تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803009314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون امور بین الملل دانشگاه امام صادق (ع):مجالس تکریم علما و فضلا برای تعظیم شعائر دینی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون امور بین الملل دانشگاه امام صادق (ع):مجالس تکریم علما و فضلا برای تعظیم شعائر دینی است گرگان - ایرنا - معاون امور بین الملل دانشگاه امام صادق (ع) گفت: برگزاری مراسم تکریم بزرگان و علما و ذکر فضائل آنان برای عبرت گرفتن از حرکت آن ها در راه علم و فضیلت و تعظیم شعائر دینی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین"سیدمصطفی میرلوحی" پنجشنبه شب در آیین اربعین آیت اله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع گرگان افزود: آن چه باعث بقای مکتب اهل بیت شده و رمز بقای تشیع است، در همین تعظیم شعائر الهی است تا حرکت آن ها برای ما الگو و درس باشد.
وی گفت: قرآن مجید هم که در آیات متعدد به ذکر انبیای گذشته و امت های پیشین می پردازد برای این است که در قصص انبیا عبرت و درس است.
عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: تاسی به قرآن و انبیا و قرائت خطبه های حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) در صحنه کربلا و سختی ها نیز برای همین عبرت گرفتن و درس آموختن از آن هاست که چگونه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
میرلوحی به بیان گوشه ای از خدمات صادقانه آیت الله مهدوی کنی پرداخت و گفت: ایشان از استوانه های اصلی نظام بود.
وی گفت: ایشان ده ها حکم از امام (ره) داشتند و جایگاه ایشان در نزد حضرت امام، عالم طراز اول و مجتهد اعظم تهران بود و به همین دلیل ریاست مساجد، علما و تولیت مدرسه مروی را که به تعبیر امام، فیضیه تهران است، به ایشان داده بودند.
داماد مرحوم آیت اله مهدوی کنی ادامه داد: مراسم اربعین این عالم ربانی و به تعبیر رهبر انقلاب، سیاستمدار صادق، برای این است که زحمات و سختی هایی که ایشان برای احیای قرآن و تجدید حیات اسلام دیده بودند را، گرامی بداریم.
میرلوحی گفت: آیت اله مهدوی کنی از 60 سال پیش شاگردی امام (ره) را داشتند و تا آخرین روزهای عمر مبارکشان نیز پای امام، رهبر، قرآن و مردم برای تعظیم شعائر الهی ایستاد.
به گفته وی، هر زمان که مسوولیت های ایشان از قبیل کمیته های انقلاب، شورای نگهبان و غیره به پایان می رسید به تعلیم و تربیت بر می گشت چرا که عشق ایشان، تعلیم و تربیت بود نه ریاست.
میرلوحی افزود: آخرین مسوولیت ایشان که ریاست مجلس خبرگان رهبری بود بنا به تکلیف و اصرار بیش از 50 نفر از اعضای خبرگان به ایشان واگذار شد چرا که معتقد بودند در آن شرایط، تنها فردی که می تواند این علم را بلند کند شخص ایشان است که یاور با وفا و مرید ولایت و حریم رهبری است.
به گفته وی، ایشان در زمانی که استکبار و دشمنان اسلام دست به دست هم برای برچیدن انقلاب داده بودند، وظیفه خود را، دفاع ، صیانت و حراست از حریم ولایت می دانستند.
معاون امور بین الملل دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: هدف ایشان از تاسیس این دانشگاه به طور مستقل، جلوگیری از اعمال نفوذ مسوولان بود چرا که به استقلال روحانیت شیعه اعتقاد داشت و نمی خواست که مسوولی حق دخالت در امور حوزه ها و روحانیت داشته باشد و اغراض سیاسی را در آن ها دخیل کنند.
میرلوحی افزود: آیت اله مهدوی کنی نوکری امام حسین را بر هر جایگاهی ترجیح دادند و سرمایه اش، تربیت حسینی و اشک بر امام حسین بود.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز، در سخنانی کوتاه گفت: امیدواریم شخصیتی در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود که خلاء فقدان شخصیت برجسته انقلاب، آیت اله مهدوی کنی، مشخص نشود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری افزود: آیت الله مهدوی کنی در مسیر عمر خود طوری درخشیدند که جملاتی را که امام (ره) در بیان مقام ایشان فرمودند شاید در مورد فرد دیگری غیر از ایشان نگفته باشند.
وی افزود: در پیام تسلیت مقام معظم رهبری و بنا به رفاقتی که با ایشان داشتند نیز، ویژگی های شخصیتی ایشان معلوم است.
وی با بیان این که آیت اله مهدوی کنی قبل و بعد از انقلاب توانستند یار و یاور صدیق نظام و ولایت باشند، اظهار امیدواری کرد که در تکریم این شخصیت انجام وظیفه کرده باشیم.
در این مراسم، مدیران دستگاه های اجرایی، ادارات و نهادهای مختلف، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.
7464/602 **1917


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن