تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803038596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميراث فرهنگي ايران، ثروت بزرگ جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۹:۱۴ق.ظ)
ميراث فرهنگي ايران، ثروت بزرگ جهاني است آثار تاريخي و ميراث فرهنگي ايران، به ويژه اصفهان، ثروت بزرگ جهاني است و نه تنها متعلق به مسلمانان، بلکه متعلق به همه انسان هاست و ساير ملل دنيا بايد با اين سرمايه هاي معنوي آشنا و از آن بهره مند شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، «اياد امين مدني»، دبيرکل سازمان همکاري کشورهاي اسلامي در ديدار با استاندار اصفهان با بيان اين مطلب اظهارکرد: براي خلق اين آثار تاريخي و فرهنگي از فکر، فلسفه و هنر معماري بي بديل استفاده شده است و ديدن اين آثار، روح معنويت را در انسان ها تقويت مي کند.
وي افزود: به عنوان نمونه، پل خواجوي اصفهان، يک پل نيست که تنها براي انتقال انسان ها از روي آب بنا شده است، بلکه ارتباط بين انسان، آب و طبيعت را برقرار مي کند و روح انسان را براي استفاده از نعمت هاي خالق هستي، متعالي مي کند.
وي مديريت بر شهراصفهان را افتخاري بزرگ دانست وافزود: معرفي آثار هنري و اسلامي مي تواند انسان هاي بسياري را جذب کند و انتقال دهنده هنر، خلاقيت هاي انساني و تاثيرگذاري بر انسان ها باشد.
دبيرکل سازمان همکاري کشورهاي اسلامي با اشاره به اين که اصفهان در سال 2006 پايتخت فرهنگي جهان اسلام بوده است، تصريح کرد: اين شهر مي تواند در سال 2017 نيز به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام برگزيده شود.
وي با اشاره به اين که شهرهاي بيت المقدس در سال 2015 و قونيه ترکيه در سال 2016 به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام برگزيده شده اند، افزود: سعي خواهيم کرد در سال 2017 ميلادي، اصفهان را به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام معرفي کنيم تا همه کشورهاي اسلامي از مواهب فرهنگي اين سرمايه هاي غني جهان اسلام بهره ببرند.
اياد امين مدني برحفظ آثار تاريخي و فرهنگي اصفهان تاکيد کرد و گفت: اين نگراني وجود دارد که توسعه و مدرنيزه شدن شهرها بر بافت هاي غني تاريخي مکان هاي مختلف ايران از جمله اصفهان غلبه کند و اين سرمايه هاي گران بها را مورد دستخوش خود قرار دهد.
دبيرکل سازمان همکاري کشورهاي اسلامي در ادامه اين سازمان را يک تشکل سياسي دانست و تصريح کرد: کشورهاي اسلامي ازمشترکات زيادي برخوردارند و همين عامل موجب شده تااين کشورها باعنوان سازمان همکاري کشورهاي اسلامي به دور هم جمع شوند.
وي با اشاره به اينکه سازمان همکاري کشورهاي اسلامي، ابتدا براي حمايت از مسجد الاقصي تاسيس شد، افزود: اين سازمان پس از چند سال، در زمينه هاي مختلف ازجمله مسائل فرهنگي و گردشگري کشورهاي اسلامي نيز فعاليت خود را آغاز کرد.
وي اظهارکرد: ايران عضو اساسي سازمان همکاري هاي کشورهاي اسلامي است و از مشترکات فرهنگي زيادي با ساير کشورهاي مسلمان برخوردار است.
وي با توصيف ويژگي هاي برجسته فرهنگي و تاريخي شهر اصفهان و شاخصه هاي معماري اسلامي در اين شهر خواستار ارتباط بيشتر بين اصفهان و سازمان همکاري کشورهاي اسلامي با هدف بهره وري مجموعه اين کشورها از سرمايه هاي فرهنگي و تاريخي اصفهان شد.
استاندار اصفهان نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه فرهنگي اين استان در سطح جهان اظهار کرد: اصفهان، دهمين شهر زيباي جهان مي باشد و داراي 20 هزار اثر تاريخي و ممتاز است.
رسول زرگرپور افزود: يک هزار و 700 اثر تاريخي اصفهان ثبت ملي و از اين تعداد پنج اثر ثبت سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل متحد (UNESCO) شده است.
وي با اشاره به زندگي مسالمت آميز اديان مختلف در اصفهان، افزود: در اصفهان، قرن هاست که مسيحيان، يهوديان و زرتشتيان در کنار مسلمانان از زندگي مسالمت آميز برخوردارند و هرساله نشست هاي مشترکي را برگزار مي کنند.
استاندار اصفهان، نگاه عرفاني دبيرکل سازمان همکاري کشورهاي اسلامي به بناها و آثار تاريخي اصفهان را ستود و گفت: مسوولان استان اصفهان تلاش خود را براي حفظ اين آثار به کار گرفته اند و از 20 سال گذشته تاکنون در مناطقي که ميراث فرهنگي اصفهان در آنها قرار دارند، قوانين خاصي را اجرا کرده اند.
وي ممنوع شدن ورود خودروها به ميدان امام (ره) وبر روي پل هاي تاريخي سي و سه پل و خواجو را از جمله اين اقدامات بيان کرد و افزود: تا چند سال آينده نيز عبور خودروها از خيابان تاريخي اصفهان ممنوع خواهد شد.
زرگرپور با اشاره به اين که اصفهان درماه هاي اخير ميزبان بيش از80 هيأت خارجي و همايش بين المللي ميراث ناملموس با شرکت بيش از 50 کشور جهان بوده است، افزود: دولت تدبير و اميد توانسته است ارتباط عزتمند با کشورهاي مختلف جهان برقرار کند و در مدت يک سال گذشته، تعداد گردشگران خارجي وارد شده به اصفهان در مقايسه با مدت مشابه قبل، سه برابر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن