده اند.
سیروس فتحی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت : پیش از 800 معاون و مربی پرورشی و 230 مشاور تربیتی و تحصیلی ، برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی را در سطح 1800 آموزشگاه استان عملیاتی کرده و پی می گیرند .
 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود :  برنامه هایی در حوزه های قرآن ، نماز ، عترت ، فرهنگی و هنری و اردویی،  مشاوره تربیتی و تحصیلی ، مربیان تربیتی ، شورا امر به معروف و نهی از منکر ، کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، و سازمان دانش آموزی در  سطح استانی پی گرفته می شود.
در این دیدار سیروس فتحی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر درخواست کرد تا با توجه به گستردگی مخاطبان و نقش پررنگ آموزش و پرورش در فرهنگ سازی دینی و تربیتی در میان دانش آموزان و خانواده ها، در شورای فرهنگ عمومی برای افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه فرهنگی استان تلاش و عنایت بیشتری صورت گیرد .
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن