تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819954982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نمی توانم نفس بکشم» در چهارمین روز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: «نمی توانم نفس بکشم» در چهارمین روز خبرگزاری پانا : اعتراضات ضد نژادپرستی به اقدامات خشونت بار پلیس در شهرهای آمریکا به حکم دادگاه نیویورک درخصوص تبرئه پلیس سفید پوست در قتل سیاه پوست غیر مسلح وارد چهارمین روز شد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر ساعت 00:06



به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24 ،در ماه های اخیر اقدامات خشونت بار پلیس در قبال شهروندان سیاهپوست آمریکایی تنش های نژادی و اجتماعی در جامعه آمریکا را افزایش داده است.
تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف شعار می دادند: «نمی توانم نفس بکشم.» این جمله آخرین کلمات اریک گارنر، شهروند ساهپوست آمریکایی بود که در ژوئیه گذشته در بازجویی خشونت باری به دست نیویورک خفه و کشته شد.
همه جای آمریکا از شیکاگو گرفته تا سیاتل و از دیترویت تا برکلی تظاهرکنندگان برای چهارمین روز متوالی در سرمای هوا به خیابان ها آمدند اما مصم تر از گذشته شعارهای «من نمی توان نفس بکشم.» یا «زندگی سیاهان هم حساب است» و یا «لطفاً شلیک نکنید» سر دادند. بر اثر درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی در شهر برکلی ایالت کالیفرنیا، دو افسر پلیس زخمی شد.
این موج جدید تظاهرات در پی تصمیم قضایی روز چهارشنبه مبنی بر عدم محاکمه و تعقیب قضایی مأمور پلیس سفیدپوست دخیل در مرگ اریک گارنر به وجود آمده است.
پس از مایک براون و اریک گارنر، آکای گرلی، جوان سیاهپوست بیست و هشت ساله غیر مسلحی هم در نوامبر گذشته در راه پله ای هدف شلیک پلیس قرار گرفت و کشته شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن