تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798674291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی ٤٠ میلیارد دلار پروژه همزمان با معرفی قراردادهای جدید نفتی در لندن/تعریف٩٥ میلیارد دلار پروژه در قالب بند ق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت خبر داد:
معرفی ٤٠ میلیارد دلار پروژه همزمان با معرفی قراردادهای جدید نفتی در لندن/تعریف٩٥ میلیارد دلار پروژه در قالب بند "ق"
گوهری گفت: ٤٠یا ٥٠ پروژه با ارزش ٤٠ میلیارد دلارهمزمان با معرفی قراردادهای جدید نفتی (IPC) در لندن به سرمایه گذاران خارجی معرفی می شود همچنین بر اساس بند "ق" تبصره 2 سال 93 مجوز 100 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه‌ها داده شده است.


 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مشتاق علی گوهری معاون مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در هفتمین دوره نشست آموزشی خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی از جمله سازمان‌های با اهمیت حساس و ستادی شرکت ملی نفت ایران است که به مانند مرکز تأسیسات و به منزله موتور محرکه سازمان وظایف و مسئولیت‌های بزرگ را از جمله شناسایی مسائل کلان راهبردی، تبیین و تدوین اهداف برنامه‌ها به منظور تحقق چشم‌انداز مأموریت‌های شرکت را بر عهده دارد .
 
وی تصریح کرد: تأمین منابع و تخصیص منابع مالی بررسی‌های فنی و اقتصادی طرح هاو پروژه‌ها در راستای تأمین نیاز کشور به حامل‌های انرژی نگهداشت توان تولید، حفظ و صیانت از منابع هیدروکربنیک (نفت و گاز) کنترل و پایش را انجام می‌دهد.

گوهری تأکید کرد: درک عمومی مردم برای موضوع صنعت نفت اندک است نقش صنعت نفت با توجه به قدمت و تأثیر عمیق در ساختار سیاسی کشور نسبت به این وضع و اهمیت در جامعه به ویژه در سطح مغفول مانده شاید غفلت از جانب وزارت نفت باشد.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: نفت یک  کالای استراتژیک خاص است که تأثیر مهمی در ابعاد سیاسی اقتصادی و اجتماعی دارد که به عنوان بالاترین نقش در جاده‌های تولیدی مطرح است با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای نفت‌خیز جهان است اما اهمیت آن در کشور ما شناخته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برنامه‌ریزی تلفیقی مانند یک بنگاه یا هلدینگ شرکت مادر تخصصی که برای ایفای مسئولیتی که دارد وظایفی را اجرایی و عملیات می‌کند و برنامه‌ها را با کارشناسی بیشتر در جهت اهداف واحد پایش و ارزیابی نماید تا طرح‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی تلفیقی در شرکت‌های توسعه و تولیدی پیاده‌سازی کند.

معرفی ٤٠ میلیارد دلار پروژه همزمان با معرفی قراردادهای جدید نفتی در لندن

گوهری درباره این که آیا فهرست پروژه های صنعت نفت برای ارائه در کنفرانس لندن مشخص شده است، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ٤٠ پروژه و طرح برای معرفی در کنفرانس لندن ٢٠١٥ (چهارم تا ششم اسفندماه١٣٩٣) تعیین شده است.
 
وی با بیان این که تعدادی از پروژه‌ها مربوط به توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی و دیگر میدانهای گازی در دریا و خشکی است، تصریح کرد: همچنین پروژه‌هایی در زمینه توسعه و اکتشاف میدانهای جدید نیز معرفی می شود، که بیشتر این حوزه ها جدید است.

گوهری تصریح کرد: شرکت ملی نفت طرح‌های زیادی را با سرمایه‌گذاری بیشتر انجام می‌دهد به طوری که پروژه‌های لندن به همین روش انجام می شدهاست و شرکت نفت طرح‌های بزرگی را از طریق سرمایه‌گذاری خارجی به ثمر می‌رساند به طوری که در سال‌های گذشته 10 میلیارد دلار از طریق بیع متقابل و فاینانس پروژه‌هایی را در حوزه میادین نفت و گاز انجام داده است.

وی تأکید کرد: قرار است در بلوک‌های مدیریت اقتصادی در پارس جنوبی میادین غرب کارون کنفرانسی در آوریل یا مارس برگزار شود که تعدادی از پروژه‌ها در بلوک اقتصاد، و اکتشاف و  توسعه میادین جدید ارائه شود.

گوهری خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه‌های جدید در حوزه میادین نفتی و گازی در دریا و خشکی است.

تعریف٩٥ میلیارد دلار پروژه در قالب بند "ق"

وی با اشاره به اینکه برای تأمین مالی پروژه‌ها طبق مصوبه مجلس بر اساس بند "ق" تبصره 2 سال 93 مجوز 100 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه‌ها داده شده است گفت: از این میزان 95 میلیارد دلار طرح و پروژه آماده شده و بیش از 60 میلیارد آن از طریق شورای اقتصادی مجوز گرفته شده است تا بتوانیم به توسعه طرح‌ها بپردازیم همچنین اعتبارات بانکی ، اوراق مشارکت ارزی و ریالی از منابع صندوق توسعه ملی و نیز فاینانس و ابزارهای مالی جدید استفاده می‌شود.

گوهری افزود: از سال 89 طرح‌های پارس جنوبی که شروع به کار کرد بیش از 4 هزار میلیارد تومان اوارق مشارکت ریالی انتشار یافت که حدود 1.5 میلیارد اوراق ارزی به فروش رسید به طوری که از سال 89 تاکنون در مجموع حدود90 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه طرح‌ها به فروش رسیده است و از سال 90 این اوراق برای طرح‌های زودبازده تولیدی نگهداشت و توسعه میادین مشترک و طرح‌های جدید استفاده شده است.

وی تأکید کرد: برای سال 93 هنوز بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق مشارکت را نداده در صورت ارائه مجوز 50 هزار میلیارد ریال اوراق به فروش خواهد رسید که حدود 50 درصد آن برای توسعه پارس جنوبی استفاده خواهد شد.

وی تأکید کرد: در حوزه بازپرداخت اوراق مشارکت ارزی عملکرد مثبتی داشتیم به طوری که اوراق ریالی به صورت سپرده گذاری و اوراق مشارکت ماهانه پرداخته می شود.

گوهری تصریح کرد: متأسفانه مشکلی که در کشور احساس می‌شود طرح‌های نیمه تمام است به طوری که بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی تعریف و تصویب شده است که خود آفت و زیان برای کشور به شمار می‌رود مشکل نظام برنامه‌ریزی در طی 10 سال گذشته مغفول مانده به طوری که اگر مدیریت شود اجازه تصویب طرح‌ها و پروژه‌ها را بدون برنامه را نمی دهد باید سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در کشور احیا شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های 35 ماهه در کشور اشتباه بوده است گفت: طبق پیش‌بینی در زمان خوشبینانه حداقل طرح‌ها باید در طی 55 ماه به ثمر برسد اما متأسفانه این برنامه‌ریزی خود باعث شده که اکثر پروژه‌ها با مشکل مواجه شوند و بخشی از منابع ملی کشور صرف این طرح‌ها شود.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تصرح کرد: برای اجرای طرح‌های 35 ماهه تاکنون 29 میلیارد دلار هزینه شده که این هزینه صرف خرید کالا عملیات اجرایی و مهندسی بوده است.

گوهری با اشاره به اینکه در طی 10 سال گذشته در بخش صنایع بالادستی حدود 120.7 میلیارد دلار هزینه سرمایه‌گذاری برای طرح‌ها در نظر گرفته شده است گفت: نسبت به برنامه 200 میلیارد دلار در طی 10 سال گذشته صرف پروژه‌های اجرایی شده است که حدود 60 درصد برنامه مصوب محقق شده است و 40 درصد از منابع هنوز اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: برای سال 93 حدود 18 میلیارد دلار اعتبار برای طرح‌های توسعه اختصاص یافته که از این میزان حدود 7.5 میلیارد دلار ظرف 7 ماه گذشته از طریق تشکیلات صندوق توسعه ملی، طرح‌های متقابل و صندوق انرژی اختصاص یافته است همچنین برای سال 94 با توجه به سیاست دولت برای توسعه طرح‌ها 22 میلیارد دلار پیش ‌بینی شده است که حدود 50 درصد منابع از طریق بند "ق" تبصره 2 حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن