تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819609815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترمینال قدیم یاسوج در انتظارجمعه بازاری ها، مردم و غرفه داران بی میل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ترمینال قدیم یاسوج در انتظارجمعه بازاری ها، مردم و غرفه داران بی میل پایگاه خبری بشار نیوز روز یکشنبه با انتشار یادداشتی نوشت: عده ای از غرفه داران بازار روز یاسوج بشدت از طرح جابجایی به منطقه تل خسرو (ترمینال سابق) معترض و از این تصمیم گله مند هستند.


اخبار پراکنده حاکی از آن است که مسولین ذی ربط بعلت نامناسب بودن این بازار تصمیم بر جابجایی آن گرفته اند، دلیل عمده این تصمیم ایجاد راه بندان و ترافیک سنگین در خیابانهای متصل و زد و بندهای داخل بازار می باشد، از اینکه روزهای جمعه هر هفته در خیابانهای اطراف بازار ترافیک سنگین گاهاً منجر به راه بندان بوجود می آید شکی نیست.

اما سوال این است که آیا جابجایی این بازار در این موقعیت زمانی ( فصل زمستان ) و آنهم پیش بینی در نقطه ای خارج از شهر برای مشتریان منطقی است؟

نزدیک به یک هزار و اندی غرفه در این بازار مشغول به فعالیت هستند، چنانچه برای هر غرفه سه نفر شاغل در نظر گرفته شود حدود سه هزار و اندی آنهم از خانواده هایی با سطح در آمد پایین مشغول بکار هستند.

برچیده شدن بازار از این نقطه و تمرکز در نقطه ای که از شهر فاصله دارد، اقدام حساب شده ای نیست، عمده مشتریان و مراجعه کنندگان این بازار از روستاهای مهریان، مادوان، بلهزار، گوشه و بالاخره حاشیه نشینان شهر می باشند، چنانچه بازار در تل خسرو یا همان جای قبلی ترمینال برون شهری تغییر مکان شود هزینه غیر معقولی بر دوش غرفه داران و مشتریان خواهد گذاشت.

ترمینال برون شهری بعلت نامناسب بودن کرایه و گلایه مردم از کرایه شهر تا تل خسرو به جایگاه فعلی نقل و مکان داده می شود، ولی بازار روز که فروشنده و خریدار در صدد کسب سود بسیار ناچیز و غالباً از طبقات کم درآمد می باشند به نقطه ای که برای ترمینال برون شهری نامناسب تشخیص داده شده است کشانده می شود.

مردم روز جمعه به بازار روز می روند تا با نازلترین قیمت اجناس مورد نیاز خود را خریداری و غرفه داران هم به حداقل نفع قانع هستند، حالا این افراد با پرداخت کرایه سنگین باید به تل خسرو روند تا جنس مورد نظر خود را خریداری کنند.

به طور قطع و یقین جای قبلی ترمینال برون شهری جواب گوی این جمعیت نمی باشد. به نظر می رسدتصمیم جابجایی در این هوای زمستانی آن هم به جای قبلی ترمینال برون شهری یاسوج تصمیمی منطقی و با دیدن همه زوایا نبوده است، اگر قرار به جابجایی می باشد مصلحت آن است که در نقطه های نزدیکتر، از جمله شرف آباد و اقدامات اولیه را اتخاذ و آنگاه با واگذاری غرفه به متقاضیان اقدام به جابجایی صورت گیرد.
627


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن