تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803888335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش صادرات فرش دستباف به بیش از 166 میلیون دلار رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرپرست مرکز ملی فرش ایران: ارزش صادرات فرش دستباف به بیش از 166 میلیون دلار رسید تهران - ایرنا - سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: ارزش صادرات فرش دستباف ایران از فروردین تا مهر سال 1393، بیش از 166 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل(1392) رشد 14 درصدی را نشان می دهد.


به گزارش ایرنا از مرکز ملی فرش ایران، «حمید کارگر» افزود: میزان وزنی فرش دستباف صادراتی در مدت مذکور بیش از سه هزار و یکصد تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 16 درصدی را ثبت کرد.
به گفته وی، طی سه سال گذشته، صادرات فرش دستباف با افت مواجه شد در حالیکه طی یک دهه گذشته بطور متوسط سالانه 500 میلیون دلار ارزش صادرات فرش دستباف کشور بود و این رقم در سال 92 به 314 میلیون دلار رسید.
کارگر افزود: سهم فرش ایران با وجود آنکه در بازارهای جهانی کاهش یافته، اما همچنان بیشترین سهم از این بازار در اختیار فرش ایرانی است و کشورهایی مانند هند و پاکستان در رده های بعد قرار دارند.
سرپرست مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: چین از تولید کنندگان فرش دستباف است، اکنون پنجمین وارد کننده فرش ایران محسوب می شود و با دگرگونی هایی که در اقتصاد این کشور رخ داده خود به یکی از مشتریان خوب فرش ایران تبدیل شده است.
به اعتقاد وی، عوامل مختلف داخلی و خارجی در افت صادرات فرش کشور موثر بوده که تحریم صادرات فرش ایران به ایالات متحده، وقوع رکود اقتصادی در برخی کشورها و نیز وقایع اخیر در کشورهای منطقه و اشباع بازارهای سنتی از تولیدات ایرانی برخی از شاخص های این مهم بود.
به گفته کارگر، کاهلی برخی تولیدکنندگان ایرانی در توجه به سلایق جهانی در عین حفظ اصالت ها از دیگر علل کاهش صادرات فرش ایران محسوب می شود.
وی افزود: داخل کشور شاهد پیامدهای غیرمستقیم تحریم های بین المللی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به صورت پرداخت نقدی به قالیبافان به جای حمایت از پشتیبانان تولید، بخشی از بافندگان فرش دستباف را از گردونه تولید خارج کرد و بر قیمت تمام شده فرش دستباف افزود.
سرپرست مرکز ملی فرش ایران یادآور شد: فرش دستباف معضلات متعددی دارد و رفع این مشکلات با ارزان فروختن یا کاهش قیمت تمام شده فرش ایرانی برای ایجاد توان رقابتی با فرش هند و پاکستان نیست.
وی تصریح کرد: سیاست کاهش قیمت تمام شده در حوزه فرش دستباف نباید مانند سایر صنایع دنبال شود زیرا این رویکرد موجب کاهش کیفیت فرش و اجحاف در حق بافنده و دور شدن از وجوه ارزشمند هنری و اصیل این تولید خواهد بود.
کارگر تاکید کرد: فرش ایرانی باید خوب معرفی و در حد شان خود در دنیا شناخته شود و مشتری بدنبال آن بیاید.
وی گفت: رادیو و تلویزیون در زمینه معرفی فرش دستباف کم مهری کرده، درحالیکه فرش دستباف مشخصه اشتغالزایی با کمترین سرمایه، صادرات محور و ارزآور و صنعتی پاک و کاری هنری است.
اقتصام(1) ** 1559 ** 1071


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن