تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819219558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجاری سازی پژوهش ها با حمایت از پژوهشگران محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تجاری سازی پژوهش ها با حمایت از پژوهشگران محقق می شود یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: تجاری سازی پژوهش ها و تبدیل آنها به کالا و خدمات از طریق برگزاری نمایشگاه ها، حمایت پژوهشگران و اعطای تسهیلات به آنها محقق می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید از تمامی ظرفیت ها برای کمک به محققان و پژوهشگران استان بهره برد تا بتوانند با عملیاتی کردن ایده های خود نیازهای جامعه را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز مهمترین مولفه قدرت در جهان برای کشورها توان علمی است، گفت: توسعه کشورها نیز در گرو برخورداری از ظرفیت های علمی و پژوهشی خواهد بود.
خادمی اظهار کرد:مقوله پژوهش و فناوری در سال های اخیر در کشور مورد توجه قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز بر توسعه علمی و تجاری سازی پژوهش ها تاکید دارند.
وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد همپای با سایر نقاط کشور در زمینه پژوهش توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند ولی در بحث تولید علم، انتقال و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی باید گام های اساسی برداشته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: آنچه از آن به عنوان قدرت علمی یاد می شود تبدیل پژوهش به تکنولوژی و تولید محصول نهایی است که در اختیار جامعه قرار می گیرد.
خادمی با اشاره به اینکه نباید دستاوردهای پژوهشی محققان در کتابخانه ها و مراکز علمی بایگانی شود، افزود: نمایش این دستاوردها در نمایشگاه ها و ایجاد انگیزه در پژوهشگران از راهکارهایی است که می توان به آنها کمک کرد.
وی گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی و اعضای هیات علمی آنها در کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر رشد قابل توجه ای یافته است.
خادمی ادامه داد: باتوجه اعضای هیای علمی دانشگاه ها و امکانات موجود شرایط برای تربیت 33 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.
وی به تولید پژوهش و تجاری سازی آن در کشور اشاره و بیان کرد: مشکلاتی که در این زمینه در سطح کشور مشاهده می شود در کهگیلویه و بویراحمد به نحو بیشتری وجود دارد.
خادمی اظهار کرد: تمام تلاش ها در راستای تسهیل امر پژوهش باید به کار گرفته شود تا امر تجاری سازی دستاوردهای پژوهشگران محقق شود.
دبیر علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هفته پژوهش امسال با شعار " پژوهش و فناوری پیشران اقتصاد دانش بنیان " نام گذاری و در استان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران این هفته آغاز شده است.
هجیر کریمی افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی محققان و فناوران دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، دستگاه های اجرایی و شرکت های تولیدی در 16 غرفه به نمایش گذاشته شده است.
وی بیان کرد: این دستاوردها نتیجه تلاش یکساله پژوهشگران و محققان استان بوده که جنبه پژوهشی دارند و محصولات ارایه شده نیز متفاوت و متنوع هستند.
نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تا 20 آذر سال جاری در میدان جهاد- بلوار کشاورز - سالن الغدیر دانشگاه پیام نور استان در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.
15 تا 20 آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است.
671/7533


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن