تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802976772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطع اميد از مذاكرات راه عبور از ركود اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قطع اميد از مذاكرات راه عبور از ركود اقتصادي
ركود اقتصادي از ويژگي‌هاي اقتصاد فعلي ايران است و شعار عبور از ركود با واقعيت همخواني ندارد.
نویسنده : دكتر يد‌الله جواني 
ركود اقتصادي از ويژگي‌هاي اقتصاد فعلي ايران است و شعار عبور از ركود با واقعيت همخواني ندارد. هر‌چند حاكم شدن ركود بر اقتصاد ايران داراي دلايل گوناگون است، لكن يكي از اين دلايل گره زدن حل مشكلات اقتصادي كشور با مذاكرات از سوي برخي از دولتمردان و رسانه‌هاي داخلي است. امريكايي‌ها وقتي از تحريم‌هاي خود عليه ملت ايران، با عنوان تحريم‌هاي «فلج‌كننده» نام بردند، با شروع يك عمليات رواني سنگين تلاش كردند اينگونه به عده‌اي در ايران القا نمايند كه ايران با فاجعه اقتصادي مواجه مي‌شود، مگر اينكه با غرب و امريكا در موضوع هسته‌اي به توافق برسد.

متأسفانه كساني هم در ايران تحت تأثير اين نوع عمليات رواني غرب، اينچنين پنداشتند كه راه‌حل مشكلات اقتصادي كشور، بر‌داشتن فشار‌هاي غرب و حذف تحريم‌ها است و براي رسيدن به اين مقصد نيز، چاره‌اي جز مذاكره با امريكا نمي‌باشد. توسعه اين فكر در ميان بخشي از جامعه، يك اشتباه راهبردي از سوي خواص بود و از پيامد‌هاي اين اشتباه، اميد‌وار ساختن جامعه و به انتظار نشاندن فعالان در بخش اقتصادي كشور و چشم دوختن آنان به سفر‌هاي نيو‌يورك و مذاكرات در ژنو و مسقط و وين بود. اين اشتباه در حالي رخ داد كه‌ رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بار‌ها و با بيان‌هاي مختلف بر اين نكته راهبردي تأكيد فرموده بودند كه نبايد حل مشكلات اقتصادي كشور را به مذاكرات گره زد و انتظار داشت تا از سوي دشمنان گشايشي براي ملت ايران فراهم گردد.

معظم‌له حتي چنين توصيه‌هايي را، به دولتمردان در دولت قبلي نيز داشتند.
با شكل‌گيري دولت جديد و سخن گفتن‌هاي پي در پي از توافق هسته‌اي حتي كمتر از شش ماه با غرب، اميد و انتظار در بخش اقتصادي را دو چندان كرد و هر فعال اقتصادي و هر نوع داد و ستدي را با اين شعار كه «ببينيم مذاكرات چه مي‌شود!»، متوقف ساخت.

بيش از يك سال از اين مذاكرات گذشت و درس بزرگي كه از اين يك سال مذاكره بايد آموخت، قطع اميد و به انتظار ننشستن براي به نتيجه رسيدن مذاكرات و حل مشكلات اقتصادي كشور از اين رهگذر است. پس از تمديد مذاكرات مدت هفت ماه ديگر، متأسفانه يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار كشور، در شماره روز 4 آذر خود، خبر تمديد مذاكرات را اينگونه تيتر اول خود نمود: «تمديد اميد». اين تيتر نشان مي‌دهد هنوز هستند كساني كه از اين يك سال مذاكره درس نگرفته و بر تكرار آن اشتباه راهبردي اصرار دارند. ايران مذاكرات را با منطق خود در مذاكرات دنبال خواهد كرد، اما بايد مسئولان اميد و انتظار مردم به مذاكرات را كاهش دهند و قطع نمايند. بايد مسئولان و خصوصاً دولتمردان در دولت يازدهم، بنا را بر اين بگذارند كه با وجود تحريم‌ها و حتي تشديد اين تحريم‌ها از سوي غرب، مي‌خواهيم مشكلات اقتصادي كشور را از راه‌هاي ديگر حل نماييم. بايد اين باور را در جامعه و در نقش اقتصادي كشور تقويت نمود كه براي حل مشكلات اقتصادي،‌تأمين معيشت و رفاه مردم، راه‌هاي ديگري هم غير از برداشتن تحريم‌ها وجود دارد. بايد به اين نكته توجه كرد كه با حماسه اقتصادي و پياده‌سازي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، مي‌توان به جاي تلاش براي حذف تحريم‌هاي غرب، آن تحريم‌ها را بي‌اثر و خنثي نمود.

 به طور قطع با اتخاذ چنين رويكرد و سياستي از سوي مسئولان و جدي گرفتن آن به موازات قطع اميد از مذاكرات و تلاش براي جست و جوي راه‌هاي خنثي‌سازي و بي‌اثر كردن فشار‌ها و تحريم‌هاي غرب،‌ اقتصاد ايران جان تازه‌اي خواهد گرفت و نشانه‌هاي خارج شدن اقتصاد از ركود آشكار خواهد شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن