تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذران دراحداث کارخانه تولید کود فسفات درکشور حمایت می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرمایه گذران دراحداث کارخانه تولید کود فسفات درکشور حمایت می شوند بوشهر- ایرنا- مشاور مدیرعامل سازمان خدمات حمایتی درتولید کودهای شیمیایی کشور گفت: با توجه به رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی درصدد احداث کارخانه های تولید کود فسفات هستیم که علاقمندان فعالیت در این بخش حمایت می شود.


"حسین قطب شریف" روزشنبه درگفت وگو با ایرنا دربوشهر افزود: سالانه مصرف کود فسفات بخش کشاورزی کشور 400 تن تا 450 هزار تن است که بخشی از آن از خارج وارد می شود.
وی گفت: 90 درصد توزیع کودهای کشاورزی در کشور به عهده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است و اکنون به اندازه کافی برای سال جاری و سال زراعی آینده کود در انبارها وجود دارد و دراین بخش مشکلی نیست.
قطب شریف افزود: این شرکت در اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی اقدام به امضای تفاهم نامه ای با تشکل های صنفی مانند اتحادیه ها و تعاونی ها و انجمن صنفی تولید کنندگان کود کرده است.
وی گفت: درقالب این تفاهم نامه فعالیت های تولید و توزیع کود با کمک این صنف ها انجام می شود.
قطب شریف خاطرنشان کرد که درگذشته کارخانه های زیادی درتولید کود فعالیت می کردند ولی هیچ دستگاه بر کار آنها نظارت نمی کرد که با امضای این تفاهم نامه ضمن نظارت سطح کیفیت کودهای تولید داخل کشور نیز ارتقا می یابد.
مشاور مدیرعامل سازمان خدمات حمایتی در تولید کودهای شیمیایی کشور گفت: از سال 75تا 85 شرکت خدمات حمایتی با تولید کننده های 15نوع کود شامل کودهای ازته، فسفاته، پتاس، ریز مغذی و انواع سولفاته های آهن، مس و روی قرار داد داشت ولی از سال 85 تا 92 حمایت از این کودها حذف و تنها با تولید کننده های کودهای پایه شامل ازته، فسفاته و پتاس قرارداد بسته شد.
قطب شریف افزود: تهیه سبد کودی یکی از سیاست های جدید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است که براین اساس کودهای مورد نیاز کشاورزان تامین می شود.
وی گفت: اکنون به سه کود پایه یارانه تعلق می گیرد و سایر کودها غیر تکلیفی است.
قطب شریف با تاکید برجمع آوری تولید کنندگان زیرپله ای افزود: اکنون 11 تا 12 نوع فرمول کود در کشور تولید می شود و کشاورزان کود مورد نظر را براساس آرم شرکت خدمات حمایتی تهیه می کنند.
وی گفت: شورای راهبردی کود که نقشی مهم درهدایت برنامه های نهاده کشاورزی دارد به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل و برنامه ها و خط مشی کار کود از این طریق تدوین می شود براین اساس هیچ کودی بدون شماره ثبت در بازار اجازه عرضه و فروش ندارد و این راهی برای جلوگیری از تولید و توزیع کودهای تقلبی و بی کیفیت است.
قطب شریف افزود: کارخانه های تولید کود برای عرضه کودهای خود باید گواهی تطابق برچسب با محتوا را از موسسه تحقیقات آب و خاک دریافت کنند.
وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز با کارخانه هایی که دارای برچسب تطابق داشته باشند، قرارداد می بندد.
مشاور مدیرعامل سازمان خدمات حمایتی درتولید کودهای شیمیایی کشور گفت: دراجرای سیاست های دولت تقویت ارتباط این سازمان با تشکل های صنفی که درگذشته مورد توجه نبود از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: سازمان خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان یک بازوی قوی و پرقدرت می تواند در تامین و توزیع نهاده های کشاورزی بویژه کود و بذر نقش موثری در کشور ایفا کند.
قطب شریف گفت: شرکت برنامه خرید 100هزار تا 120 هزار تن بذر را دارد که از طریق دستگاههای متنوع و مجهز بوجاری، ضد عفونی و توزیع می شود.
وی درباره توزیع سموم درکشور افزود: شرکت خدمات حمایتی در گذشته نقشی مهم در ارتباط با توزیع سم داشت ولی درسال های گذشته توزیع سموم به جای آزاد سازی در کشور رها سازی شد.
قطب شریف گفت: بنا به گزارش های مستند و موجود اکنون وضعیت سموم کشاورزی در کشور مناسب نیست و سم های بی کیفیت و بسیار قدیمی که تاریخ ثبت آنها به سالهای قبل از انقلاب بازمی گردد هنوز در بازار رایج است.
وی افزود: هرچند شرکت خدمات حمایتی درزمینه تامین و تدارک سم کار خاصی انجام نمی دهد اما درزمینه کود و بذر نقشی مهم در تدارک، تامین و توزیع دارد.
538/629/539


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن