تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803674029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرعشی: مهمترین سیاست اصلاح طلبان درسیستان و بلوچستان تعصب زدایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرعشی: مهمترین سیاست اصلاح طلبان درسیستان و بلوچستان تعصب زدایی است زاهدان - ایرنا - مشاور عالی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مهمترین سیاست اختصاصی اصلاح طلبان در سیستان و بلوچستان متناسب با نیازهای منطقه حساس خاورمیانه و جهان اسلام، تعصب زدایی و تلاش برای وحدت واقعی بین تشیع و تسنن است.


به گزارش ایرنا، سید "حسین مرعشی" جمعه شب در نخستین گردهمایی سراسری جوانان اصلاح طلب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اصلاح طلبان به دلایل مختلفی این چنین سیاستی را پیش می گیرند افزود: مهمترین دلیل این است در فرهنگ اصلاحات، انسان ها به عنوان مخلوقات خوب خداوند دارای اعتبار و ارزش ذاتی هستند.
وی ادامه داد: از این رو چگونه می توان پذیرفت و تحمل کرد در دنیای چند میلیاردی امروز در دین مقدس پیامبر(ص) که برای اتمام اخلاق مبعوث شده اند امروز اکثر قریب به اتفاق ناامنی های دنیا در میان امت پیامبر (ص) اتفاق می افتد که متاسفانه انتهای تعصب های مذهبی به گروه داعش ختم می شود.
وی اظهار داشت: هم اینک فرصتی درمنطقه و این استان پیش آمده که از این بداخلاقی ها و حرکت های غیرانسانی و ضد بشری درس بگیریم و به خودمان بیاییم و با احترام به عقاید هم کیشان خود قدرت تحمل خود را بالا ببریم.
وی تصریح کرد: به یقین اگر تا دیروز ما به وحدت شیعه و سنی به عنوان یک ضرورت برای آرامش و امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان و یک ابزاری برای توسعه و پیشرفت این استان فکر می کردیم امروز تصور این است که کنار گذاشتن تعصبات مذهبی و گسترش برادری دینی برای خشنود کردن پیامبر(ص) و برای دفاع از دین یک ضرورت است.
وی گفت: از مردم خوب و فهیم استان تقاضا دارم با عقل و تدبیر و درایت و استفاده از سه سرمایه ارزشمند و گرانقدر این استان "حضرت آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، مهندس هاشمی استاندار و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی (امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان)" رقابت های سیاسی خود را رنگ مذهبی ندهند.
نماینده ادوار گذشته کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجودی که رقابت حق گروهها و جناح ها است اما باید برای رضای خدا؛ دین، مذهب و عقاید را سرمایه دعواهای سیاسی خود نکنیم بلکه با مردانگی و شفاف راهکارها و برنامه های خود را بیان کنیم و بهتر است بگذاریم مثل قرن های گذشته برادران و خواهران شیعه و سنی با آرامش تمام در محیط های کسب و کار و خانواده با هم زندگی آرام و مسالت آمیزی داشته باشند.
مشاور عالی آیت الله رفسنجانی با بیان این که رقابت اساس کار است افزود: در سیاست باید از تجربیات موفق دنیا بهره گیریم زیرا رقابت برای اداره بهتر امور یک کشور ضروری است از این رو باید مردم را به عنوان داوران نهایی قبول داشته باشیم و به آنان فرصت دهیم تا برای بهترشدن امور زندگی خود بین احزاب و شخصیت ها انتخاب کنند.
وی با بیان این که رقابت مدلی است که در دنیای امروز بهتر جواب می دهد اظهار داشت: اگر در رقابت های عرصه سیاسی از مقدسات برای اهداف شخصی استفاده نشود و در عرصه ملی نیز از مقدسات نظام و از کلیت نظام سو استفاده های سیاسی و جناحی نشود و عرصه رقابت مبتنی بر معرفی خود شخصیت و راهکارهای او باز باشد تا مردم قضاوت کنند می توان آن را به عنوان بهترین روش معرفی کرد زیرا اگر دنیا به طور مستمر پیشرفت می کند و رفت و برگشت ندارد به دلیل پذیرفتن همین قاعده رقابت است.
وی با بیان این که برنده انتخابات کسی است که ملت به او رای داده باشد، افزود: ملت با هیچ جناحی برای همیشه دست برادری و اخوت نمی دهد و مردم بر اساس منافع خود تشخیص می دهند از چه شخصی حمایت کنند این قاعده سیاست است نه ما به عنوان اصلاح طلبان می توانیم به حمایت همیشگی مردم حساب باز کنیم و نه جناح رقیب ما زیرا مردم بر اثر گذشت زمان رشد می کنند و متوجه می شوند که چه کسی شعار می دهد و چه کسی عمل می کند.
وی با بیان اینکه عام مردم از سیاست مداران ما جلوتر بودند به همین دلیل رای روستاها و شهرهای کوچک از شهرهای بزرگ بالاتر بود افزود: این آگاهی نتیجه نگاه کردن به یک کارنامه سراسرتبلیغ غیر واقعی بود.
وی گفت: خیلی هنر می خواهد که کسی 700 میلیارد دلار درآمدهای اقتصادی نفت را هزینه کند رشد اقتصادی منهای هفت و تورم 40 درصد ایجاد کند خیلی هنر می خواهد که با مردم چنین رفتاری کند و این اتفاق افتاد و مردم پاسخ آن را دادند.
وی ادامه داد: بگذاریم بر اساس قاعده صحیح بازی، این رقابت ها به وجود آید در اثر این رقابت ها کشور بهتر اداره می شود ما در کشور با مشکلات کاملا واقعی مواجه هستیم از جمله کم آبی امروز شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان در معرض تهدید کم آبی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: ما امروز با مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده مواجه ایم مشکلات ما کاملا واقعی است اقتصاد ما در فشار و تولید ناخالص داخلی ما در جایگاه مناسبی قرار ندارد نفت ما در اثر کمبود سرمایه گذاری به حاشیه رفته فردا اگر تحریم ها رفع شود به سادگی نمی توان چهارمیلیون نفت تولید کرد این مشکلات واقعی کشور است این مشکل راه حل دارد آن هم این است که باید از مدیران لایق، کارشناسان وارد و نظر کارشناس داخلی و خارجی و تعامل با دنیا را استفاده کرد.
وی تصریح کرد: امروز کدام اقتصاد بدون تعامل با کشورهای دیگر توانسته مشکلات خود را حل کند موفق ترین اقتصاد جهان در سه دهه گذشته چین بوده از سال 1998 یعنی یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چین در دکترین اداره کشور خود یک تغییر داد قبل از آن می گفتند قدرت چین در ارتش و حق وتو در سازمان ملل است تمام قدرت خود را در سیاست نظامی می دانستند اما بعد به خوبی دریافتند قدرت چین در اقتصاد آن است و در این زمینه تصمیم اساسی گرفتند و یک سیاست اصولی برای تعامل با دنیا برقرار کردند از این رو امروز به قدرت بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند نوشته شده است اقتصاد ایران درون زا و بروان گرا یعنی با نیروهای بومی و با امکانات موجود با تعامل درون اقتصاد، اقتصاد خود را قوی می کنیم ولی برون گراییم یعنی توسعه و دانش باید بیرون برود توسعه با تعامل است مسیری که آقای روحانی به درستی انتخاب کردند.
وی تصریح کرد: خرابی و گرفتارشدن به تدریج اتفاق می افتد بهبودی کشور یک شب اتفاق نمی افتاد و نباید توقع داشته باشیم مسائل کشور یک ساله حل شود بهبودی در مسائل کشور آغاز شده است.
وی در مورد یارانه گفت: میراث یارانه را نمی توان چکار کرد به طوری که ساعت ها مورد بحث کارشناسان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کل بودجه عمرانی کشور32 هزار میلیارد تومان است اما حجم یارانه پرداختی به مردم 40 هزار میلیارد تومان است از این رو دولت به پیمانکار بدهکار است پول ندارد اما به جیب مردم اعم از غنی و فقیر پول می ریزد.
وی ادامه داد: دولت روحانی همت کرده اما درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه انصراف دادند از این رو درست کردن کشوری که همه چیزش تحت تاثیر قرار گرفته از جمله صادرات نفت، پتروشیمی و صنعت مس کار بسیار دشواری است.
وی ادامه داد: در صنعت مس ایران باید با کشورهای دنیا رقابت کند و بتواند از تولیدات خود صنایع جدید راه اندازی کند اما با جذب نیروی انسانی مازاد از نیاز سبب شده نیروی انسانی در جاده ها پلاستیک جمع کنند.
وی ادامه داد: دولت به شدت فکر اصلاح امور است اما یاد مان باشد با یک نقطه به نام انتخابات 92 مسائل کشوراصلاح نمی شود باید واقع بین باشیم.
وی گفت: ما باید منت دولت روحانی را بکشیم تا بارهای روی زمین مانده را جمع کند و باید منت دولتمردانی را بکشیم که برای مسائل کشور یک به یک راه حل پیدا می کنند.
وی گفت: ما باید در انتخابات مهم مجلس با انتخاب افراد شایسته و وحدت و دوری از اختلاف شخصی افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند بیایند به این دولت کمک کنند.
7316 / 653


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن