تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803629721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خراسان شمالی:مبنای تاسیس دانشگاه جدید باید نیازسنجی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار خراسان شمالی:مبنای تاسیس دانشگاه جدید باید نیازسنجی باشد بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: مبنای تاسیس و راه اندازی دانشگاه جدید در هر استان باید نیاز سنجی باشد نه با هر فشار اهرم های سیاسی یک دانشگاه ایجاد شود.


به گزارش ایرنا سیدعلی اکبر پرویزی روز یکشنبه، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد حضور یافت و در ادامه سخنانش افزود:هرگونه رقابت بدون نیازسنجی، برای راه اندازی دانشگاه غیر اصولی است.
وی گفت: برای ایجاد دانشگاه در استان رقابت های نامناسبی شکل گرفته که بدون نیازسنجی و بیشتر با نگاه و فشارهای سیاسی بوده است.
پرویزی اظهار کرد: انتظار ما از دکتر فرهادی به عنوان وزیر علوم آن است که این وضعیت را ساماندهی کرده و به جای کمی سازی به دنبال کیفی سازی و ارتقای سطح دانشگاه ها ، متناسب با نیاز جامعه برآیند.
* دولت در یکسال اخیر 660 میلیارد ریال برای عمران دانشگاه ها هزینه کرد
استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: این در حالی است که در طول دوران هشت ساله دولت قبلی 440 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته بود.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به رغم محدودیت های مالی کمک های دیگری را برای تجهیز امکانات، در اختیار دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این استان قرار خواهد داد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: البته اجرای فعالیت های عمرانی و آبادانی نیاز به زمان دارد و نمی توان در این بخش معجزه کرد.

* کاهش 25 درصدی نرخ تورم دستاورد مهم دولت یازدهم در حوزه اقتصاد
پرویزی اظهار کرد: دولت در حد توان خود فعالیت هایی را برای سروسامان دادن به مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور، با بهره گیری از وزرا و مدیران مجرب در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: دولت توانست نرخ رشد تورم را از 44 درصد به زیر 20 درصد برساند و ثباتی را در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
وی افزود: این در حالی است که در دولت گذشته به برکت دلارهای نفتی سالانه 420 هزار میلیارد ریال پول نقد در قالب یارانه نقدی در جامعه توزیع شده که این بخش به دلیل کار غیرکارشناسی باعث بروز تورم و مشکلاتی در حوزه اقتصادی شد.
استاندار خراسان شمالی گفت: در این استان نیز سالانه 6 میلیارد ریال یارانه نقدی بین مردم توزیع می شود، بدون اینکه بتواند گرهی از مشکلات عدیده اقتصادی مردم بگشاید و تنها مشکلاتی را در حوزه اقتصاد ایجاد کرده است.
پرویزی افزود: با این اعتبار می شد هر سال دو کارخانه سیمان و یا هر سه سال یک واحد پتروشیمی ساخت که ضمن ایجاد اشتغال برای چند هزار نفر، هزینه های آن در یک دوره کوتاه مدت نیز قابل برگشت باشد.
به گفته وی آنچه که به عنوان صنایع بزرگ در استان خراسان شمالی وجود دارد مرهون تلاش دولت های سازندگی و اصلاحات است و در دولت گذشته پروژه صنعتی بزرگی در استان نداشته اند.

*تخصیص اعتبار 85 درصدی در 9 ماه، کار بزرگ دولت امید
استاندار خراسان شمالی به حوزه بودجه ای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم موفق شده در 9 ماهه امسال 85 درصد از اعتبار عمرانی استان ها از جمله استان خراسان شمالی را تخصیص دهد که این در 35 سال پس از انقلاب بی سابقه بوده است.
پرویزی افزود: به نظر می رسد دولت تدبیر و امید با مدیریت منابع مالی بدرستی توانسته بدون اینکه اسکناسی چاپ کند و یا اینکه از بانک مرکزی استقراض داشته باشد، این منابع را مدیریت کرده و در اختیار استان ها قرار دهد.
وی اضافه کرد: سال گذشته با مدیریت منابع، از محل سفر رهبری و دولت تدبیر و امید، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در اختیار استان قرار گرفت و پروژه های عمرانی که چند سال به دلیل بی پولی قفل و تعطیل شده بود، عملیاتی شد.

*واگذاری کارهای پژوهشی به دانشگاه ها
استاندار خراسان شمالی گفت: واگذاری پروژه های عمرانی به دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه بدون داشتن رتبه قانونی ممنوع است و این پروژه ها از سوی دستگاه های اجرایی براساس مناقصه به پیمانکاران دارای رتبه و مدرک قانونی داده می شود.
پرویزی اظهار کرد: ما برنامه واگذاری طرح های پژوهشی و اعتبار این بخش به دانشگاه را مد نظر داریم و با این رویکرد اعتبار پژوهشی را از دستگاه های اجرایی خارج کرده ایم تا بتوانیم به افراد ذیصلاح و برای برنامه های قابل اجرا هزینه کنیم.
وی اضافه کرد: در سال جاری اعتبار این بخش به برخی طرح های پژوهشی دانشگاهی از جمله دانشگاه دولتی بجنورد پرداخت شده و تاکنون این دانشگاه در یک مرحله برای اجرای یک میلیارد و 500 میلیون ریال طرح پژوهشی قرارداد منعقد کرده است.
وی افزود: ما هر کمکی که بتوانیم در راستای طرح های پژوهشی و سایر برنامه ها به دانشگاه داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد و نگاه دولت نیز مساعدت به دانشگاه ها و دانشجویان است.

*قرار گرفتن خراسان شمالی در زمره 10 استان محروم کشور
استاندار خراسان شمالی گفت: این استان به دلیل برخی عقب ماندگی ها از سوی دولت در شمار 10 استان محروم کشور قرار گرفته و طرح توسعه محور شرق نیز با این رویکرد در کشور اجرا می شود.
پرویزی اظهار کرد: برخی عقب ماندگی ها در این استان بخصوص در بجنورد مربوط به دولت های پس از انقلاب است که توجه زیادی به این منطقه نشده است.
وی اضافه کرد: پس از تشکیل استان و در دولت قبل، علیرغم دلارهای نفتی نیز کمک زیادی به این منطقه نشد و برخی نمایندگان که سابقه دو تا سه دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند نیز یا پیگیری نکردند و یا اینکه پیگیری شان به نتیجه نرسید.

*اقتصاد مقاومتی برنامه بلندمدت
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی برنامه بلندمدتی است که در یک دوره 10 تا 15 ساله محقق می شود و تمام دستگاه ها باید برای تحقق اهداف این برنامه کمک کنند.
پرویزی اظهار کرد: دولت نیز در 15 ماهه گذشته مقدمات اجرایی شدن این برنامه را تا حد زیادی فراهم کرد و نیروهای بدنه دولت که در مجموع در زمره ایثارگرانند، تلاش زیادی انجام می دهند تا این برنامه عملیاتی شود. ک/2
2712/626


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن