تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803116778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل تامین اجتماعی : بدهی دولت به این سازمان 90 میلیارد تومان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل تامین اجتماعی : بدهی دولت به این سازمان 90 میلیارد تومان است رشت - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بدهی دولت به این سازمان در مقطع کنونی را 90 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید تقی نوربخش" پنجشنبه شب در جمع نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان گیلان در شهرستان لنگرود با اشاره به بدهی 15 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی در سال گذشته گفت: این سازمان پارسال پنج هزار و یکصد میلیارد تومان نیز کسری بودجه داشت که این وضعیت از سال 1387 شروع شده بود.
مدیرعامل تامین اجتماعی، کارگران را صاحبان این سازمان خواندوگفت: شما شرکای ما نیستید و تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارمندی و کارگری است.
وی با اشاره به سوابقی از سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در طول مدت فعالیت خود، سه فراز را طی کرده است.
نوربخش در توضیح فراز اول اظهار کرد: مرحله اول از سال 1354 تا 1382 می باشد که در این مقطع، منابع و مصارف تامین اجتماعی متعال و متوازن و بودجه آن، سه هزار و 600 میلیارد تومان بود و هزار میلیارد تومان از وصولی ها، مازاد داشت که از آن برای سرمایه گذاری استفاده می کرد.
وی ادامه داد: مرحله بعدی از سال 1382 تا 1383 بود که دولت تبدیل به کارفرما شد و در عین حال، سهم خود را نیز پرداخت نکرد که این سهم شامل 20درصد حق کارفرمایان در ارتباط با مشاغل برای اقشاری مانند قالیبافان بود که دولت پرداخت آن را متعهد شده بود که به آن عمل نکرد.
مدیرعامل تامین اجتماعی در ادامه سخنانش؛ برند این سازمان را اعتماد مردم و تولید سازمان را امنیت اجتماعی ذکر و تصریح کرد: همه فعالیت های ما با هدف بالا بردن امنیت است که این امر، در گذشته مخدوش شده بود.
وی گفت: در اولین قدم، سعی کردیم اعتماد را به سازمان بازگردانیم؛ سازمانی که در حال حاضر 39 میلیون و 700 هزار نفر را تحت پوشش دارد.
نوربخش ادامه داد: راه حل بازگشت این اعتماد، خروج از حاشیه ها بوده است و اکنون بر اساس اعتراف مسوولان، توانسته ایم به اهدافمان برسیم.
وی افزود: زمانیکه همه پارامترها علیه ورودی سازمان بود، توانستیم از سال 92 به 93 عبور و عیدی های مستمری بگیران را نیز در بهمن ماه سال 92 پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این، در سال جدید، 25 درصد افزایش مستمری بگیر داشتیم و در کنار آن، مسیر تقویت درمان را نیز پیگیری کردیم تا این بخش نیز متحول شود.
به گفته نوربخش؛ در حال حاضر، سازمان بدون اتکاء به دولت فعالیت می کند و مطالبات داروخانه ها نیز تا مهرماه امسال پرداخت شده و وضعیت درمان هم قابل قیاس با گذشته نیست.
وی خاطرنشان کرد: در هیچ زمانی، سطح تعامل سازمان با کارفرمایان مانند حال حاضر نبوده که این امر، ناشی از تجربه بنده و حضورم در این سازمان است.
نوربخش با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی در گذشته گفت: هم اینک مسائل واحدهایی همچون نیشکر هفت تپه و نساجی قامشهر برطرف شده حال اینکه این دو مرکز، تا پیش از این با مسائل کارگری مواجه بودند.
وی همچنین به ماده 10 قانون نوسازی صنایع اشاره و اضافه کرد: براساس این ماده قانونی، کارفرمایان می توانند با تمایل خود، به ازای خروج یک نیروی بازنشسته 25 سال یا پیش از موعد خود، یک نفر نیروی جوان را در کارگاه و یا محل کار بکار گیرند.
وی گفت: بر اساس این قانون؛ در صورت درخواست کارفرمایان و پرداخت 50 درصد حق بیمه توسط کارفرما و مابه التفاوت 50 درصد حق بیمه و مستمری پرداختی تا رسیدن به سن بازنشستگی از سوی دولت ، افراد می توانند از مزایای مستمری برخوردار شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اجرای این قانون را اختیاری خواند و افزود: موضوع این ماده مشخص است ولی محل بودجه ندارد و به دنبال تامین منابع هستیم.
وی ادامه داد: در همین راستا، تاکنون جلسات متعددی با معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری داشته ایم.
نوربخش در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در ارتباط با مخالفت با ادغام مراکز درمانی تامین اجتماعی با مراکز دیگر، دفاع خوبی شد که در نهایت، این ادغام با مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.
وی صندوق تامین اجتماعی را حق الناس دانست که قابل ادغام نیست و تصریح کرد: نمایندگان هم به درستی رأی به مخالفت این ادغام دادند که جا دارد از این اقدام تشکر کنیم.
"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در گذشته، نگرانی هایی در مورد این سازمان بویژه در سطوح عالی وجود داشت که اکنون این نگرانی ها رفع شده است.
وی افزود: از زمان حضور نوربخش در تامین اجتماعی، در این سازمان نیروهای متخصص به کار گمارده شده و مسیر درستی در پیش گرفته شده است.
محمدرسول سماکچی رئیس هیأت مدیره کانون کارفرمایی گیلان نیز در سخنانی اظهار کرد: در شهر صنعتی رشت با یک شعبه مستقل و هزاران کارگر، هیچ امکانات درمانی وجود ندارد که این مسئله، نیازمند بازنگری است.
وی ادامه داد: صاحبان صندوق تامین اجتماعی؛ کارگران، کارفرمایان و مستمری بگیران هستند و نباید برخی دیگر از افراد که در این مجموعه سهمی ندارند، به آن ورود کنند.
به گزارش ایرنا، برخی دیگر از نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی گیلان نیز در این جلسه، مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.
سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که عصر چهارشنبه گذشته وارد گیلان شد، دیدارهایی جداگانه با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، محمدعلی نجفی استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشت.
نوربخش در سفر به استان گیلان، از شعب تامین اجتماعی برخی شهرستان ها همچون انزلی و رضوانشهر بازدید کرد و کلنگ احداث چند شعبه تامین اجتماعی نیز در استان به زمین زده شد.ک/2
1436/695 **1917


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن