تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802401055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس اتحادیه املاک تهران: بازار مسکن محل مناسبی برای جذب سرمایه های سرگردان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اتحادیه املاک تهران: بازار مسکن محل مناسبی برای جذب سرمایه های سرگردان است تهران - ایرنا - رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به تحولات اخیر بازار طلا و ارز، بازار مسکن را محلی مناسب برای جذب سرمایه های سرگردان اعلام کرد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اتحادیه مشاوران املاک تهران، "حسام عقبایی" با بیان اینکه تاخیر در تصویب افزایش تسهیلات خرید مسکن می تواند رکود موجود در بازار معاملات واحدهای مسکونی را تشدید کند، افزود: افزایش تسهیلات خرید مسکن به خصوص در کلانشهرها، از جمله تهران در شرایط فعلی یکی از واجب ترین اقداماتی است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد.
وی گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود در ادامه جو مثبتی که در طول یکسال اخیر در کشور در مسیر امیدواری به مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایجاد شده، قبل از پایان سال 93 با افزایش رقم تسهیلات خرید و ساخت مسکن و اجرای طرح های تامین مسکن برای گروه های کم درآمد، گام مثبتی برای خروج بازار معاملات مسکن از حالت رکود بردارد.
وی با بیان اینکه به تعویق انداختن افزایش تسهیلات تامین مسکن چه در بخش ساخت و چه در بخش خرید می تواند موجب ناامیدی در مردم به خصوص طبقات متوسط رو به پایین جامعه شود، خاطرنشان کرد: هر چند دولت در فاز اول، افزایش تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده تا سقف 50 میلیون تومان را تصویب و در دستور کار قرار داده اما این اقدام نباید تنها به بافت فرسوده منحصر شود بلکه دولت باید با تدابیر ویژه برای سایر مناطق نیز به تناسب نیاز موجود تسهیلات مناسب در اختیار متقاضیان قرار دهد.

* آمادگی برای جذب سرمایه های سرگردان
عقبایی همچنین با اشاره به تحولات اخیر بازارهای طلا و ارز، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون حجم قابل توجهی سرمایه های سرگردان در دست مردم وجود دارد که با تحولات اقتصادی یکباره به بازارهایی مانند طلا و ارز سرازیر و منجر به نوسانات غیر منطقی در این بازارها می شود باید این سرمایه ها به بازار مسکن هدایت شود.
وی ادامه داد: هدایت این سرمایه ها به بازار مسکن منجر به رونق معاملات در این بازار، افزایش گردش مالی در بازار معاملات مسکن و در نهایت ایجاد رونق در این بازار و سایر بخش های اقتصادی می شود.
عقبایی افزود: هم اکنون بازار مسکن آمادگی پذیرش این سرمایه ها را در خود دارد و می تواند علاوه بر مزایای ذکر شده حباب های موجود در سایر بازارهای اقتصادی را هم کنترل کند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: دولت، مجلس، بانک مرکزی و تمام دست اندرکاران و تاثیرگذاران در بازار مسکن باید هر چه سریعتر افزایش سقف تسهیلات مسکن را اجرایی کنند.

* هشدار در خصوص ادامه رکود
عقبایی با تاکید بر لزوم افزایش سرعت عمل دولت در راستای افزایش سقف تسهیلات مسکن تصریح کرد: کندشدن روند خانه دار کردن مردم در نتیجه عدم اقدام به موقع و سریع در راستای افزایش تسهیلات مسکن در وهله اول با کاهش انگیزه صاحبخانه شدن بین متقاضیان، باعث ایجاد وقفه در تحرک بازار مسکن می شود که این تاخیرها یا بوروکراسی های احتمالی در مسیر افزایش تسهیلات مسکن می تواند در نهایت منجر به طولانی تر شدن دوران رکود در بازار مسکن و تشدید اقتصاد رکودی در کلیه بخش ها شود.
وی با اشاره به وابستگی 300 صنعت و همچنین یک هزار و 200 شغل مستقیم و غیرمستقیم به بازار مسکن، گفت: خیز خروج از رکود در کشورهای در حال توسعه از بازار مسکن آغاز شده و در ایران نیز مسکن به عنوان عامل پیشران در خروج از رکود اقتصادی نقش بسزایی دارد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: در این راستا همواره اعلام کرده ایم که از موافقان افزایش تسهیلات مسکن هستیم و تاکید داریم دولت باید تدابیری بیندیشد که بتواند بین 70 تا 80 درصد ارزش یک واحد مسکونی را به متقاضیان مصرفی واجد شرایط که تاکنون از هیچ امکان دولتی برای خانه دار شدن استفاده نکرده اند، وام مسکن با بهره مناسب پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: لازم است دولت با همکاری بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و مجلس، منابع مالی مناسب و قابل اتکایی برای افزایش میزان وام دهی و همچنین افزایش سقف تسهیلات مسکن طراحی و تدارک کند.
عقبایی افزود: ممکن است در گام اول امکان تامین تسهیلات برای همه اقشار هدف و نیازمند مسکن تا میزان گفته شده مهیا نباشد اما دولت می تواند با شروع افزایش سقف تسهیلات و بالا بردن توان وام دهی بانک عامل ، حرکت در این مسیر را اغاز کند.

* مدیریت مالی بانک ها، شرط لازم
وی همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت مالی درست در سیستم بانکی کشور به خصوص بانک عامل مسکن، تصریح کرد: دولت باید تدابیری اتخاذ کند که در پی آن بانک ها به جای آنکه نقدینگی های مردم را در هلدینگ های ساختمانی سرمایه گذاری و از این طریق سود قابل توجهی را نصیب خود کنند، از این موجودی در جهت تسهیلات دهی به بخش مسکن استفاده کنند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: از سوی دیگر نباید در پرداخت تسهیلات مسکن رانت جویی و تبعیض حاکم شود چرا که با توجه به وضعیت تورم در کشور و همچنین کاهش قدرت خرید در میان اقشار متوسط رو به پایین جامعه، کمک به افزایش تسهیلات بانکی به منظور افزایش سقف وام و توان وام دهی بانک ها می تواند گامی مثبت در جهت حمایت از تولید و تامین مسکن محسوب شود.
وی با بیان اینکه بر مبنای آمارهای اعلام شده از سوی برخی مراجع آماری معتبر در کشور، تامین یک آپارتمان معمولی از سوی اقشار متوسط جامعه در کلانشهری مانند تهران حدود 40 سال زمان می برد، اظهار کرد: با وجود این گونه آمارها و با توجه به رشد نامتوازن قیمت مسکن در سال های اخیر باید حمایت های بانکی و دولتی با رشد بهتری به متقاضیان ارائه شود.
تهرام/1699/ 1625


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن