تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798998945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت خودرو مي تواند جايگزين مناسب درآمد نفتي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۵ب.ظ)
صنعت خودرو مي تواند جايگزين مناسب درآمد نفتي باشد سال گذشته به دليل مشکلات تحريم و کاهش ميزان توليد، رتبه ايران در توليد خودرو به رتبه 20 رسيد؛ اما با رفع بخشي از مشکلات ايران امسال با توليد يک ميليون و 600 هزار خودرو به رتبه 13 در جهان رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عمليات بازارگرداني تامين سرمايه آرمان با بيان اين مطلب درباره جايگاه صنعت خودرو در بحث خروج از رکود و افزايش ضريب رشد اقتصادي گفت: در بهار 93 رشد اقتصادي به عدد 4.6 درصد رسيد که از اين عدد 1.5 درصدش مربوط به بخش صنعت بود که 55 درصد از 1.5 درصد هم مربوط به خودرو بوده و همچنين 24 درصد مربوط به صنايع فلزي بود. بنابراين 80 درصد رشد صنعت، مستقيم و غير مستقيم به صنعت خودرو مربوط مي شود.
عظيم ثابت با بيان اينکه آينده خوبي براي صنعت خودرو در نظر گرفته شده است، گفت: گردش مالي 12 ميليارد دلاري براي صنعت خودرو نشان از ظرفيت و پتانسيل اين صنعت دارد که نشان مي دهد صنعت خودرو در کشور ما مي تواند جايگاه بهتري از شرايط فعلي داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه برخي معتقدند صنعت خودرو مزيت رقابتي و نسبي ندارد، اظهار داشت: صنعت خودرو بازار مصرف خوب بين يک تا يک و نيم ميليوني داخلي دارد، در عين حال که از نظر تکنولوژي و چرخه توليد و خدمات پس از توليد نيز، اين صنعت از جايگاه خوبي برخوردار است.
اين کارشناس بازار سرمايه تصريح کرد: با توجه به اينکه اقتصاد نفتي و توجه زياد به درآمد کشور بر پايه فروش نفت، مشکلاتي را براي کشور به دليل تحريم هاي ظالمانه ايجاد کرده است، صنعت خودرو مي تواند مزيت هاي خوبي داشته باشد.
وي در اين باره توضيح داد: خودکفايي در صنعت خودرو همسو با عقد قرارداد با خودروسازها و سرمايه گذاران اين صنعت مي تواند ما را در منطقه در اين صنعت بي رقيب کند زيرا عملاً در منطقه کشورها همگي وارد کننده اين محصول هستند. همين امر مي تواند براي ما زمينه صادرات به کشورهاي همسايه را فراهم کند.
ثابت با بيان اينکه هم اکنون زمينه اين امر در کشور فراهم است، گفت: ارتباط با خودروسازهاي برتر دنيا و بازار پر پتانسيل صنعت خودرو در داخل و منطقه مي تواند نقش تحريم ها بر اقتصاد کشور را کمرنگ کرده و حتي از بين ببرد .
مدير عمليات بازارگرداني تامين سرمايه آرمان در ادامه گفتگو با سنا به رفع برخي مشکلات صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: رفع برخي مشکلات صنعت خودرو مي تواند ظرفيت هاي اين صنعت را به طور کامل آزاد کند. به عنوان مثال با استاندارد سازي، بومي سازي و توليد قطعات در داخل کشور مي توان جلوي برخي ضربه ها که با تحريم بر اين صنعت تحميل مي شود را گرفت و همچنين با نگاه به تکنولوژي داخل، عقد قراردادهاي محکم با خودروسازان خوش نام در منطقه به يک پلت فرم تبديل شويم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن