تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شایع ترین تومور در مردان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یافته جدید پزشکان؛
شایع ترین تومور در مردان
مدت‌ها بود که دانشمندان نمی‌دانستند که چرا برخی تومورهای مغزی مانند گیوبلاستوما که شایع‌ترین و خطرناک‌ترین تومور مغزی در انسان است در مردان فراگیرتر و اغلب مهلک‌تر است. حالا محققان فهمیده‌اند که یک پروتئین مقصر است.



امیر المومنین علیه السلام می فرماید: خوش اخلاقى در سه چيز است: دورى كردن از حرام، طلب حلال و فراهم آوردن آسايش و رفاه براى خانواده.
به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، تحقیقی در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که پروتئینی به نام RB یا پروتئین رتینو بلاستوما که در کاهش ریسک سرطان دخیل است در سلول‌های مغز مردان فعالیت کمتری از زنان دارد.
محققان با قرار دادن سلول‌های مغز زنان و مردان در برابر یک عامل رشد تومور و شماری از تغییرات ژنتیکی تأیید کردند که رشد تومورهای سلول‌های مغزی مردان در مقایسه با عملکرد آن‌ها در زنان سریع‌تر و تکرارپذیری آن بیشتر است. آن‌ها فهمیدند که از کار انداختن پروتئین RB در سلول‌های مغزی زنان آن‌ها را هم مانند مردان در برابر سرطان مستعد می‌کند.   این یافته‌ها برای درمان بیمارانی با تومورهای مغزی و تشخیص افراد در معرض خطر اهمیت ویژه‌ای دارد. به گفته یکی از محققان این اولین بار است که کسی به تفاوت‌های ناشی از جنس افراد که بر ریسک تومور اثرگذار باشد دست‌یافته است.
علاوه بر تومور مغزی سرطان‌های دیگر مانند سرطان کبد هم در میان مردان شایع‌تر است. بنابراین لازم است که داده‌های حاصل از آزمایش‌های بالینی را به‌صورت مجزا برای مردان وزنان تحلیل کنیم.   سلامانه /2021
 



۱۷/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن