تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801932211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز دوباره اعتراضات در آمریکا با «نمی توانم نفس بکشم»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرگ اریک گارنر؛ تجدید نظر در روشهای بازدارنده پلیس؟ آغاز دوباره اعتراضات در آمریکا با «نمی توانم نفس بکشم» تهران - ایرنا - دانیال پانتالیو یک مامور پلیس نیو یورک که پیشتر گفته شده بود سبب مرگ اریک گارنر، یک شهروند سیاهپوست شده بود، مورد محاکمه قرار نخواهد گرفت. گارنر به دلیل فروش غیرقانونی سیگار، هنگامی که پلیس تلاش می کرد او را بازداشت کند، جان خود را از دست داد.


پزشکی قانونی نیویورک گفته است مرگ اریک گارنر به دلیل فشار بر قفسه سینه او در شرایطی بوده که پلیس او را بدون اجازه حرکت به طور فیزیکی روی زمین نگهداشته بود. تصاویر ویدئویی حکایت از آن دارند که دانیال پانتالیو دستهای خود را دور گردن آقای گارنر قفل کرده و سپس او را با خود به سمت زمین کشانده است. هر گونه روش بازدارنده ای که با فشار به گلو یا مجاری تنفسی همراه باشد به گونه ای که امکان تنفس را مشکل کند از دهه 1980 در نیویورک ممنوع بوده است. هر چند پلیس نیویورک به منظور آرام کردن متهمان برای بازداشت، اجازه گرفتن آنها از ناحیه گردن را ندارد، این شیوه همچنان رایج است.
گزارشی که در اکتبر 2014 توسط مقامات شهری نیویورک منتشر شد، حکایت از آن دارد که در طول پنج و نیم سال گذشته 1128 شکایت از ماموران پلیس در این خصوص دریافت شده است. 219 مورد شکایت در خصوص گرفتن حلق مظنونان برای آرام کردن آنها بین ژوئیه 2013 و ژوئیه 2014 ثبت شده است که اکثریت این موارد در حضور دو مامور پلیس یا بیشتر بوده است.
وزارت دادگستری آمریکا گفته است که در خصوص شرایط مرگ آقای گارنر یک تحقیق فدرال انجام خواهد داد. با این حال، پت لینچ، رییس یک اتحادیه صنفی که ماموران پلیس را نمایندگی می کند با ابراز تاسف از مرگ اریک گارنر گفته است که تنها هدف مامور پلیس بازداشت او بوده است و شیوه به کار گرفته شده طبق آموزشهای پلیسی بوده است. تصمیم به منع تعقیب دانیال پانتالیو سبب اعتراضات خیابانی در نیویورک و شهرهای دیگر شده است. اداره پلیس نیویورک گفته است که در پی مرگ اریک گارنر 36,000 مامور پلیس در خصوص توسل به زور آموزش مجدد خواهند دید.
پیشتر، درن ویلسون، یک مامور پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری، که با شلیک چند گلوله به یک جوان سیاهپوست سبب مرگ او شده بود، نیز از تعقیب قضایی رهایی یافت.
ادامه تظاهرات
هزاران نفر از مردم نیویورک شب گذشته (پنج شنبه) برای دومین شب متوالی در اعتراض به تصمیم هیئت منصفه مسئول پرونده قتل «اریک گارنر»، به خیابان های این شهر آمده و علیه پلیس و نژادپرستی در آمریکا شعار دادند. علاوه بر نیویورک، چندین شهر دیگر آمریکا از جمله واشنگتن، بوستون و شیکاگو نیز شاهد اعتراضات گسترده مردم آمریکا بود. روز چهارشنبه هیئت منصفه رأی به بی گناهی افسر قاتل داد. اعلام این رأی موجب شد تا اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا که از چند ماه قبل به واسطه قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه پوست به دست یک افسر سفید پوست، شکل گرفته بود، تشدید شود.
این تظاهرات ها شب گذشته در حالی در نیویورک و ده ها شهر دیگر آمریکا ادامه یافت که شرکت کنندگان بار دیگر بنرهایی با شعارهایی چون «دست هایمان بالاست، شلیک نکنید»، «جان سیاهان هم ارزش دارد» و «نمی توانیم نفس بکشیم» به دست داشتند.
اکنون زمان «تغییر» است
روز گذشته ائتلافی از معترضان موسوم به «ائتلاف شلیک نکنید»، با صدور بیانیه ای به شدت از عدم تعقیب قضایی نیروهای انتظامی آمریکا انتقاد کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «این تصمیم (تبرئه افسر قاتل) و تصمیمات این چنینی در سرتاسر کشور، نشان می دهد که نیروهای انتظامی می توانند بدون نگرانی از تنبیه و مجازات، به صورت نابجا از نیروی مرگ آور استفاده کنند.»
این بیانیه می افزاید: «گروه های مختلف مردم در سرتاسر کشور از بی عدالتی مشابه رنج می برند و اکنون به این نتیجه رسیده اند که حالا زمان آن است که تغییر درخواست شود، برای آن تلاش شود و این تغییر محقق شود.»
اریک گارنر که به دلیل فروش سیگار از سوی پلیس بازداشت شد و در همین حین جان خود را از دست داد، دچار بیماری تنفسی بود و در لحظات آخر زمانی که نیروهای پلیس در حال بازداشت وی بودند، می گفت: «نمی توانم نفس بکشم».
اول ** 1610


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن