تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خراسان جنوبی در خرید دام امانی پیشتاز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خراسان جنوبی در خرید دام امانی پیشتاز است بیرجند - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در بین استان های کشور، تنها استانی هستیم که تاکنون تعداد پنج هزار و 227 راس دام به وزن 200 هزار و 395 کیلو گرم به صورت امانی از دامداران خریداری کرده ایم و از این حیث پیشتاز هستیم.


"هاشم ولی پور مطلق" روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اقدام در پی وقوع خشکسالی و سرمازدگی، به منظور حمایت از دامداران آسیب دیده و با همکاری پشتیبانی امور دام صورت گرفته که طی آن با استقرار اکیپ، دام مازاد دامداران استان خریداری شده است.
وی با بیان اینکه خرید دام از هفته گذشته آغاز شده گفت: قیمت خرید دام زنده شامل بره نر هر کیلوگرم 90 هزار ریال، بره ماده و بز نر و بزغاله هر کیلوگرم 85 هزار ریال، میش هر کیلوگرم 65 هزار ریال و بز ماده هر کیلوگرم 55 هزار ریال اعلام شده است.
ولی پور با بیان اینکه تاکنون سقف مشخصی برای تعداد دام خریداری شده اعلام نشده، افزود: ولی پیش بینی می شود تا سقف 17 هزار راس دام خریداری شود.
به گفته وی، خرید دام می بایست در چهار استان سمنان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، صورت می گرفت که تنها در این استان اجرایی شده است.
ولی پور افزود: دامداران می توانند برای فروش دام امانی خود به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و ثبت نام مراجعه کنند تا اکیپ خرید نسبت به شناسایی و تحویل دام اقدام کنند.
وی در بخش دیگری گفت: مشکل اصلی دامداران استان نقدینگی است و برای تسکین خشکسالی دامداران استان، مقدار 3000 تن جو خریداری شد که با بازپرداخت شش ماهه بین دامداران توزیع شد.
ولی پور با بیان اینکه تامین علوفه و سبوس برای دامداران از سهمیه خارج از استانی نیز اختصاص داده شده، افزود: این میزان سبوس به کارخانه های خوراک دام تحویل و با معرفی شرکت های تعاونی دامداران بین دامداران استان توزیع می شود.
وی از سهمیه جدید شش هزار تنی جو مدت دار خبر داد و گفت: حدود 60 تا 70 درصد سبوس سهمیه داخلی استان در اختیار شرکت های تعاونی دامداران قرار می گیرد.666/665


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن