تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821176741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی تابلو کوچ عشایر در کیش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رونمایی تابلو کوچ عشایر در کیش کیش - ایرنا - تابلو " کوچ " با موضوعیت کوچ عشایر ایرانی اثر کیومرث صیاد استاد معرق کار در تالار شهر کیش رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین رونمایی از تابلو " کوچ " مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ،جمعی از مدیران و مسوولان کشوری و منطقه آزاد کیش و میهمانان خارجی شرکت کننده در دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی حضور داشتند.
این تابلو در ابعاد 100 در 70 سانتی متر طراحی و در ساخت آن از 20 نوع چوب همچون چوب های گردو، سنجد، شمشاد، بادام، پرتغال استفاده شده است.
مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین آیین به وجود هنرمندان برجسته در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه های هنری و فرهنگی همواره از موضوعات مورد توجه گردشگران است،تقویت، توجه به هنر و هنرمند در توسعه گردشگری نقش موثری دارد.
"رسول کشت پور" افزود: کارهای هنری هنرمندان مکمل و تقویت کننده حوزه گردشگری است.
کیومرث صیاد خالق این اثر زمان ساخت تابلو را چهار ماه کار شبانه به دلیل مشغله کاری عنوان کرد و گفت: معرق هنری ماندگار است و باید به هنر اصیل ایرانی و هنرمندان توجه بیشتری کرد.
وی گفت: تاکنون 30 اثر با موضوعات مختلف و بیشتر با مضامین مذهبی ،تاریخی ، اجتماعی به جامعه هنری عرضه کرده ام و هیچ انگیزه مادی در پشت تولید این آثار نیست ، در آمد حاصل از پوسترهای تهیه شده برخی از آثار هم صرف کمک به کودکان سرطانی شده است .
عصر عاشورا، مولود کعبه ، سهراب و گردآفرید اثر استاد فرشچیان، گوساله سامری ، یوسف و برادرانش ، هاجر و اسماعیل ،علمدار کربلا، موعظه در کوهستان، شب یلدا، نوروز، شکار شیر، نماز در جبهه و یوزپلنگ ایرانی ازجمله تابلوهای ساخته شده کیومرث صیاد به شمار می رود.
نمایشگاه دائمی آثار این استاد معرق کار کشور در سالن همایش های بین المللی کیش در معرض دید گردشگران و ساکنان جزیره قرار گرفته و یکی از جاذبه های گردشگری هنری کیش است.
نمایشگاهی از آثار هنری ، صنایع دستی و هنرهای سنتی در جزیره کیش همچون چرم ، معرق ، منبت ، زیورآلات ، حصیر بافی ، سفره آرایی زنان کارآفرین با همکاری مرکز امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در محل این مراسم برگزار شد.
برپایی آیین " شام ایرانی " توسط زنان کار آفرین و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی استان های مختلف به شرکت کنندگان از بخش های دیگری بود که با استقبال زیادی روبرو شد.
هنرمندانی از استان های اصفهان ، گلستان ، خراسان و جزیره کیش آثار هنری همچون قلمزنی ، فرش های دستباف ، معرق و فیروزه را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
1630**/538/1641/668


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن