تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احساس مادرانه ای که شهید گمنام را شناخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خاطره همرزم شهید حسین احساس مادرانه ای که شهید گمنام را شناخت ایلام-ایرنا- یکی از رزمندگان ایلامی از احساس مادری که فرزند شهید گمنام و بی سررا شناخت، حکایت می کند.


"اسدالله بیگ زاده" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اوایل جنگ شهیدی را از جبهه به ایلام آورده بودن که سر در بدن نداشت و بدنش مملو از تیر و ترکش بود، تنها پاهاش سالم بود و هیچ کارت شناسایی و پلاکی به همراه نداشت.
وی افزود: پیکر مطهر این شهید چند ماهی در معراج شهدا ماند ولی شناسایی نشد و تلاش برای شناسایی اون به جایی نرسید و دفنش کردیم.
وی اضافه کرد: پس از مدتی پدر و مادری دلسوخته از شیراز به ایلام اومدن و دنبال پیکر فرزند شهیدشان می­گشتند.
بیگ زاده گفت: ما هم اونا را به معراج شهدا بردیم، ولی قانع نمی شدند و مادر با گریه و زاری می گفت؛ نمی­دونم چرا ایلام خاکش دامنگیره؟ مثل اینکه پاره­ی جگرم اینجاست.
وی اظهار کرد: ما هم گفتیم: دیگه چیزی نیست که به شما نشان بدیم، ولی داستان اون شهید رو براش تعریف کردیم.
وی ادامه داد: مادر آن شهید، اصرار زیادی کرد تا اینکه اونو روی قبر همون شهید بردیم، دیدیم اونجا رو زمین نشست و خاک را می بویید و می بوسید، می­گفت این فرزند منه، این عزیزمنه و این حسین منه، نشونی رو پاش داره، باید ببینمش.
بیگ زاده گفت: ما هم پس از پیگیری کارهای لازم برای نبش قبر انجام دادیم و پیکر و نشونش دادیم؛ دیدیم که این عشق مادری و الهام خدایی دقیق و درست بود و مادر به پسرش رسید و از روی نشانی پای آن شهید فرزندش را شناخت.
وی اظهار کرد: ما هرچه داریم از شهدا و خانواده شهدا داریم، به ویژه مادران شهدا که با صبوری و استقامت در برابر داغ عزیزانشان امید را به جامعه تزریق می کنند.
وی اضافه کرد: همه ما باید قدردانش شهدا و خانواده شهدا باشیم و با بیان خاطرات آنان یاد و خاطره این بزرگواران و فداکاران بزرگ را گرامی بداریم.
بیگ زاده گفت: توجه اساسی به حفظ و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا باعث نهادینه شدن ارزشهای دفاع مقدس در بین نسل نوجوان جامعه می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید "حسین" از رزمندگان دفاع مقدس و اهل شیراز بوده که در سال 60 در منطقه جنگی میمک به شهادت رسید.
7177/564


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن