تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799466962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع نواقص کتاب ارزش نسبی ارائه خدمات سلامت، در سه ماه آینده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر بهداشت: رفع نواقص کتاب ارزش نسبی ارائه خدمات سلامت، در سه ماه آینده تهران-ایرنا- مشاور سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: نواقص کتاب ارزش نسبی ارائه خدمات سلامت، در مرحله سوم طرح تحول سلامت، در سه ماه آینده رفع می شود.


به گزارش روز پنجشنبه گروه اجتماعی ایرنا، سیدمحمود طباطبایی افزود: وزیر بهداشت، معاون درمان و همه دست اندرکاران نیز قول رفع نقاط ضعف کتاب را در یک روند سه ماهه داده اند.
وی اضافه کرد: هیات دولت با تفویض اختیار به شورای عالی سلامت و درمان برای تجدید نظر در کتاب و همچنین جایگزینی مصوبه شورای عالی سلامت به جای وزارت بهداشت، راه را برای این مهم باز گذاشته است.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، طباطبایی اظهار کرد: تدوین این کتاب 30 تا 35 سال مغفول مانده بود و نه تنها بسیاری از خدمات در آن وجود نداشت، بلکه تغییری هم در تعرفه های پزشکی موجود در آن داده نشده بود.
دبیر انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی اضافه کرد: در مقایسه با کتاب های پیشین، گرچه کتاب ارزش نسبی خدمات سال 84 با تعرفه های واقعی فاصله فراوان دارد اما می توان برای رسیدن به تعرفه واقعی هر سال با دخیل کردن نرخ تورم در تعرفه گذاری به تعرفه های واقعی دست یافت.
طباطبایی، با بیان اینکه بخش خصوصی نیز مانند بخش دولتی به خوبی از این کتاب استقبال کرده است، گفت: قسمت اعظم خدمات بستری و محمل اصلی مراجعه مردم، بخش دولتی است و بیش از 60 درصد شهرستان های کشور فاقد بیمارستان خصوصی بوده و در شهرهای کوچک نیز تنها بیمارستان دولتی وجود دارد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز خرسندی کرد که در طول سال هایی که وزارت بهداشت با کمبود بودجه مواجه بود، بخش خصوصی به عنوان مکمل در کنار بخش دولتی خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده و می کند.
طباطبایی افزود: جامعه پزشکی همان گروهی هستند که وقتی احساس کردند مردم برای گرفتن خدمات، امکان رفتن به خارج از کشور ندارند،کمر همت بسته و با کمک گرفتن از دولت و وام گرفتن از بانک ها، خدمات بستری در بخش خصوصی را توسعه دادند تا مردم برای گرفتن خدمت، سرگردان نباشند.
وی با بیان اینکه این کتاب مورد تایید اکثریت جامعه پزشکی است، گفت: اگرچه تدوین این کتاب بدون اشکال نبوده، در برخی از قسمت ها نسبت ها رعایت نشده، برخی خدمت ها به خوبی دیده نشده و ظاهرا تغییراتی در برخی از قسمت های کتاب داده شده که شاید اصالت اصلی آن را دچار مشکل کرده، اما مهم آن است که قسمت اعظم آن صحیح است.
وی با ابراز خرسندی از همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه پزشکان، گفت: گروه های نظارتی از 15 آبان ماه نظارت بر اجرای طرح تحول سلامت را آغاز کردند و در همه بیمارستان ها به خوبی در حال اجرا است. براساس تعهدات بیمارستانها اخذ هرگونه وجهی خارج از صندوق بیمارستان، محدوده و مجوزهای این کتاب غیر قانونی است.
مشاور سلامت وزیر بهداشت در خصوص آغاز نظارت بر کتاب و سامانه 1690 گفت: گزارش ها حاکی از وجود خطاهای بارز نیست. البته از آنجایی که هیچ طرحی امکان ندارد در مسیر اجرا بدون مشکل باشد، اما گزارش خطای زیاد دراین زمینه نداشتیم و بسیاری از تلفن های مردم حاکی از احساس رضایت و خشنودی آن ها است.
وی گفت: بسته نظارتی ابلاغ شده از سوی دولت، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، بیمه ها و سیستم های قضایی را در کنار هم مسئول نظارت بر اجرای این کتاب کرده است و این مجموعه در قالب هیات های نظارتی، در اکثر بیمارستان ها بازدید دارند و در صورت بروز مشکلاتی در اجرای کتاب، گزارشات ابلاغ شده از طرف پزشکان، بیمارستان ها و مسئولین ذیربط در آینده بسیار نزدیک با دستور مستقیم وزیر بهداشت، به سرعت بررسی و تا حد ممکن رفع دغدغه خاطر همکاران را فراهم خواهیم کرد.
طباطبایی ضمن تشکر از بیمه های تجاری و تکمیلی، اظهار داشت: بیمه ها به خوبی در کنار بیمارستان ها، مسئولان وزارت بهداشت و نظام پزشکی در مسیر اجرای این طرح ایستاده و با وجود آن که منابع خاصی دراین زمینه در نیمه دوم سال برایشان در نظر گرفته نشده بود اما کمک و تعهد کردند که از منابع خود، این کسری ها را جبران و در اجرای این کتاب همراه باشند.
وی اضافه کرد: اگر گروه اندک و قلیلی از این کتاب تبعیت نکنند، طبیعتا قانون، تکلیف را مشخص کرده و بسته های نظارتی و راه های قانونی مقابله با این تخلفات هم وجود دارد. طباطبایی از سازمان صدا و سیما، مطبوعات و همه همکاران خواست که به بزرگنمایی نقاط ضعف این مهم نپردازند و خطاها را به همه جامعه پزشکی که استقبال خوبی از این طرح داشتند، بسط ندهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران افزود: امیدوارم منابع تخصیص یافته وزارت بهداشت به خوبی تداوم داشته باشد و برای سال آینده هم این برنامه با جدیت اجرا شود.
طباطبایی افزود: کمبود بودجه در حوزه سلامت موجب شده بود ارائه خدمت بستری در بخش دولتی دچار مشکل شده و تنش هایی را برای مردم به وجود آورد که متاسفانه اکثر آن ها به پزشک نسبت داده می شد.
وی ادامه داد: با درایت دولت تدبیر و امید از سال 1393با تخصیص اعتبارات کافی، رفع بدهی ها و کسری بودجه وزارت بهداشت، ارایه خدمات بستری در بخش دولتی شکل عملیاتی به خود گرفت و دغدغه مردم را در سال 91و 92 که می رفت تا بسیاری از خانواده ها را زیر فقر ببرد، به یک موج خوشحال کننده سراسری تبدیل کرد.
طباطبایی گفت: جامعه پزشکی به عنوان یک جامعه خدوم، زحمتکش و خدمتگزار در طول سال های قبل و بعد از انقلاب و پس از دوران دفاع مقدس، و دوران سازندگی تا به امروز همه سختی ها را همراه با مردم تحمل کردند.
اجتمام(1)9105**1027


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن