تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803122162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکارات جدید برای پیشگیری از وقوع جرم؛سالم سازی جامعه بامحوریت قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکارات جدید برای پیشگیری از وقوع جرم؛سالم سازی جامعه بامحوریت قرآن سنندج - ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از اجرای چند طرح ابتکاری و جدید در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان خبر داد و گفت: این برنامه ها با محوریت قرآن و با هدف سالم سازی محیط جامعه در حال اجرا است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بابایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، طرح قرآن در زندان را یکی از این طرح ها ذکر کرد که آغاز آن به سال 89 برمی گردد و گفت: این طرح بسیار نتیجه بخش و بازدارنده بوده و موجب شده جرایم داخل زندان کم شود و چند نفر از زندانیان نیز حافظ کل قرآن شدند.
وی طرح خانه های سلامت قرآنی در محلات را نیز دیگر طرح پیشگیری از وقوع جرم با محوریت قرآن دانست و گفت: در نظر داریم از ظرفیت قرآن برای پیشگیری از وقوع جرم در محلات استفاده کنیم که برای این منظور در 30 محله شهر سنندج و چندین روستای اطراف این طرح آغاز شده است.
به گفته وی خانه های سلامت در مساجد و یا منازل یکی از افراد اهل محل و با همکاری مجمع قرآنی استان در محلات برگزار می شود و در نظر داریم به تدریج این طرح را در دیگر شهرستان های استان کردستان نیز اجرا کنیم.
وی اولویت در ایجاد خانه های سلامت قرآن را با محلات جرم خیز و حواشی شهر سنندج و روستاهای اطراف ذکر کرد و گفت: این طرح تا چند ماه آینده نتیجه می دهد.
بابایی طرح جامع آموزشی پیشگیری از وقوع جرم در مدارس شهر سنندج را از دیگر طرح های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دانست و گفت: تاکنون 10 هزار دانش آموز در 25 مدرسه شهر سنندج توسط 30 مربی در زمینه های اثرات مخرب ماهواره، طلاق، فضاهای مجازی و موبایل آموزش دیده اند و در شهرستان های کامیاران و دهگلان نیز این طرح در دست اجرا و به دیگر شهرستان ها نیز تعمیم داده می شود.
او با اشاره به اینکه مربیان همکار در اجرای این طرح از اساتید دانشگاهی و تحصیل کردگان رشته های روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق هستند، گفت: این مربیان براساس یک الگو و متُد واحد اقدام به آموزش دانش آموزان می کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه های سلامت در محلات به عنوان طرح دیگری در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان اشاره کرد و گفت: افراد علاقه مند به همکاری در اجرای این طرح می توانند محلات خود را آسیب شناسی کنند و راهکار ارایه دهند.
بابایی کارگروه های سلامت را در محورهای اصناف، محلات و موضوعات مختلف دانست و افزود: تاکنون چندین کارگروه در این ارتباط تشکیل شده و تصمیم داریم کارگروه های تخصصی را افزایش دهیم.
وی به فعالیت یک کانون پیشگیری از وقوع جرم در منطقه نایسر سنندج اشاره کرد و گفت: در این کانون آموزش مهارت های زندگی و پیشگیری از وقوع جرم را آموزش می دهیم و به توانمند کردن زنان خانه دار از طریق آموزش صنایع دستی نیز اقدام می کنیم.
وی همچنین به برگزاری چندین کارگاه تخصصی ویژه قضات دادگستری در زمینه استفاده از جایگزین های حبس اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت قانون مجازات اسلامی نیز در این کارگاه ها آموزش داده می شود و تاکید ما بر استفاده از این ظرفیت بالا است.
به گفته وی استفاده از جایگزین های حبس در استان کردستان منجر به کاهش حدود 30 درصدی رشد کیفری زندان شده و این نشان می دهد که اقدامات فرهنگی نیز در این رابطه موثر بوده است.
بابایی به انعقاد تفاهم نامه چند جانبه با پلیس فتا، دادگستری، بهزیستی و دانشگاه های سطح استان برای اجرای کار مشترکی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح بیشتر بر روی دانشجویان و تهدیدات فضای مجازی تاکید شده است.
او از فضای مجازی به عنوان زمینه ساز بیشترین جرایم در جامعه نام برد و افزود: متاسفانه استفاده درستی از این فضا در جامعه نمی شود.
وی از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان تهدید کننده بنیان های خانواده نام برد و افزود: متاسفانه زندگی امروز مردم دیجیتالی شده و این مساله منجر به بروز مشکلات زیادی گردیده و والدین باید بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.ک/3
7346/533


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن