تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819684399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه مظهر پویایی و خاستگاه آزادی و اصول برخواسته از فرهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار گیلان: دانشگاه مظهر پویایی و خاستگاه آزادی و اصول برخواسته از فرهنگ است رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به این بیان امام خمینی(ره) که دانشگاه مبدأ همه تحولات است، گفت: دانشگاه در هر کشوری مظهر پویایی، تحرک، تحول، رشد و بالندگی و خاستگاه آزادی و اصول برخواسته از هویت فرهنگی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدعلی نجفی" روز شنبه در همایش روز دانشجو در رشت افزود: دانشجویان همواره خواستار تحول، نوخواهی و آزادی خواهی در جامعه بوده اند و بدون شک رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخش های علمی و پژوهشی مملکت است.
وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان در زمینه تحول و پویایی در محیط های دانشجویی گفت: امروز دولت همه تلاش های خود را در راستای این فرمایشات قرار داده تا فضای دانشگاه ها همراه با تحول و پویایی و در خدمت توسعه کشور باشد.
استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک فرا رسیدن شانزدهم آذر (روز دانشجو) گفت : روز دانشجو تکریم علم، معرفت،رشد ، تکامل و مظهر آزادی خواهی و استقلال ایران اسلامی است.
وی با بیان این که باید در رسیدن به اهداف سند چشم انداز که در سال های اخیر از آن فاصله گرفته شده، کوشا باشیم گفت : این وضعیت فقط مختص به کشور نمی شود و در گیلان هم در ترسیم سندهای راهبردی نیازمند اندیشه های خلاق و علمی هستیم.
نجفی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان در زمینه تحول و پویایی در محیط های دانشجویی گفت : امروز دولت همه تلاش خود را در راستای این فرمایشات قرار داده تا فضای دانشگاه ها همراه با تحول ، پویایی و در خدمت توسعه کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد : اندیشه های علمی و پژوهشی دانشگاه تنها در فضای آرام و به دور از جریانات سیاسی، احساسی و افراطی و در سایه روحیه استدلال، آزاداندیشی و فضای نقادانه متفکرانه است که می تواند در خدمت توسعه کشور و استان قرار گیرد.
نجفی با بیان اینکه تغییر وضعیت اقتصادی کشور و انتقال از اندیشه های نفتی به سوی اقتصاد مقاومتی با مشارکت فضای دانشگاهی صورت می گیرد، گفت : امروز اقتصاد مقاومتی که سرلوحه کار کشور است ابتدا از دانشگاه ها و دانشگاهیان و با پرداختن به شرکت های دانش بنیان و فناورانه آغاز می شود.
استاندار گیلان با اشاره به بیان دغدغه های دانشجویان در مورد مسائل صنفی، تعامل مدیریت دانشگاه ها با تشکل های دانشجویی را ضروری دانست و تأکید کرد : از معاونت سیاسی می خواهم دغدغه هایی را که دانشجویان امروز مطرح کردند، با همکاری روسای دانشگاه ها پیگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل و مشکلات استان گیلان گفت: بنده انتظار داشتم دانشجویان در سخنان خود بیشتر به این مباحث بپردازند و من از شما میخواهم در این بخش فعالانه ورود کنید.
استاندار گیلان با اشاره به سطح سرانه ای پایین زمین و خرده مالکی در کشاورزی استان گفت: ما نیاز به حرکت های نوین علمی در حل مشکلات محصولات کشاورزی هستیم و شما دانشجویان و نخبگان هستید که می توانید راه حل های علمی را به درستی ارائه دهید.
نجفی همچنین از دانشگاه های استان خواست در حل مشکلات زیست محیطی، صنایع دستی استان، ترویج فرهنگ حقوق شهروندی نیز به ارائه راهکارها بپردازند.
وی با اشاره به فضای تحول و پویایی که از سوی دولت تدبیر و امید در دانشگاه ها ایجاد شده، از مراکز علمی خواست در روند توسعه گیلان مشارکت فعالانه داشته باشند.
این همایش با حضور 400 نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی و رؤسای دانشگاه ها برگزار شد.ک/2
7296 / 695


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن