تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798380772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیرعلی جوادیان در گفت‌وگو با فارس: ۸۰ کیلومتر پیاده‌روی برای ثبت عشق مردم دنیا به امام حسین(ع)/ جای خالی یک عکس از عظیم‌ترین پیاده‌روی دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امیرعلی جوادیان در گفت‌وگو با فارس:
۸۰ کیلومتر پیاده‌روی برای ثبت عشق مردم دنیا به امام حسین(ع)/ جای خالی یک عکس از عظیم‌ترین پیاده‌روی دنیا
امیر علی جوادیان گفت: دیدن صحنه‌های حضور مردمی که گاهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر راهپیمایی می‌کردند تا در روز اربعین به کربلا برسند، جز به کرامت امام حسین علیه‌السلام نبود.

خبرگزاری فارس: ۸۰ کیلومتر پیاده‌روی برای ثبت عشق مردم دنیا به امام حسین(ع)/ جای خالی یک عکس از عظیم‌ترین پیاده‌روی دنیا



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «رهروان تربت پاک» عنوان کتاب عکسی است که توسط «امیرعلی جوادیان» عکاس پیشکسوت کشورمان طی حضور در پیاده‌روی ایام اربعین از نجف به کربلا در سال 1391 تهیه شده است.

حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام این مجموعه در 156 صفحه با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج، توسط انتشارت سارینا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در سال 1392 منتشر شده است. ضمن اینکه در صفحات این کتاب جملات متفکرانی از جمله «جرج جرداق» دانشمند و ادیب مسیحی، «گیبون» مورخ انگلیسی، «سرپرسی سایکس» خاورشناس انگلیسی، «طه حسین» دانشمند و ادیب مصری، «توماس کارلایل» خاورشناس مشهور انگلیسی، «مهاتما گاندی» رهبر استقلال هند و «محمدعلی جناح» قائد اعظم کشور پاکستان خوانده می‌شود.

آماده شدن زائران برای رفتن به کربلا عنوان دومی که برای این مجموعه انتخاب شده، «از نجف شاه‌ مردان تا کربلای آزاد مردان» است و در این مجموعه از حرم مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام را تا پیاده‌روی برای رسیدن به کربلا و سرانجام حرم امام حسین علیه‌السلام را به تصویر کشیده است. امیرعلی جوادیان پیرامون این کتاب، اظهار داشت: واقعه عاشورا یکی از بزرگترین و مهمترین حوادث آئینی در ادیان دنیا است؛ پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی هم ویژگی منحصر به فرد یک عزم جهانی است. با توجه به اهمیت این واقعه عظیم، با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال 1391 عازم عراق شدم تا از مسیر پیاده‌روی زائران حسینی عکس‌برداری کنم.

پیاده‌روی اربعین وی ادامه داد: دیدن صحنه‌های حضور مردمی که گاهی 300 تا 400 کیلومتر راهپیمایی می‌کردند تا در روز اربعین به کربلا برسند، جز به کرامت امام حسین علیه‌السلام نبود. در طول یک هفته پیاده‌روی زنان و مردان و کودکانی را می‌دیدم که عاشقانه برای رسیدن به مولایشان آن هم با پای پیاده قدم برمی‌داشتند.

پیاده‌روی اربعین این عکاس پیشکسوت بیان داشت: یکی از فلسفه‌های «حج» یک هدف و یک سو بودن مسلمانان است؛ اگر چه سفر حج سختی‌های خودش را دارد اما سفر کربلا چندین برابر سخت‌تر از سفر حج است؛ یک سو بودن و یک جهت بودن در این راهپیمایی هم از ویژگی‌های مهم آن است که همه زائران به هر زبانی و گویشی «لبیک یا حسین(ع)» می‌گویند.

طبخ غذا برای پذیرایی از زائران امام حسین علیه‌السلام وی یادآور شد: در بین این عکس‌ها جای خالی یک عکس‌برداری هوایی از طول مسافت پیاده‌روی احساس می‌شود. ای کاش شرایط آن فراهم می‌شد تا عظیم‌ترین پیاده‌روی دنیا را به تصویر بکشم. جوادیان خاطرنشان کرد: من در این سفر، طی 80 کیلومتر پیاده روی، حدود 5 هزار عکس گرفتم که از این تعداد 200 قطعه برای چاپ در کتاب انتخاب شد. البته قرار بود این کتاب برای اربعین سال 92 آماده شود اما به دلیل مواجهه با مشکلات، این کتاب به اربعین امسال رسید.

زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام وی این مجموعه عکس‌ها را به حضرت ابوالفضل علیه‌السلام، اسوه وفاداری و شجاعت تقدیم کرده و در این رابطه گفت: تصمیم گرفتم که کتاب‌هایم را به ساحت مقدس 14 معصوم تقدیم کنم. کتاب عکس دفاع مقدس‌ را به امام حسین علیه‌السلام تقدیم کردم؛ کتاب عکس یادمان شهدا نیز به امام رضا علیه‌السلام تقدیم شد. با توجه به اینکه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام اسوه حماسه در کربلا بود، خواستم که این کار را تقدیم به ایشان کنم. وی درخصوص توزیع این مجموعه عکس بیان داشت: این کتاب در دفتر آیت‌الله سیستانی، سازمان حج و زیارت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج و چند سازمان دیگر توزیع شد. انتهای پیام/و

93/09/15 - 15:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن