تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798285190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام وزير علوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت سالروز شانزدهم آذر، روز دانشجو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۲۰ق.ظ)
پيام وزير علوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت سالروز شانزدهم آذر، روز دانشجو دكتر محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، با صدور پيامي به مناسبت فرا رسيدن سالروز شانزدهم آذر و بزرگداشت روز دانشجو، ياد و خاطره شهداي دانشجو را گرامي داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، متن کامل پيام دکتر فرهادي به اين شرح است: شانزدهم آذر ماه هر سال يادآور روح استکبارستيزي، استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجوي ايراني در پرتو آموزه‌هاي اسلام عزيز است.
خاطره از خودگذشتگي دانشجويان فداکار و مبارزي که در جريان اعتراض به دخالت‌هاي بيگانگان در امور ايران در سال ۱۳۳۲ همراه با ديگر دانشجويان انقلابي بپا خاسته، سينه خويش را آماج گلوله‌هاي اجنبي پرستان قرار دادند، هرگز از ياد‌ها نرفته و براي هميشه در تاريخ ثبت شده است. امروز اگر چه از شهادت دانشجويان زنده ياد مهدي شريعت رضوي، احمد قندچي و مصطفي بزرگ‌نيا نزديک به ۶۱ سال مي‌گذرد، اما؛ به برکت خون ايشان و ديگر شهداي دانشجو، هنوز طراوت آرمان‌خواهي، عدالت‌طلبي، نقد و پرسش‌گري بر فضاي دانشگاه‌ها حاکم است.
دانشجويان انقلابي و استکبار ستيز دوران انقلاب شکوه‌مند اسلامي نيز‌‌ همان دانشجويان بسيجي و رزمندگان شهيد معرکه‌هاي جهاد و دفاع مقدس‌اند و دانشجويان خلاق عرصه‌هاي علم و نوآوري ساليان پس از جنگ،‌‌ همان پرچم‌داران ابتکار و رصد کننده مرزهاي دانش امروز هستند، نسل‌هايي که با وجود فشار‌ها و تحريم‌ها از مرزهاي هويت و اصالت ميهن عزيز اسلامي خويش جانانه دفاع کرده و مي‌کنند.
بي‌ترديد دانشجويان و دانشگاهيان همواره، از تأثيرگذار‌ترين و پيشرو‌ترين اقشار جامعه در آگاهي بخشي، بصيرت افزايي و ايجاد شور و شعور انقلابي بوده، در تاريخ معاصر کشورمان نيز کارنامه‌اي درخشان از خود به جاي گذاشته‌اند، به گونه‌اي که امام راحل عظيم الشأن (ره) دانشگاه را مبدأ تحولات مي‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نيز به کرّات بر لزوم آگاهي سياسي دانشجويان و مشارکت در مديريت جامعه تأکيد ورزيده‌اند.
از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين قشر فرهيخته جامعه، موقعيت‌شناسي و آگاهي از اقتضائات زمان و مکان مي‌باشد، اگر تا ديروز دانشجويان متعهد، رسالت ستيز با دشمنان خارجي و حاکمان‌هاي فاسد داخلي را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادي و حساسيت‌هاي لازم در برابر عملکرد مديران، مي‌بايد جهاد علمي را سرلوحه انديشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در اين مقطع تاريخي، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشي سازنده و تأثير گذار ايفا کنند.
اينجانب به عنوان خدمتگزاري در نظام آموزش عالي کشور، ضمن تکريم و بزرگداشت روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره امام شهيدان و شهداي دانشجو، خود را ملزم و متعهد به تمهيد بستر‌هاي لازم براي ارتقاي سطح دانش و فناوري در کشور از طريق احترام به حقوق قانوني دانشجويان و حفظ کرامت انساني آنان که آينده سازان اين مرزبوم هستند مي‌دانم و در برابر اين تعهد از فرزندان خود مي‌خواهم که علاوه بر کسب فضايل ديني و اخلاقي، که جزو لاينفک دانشگاه اسلامي است با درک شرايط ويژه کشور و باور راسخ به ضرورت همدلي در جهت نيل به توسعه پايدار و همه‌جانبه و ارتقاي جايگاه علمي ايران عزيز؛ به ويژه در حوزه فناوري‌هاي نوين با متانت، شکيبايي و آرامش عزم خويش را جزم نمايند که به حول و قوه الهي با فتح قله‌هاي رفيع علم و فناوري، اين کشور با به جايگاهي شايسته در جهان دانش برسانند و الگوي اسلامي، ايراني پيشرفت را به نحوي ملموس به نمايش بگذارند و با تلاش در راستاي حاکميت علم و دانش حوزه اقتصاد و فرهنگ، کشور خود را در برابر تمامي حوادث و هجمه‌هاي ناجوانمردانه بيگانگان بيمه نموده، عزت و سربلندي ملت مسلمان کشورمان را فراهم کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن