تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حل مشکل 13ساله فاضلاب زرینه نمونه عینی کار جهادی مدیران و عزم مردمی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حل مشکل 13ساله فاضلاب زرینه نمونه عینی کار جهادی مدیران و عزم مردمی سنندج - ایرنا - عدم هدایت فاضلاب شهر زرینه که به صورت روباز و در معابر سرازیر شده بود به یکی از مشکلات مردم این شهر در طول 13 سال اخیر تبدیل شده بود که پس از رسانه ای شدن این مشکل و در نتیجه، مدیریت جهادی مدیران و عزم مردمی، این مشکل رفع و فاضلاب اکنون به صورت بهداشتی دفع می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، زرینه با حدود دو هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و سال 81 به شهر ارتقا یافت و با افزایش تعداد ساخت و سازها در شهر و ایجاد محلات جدید، ساکنان این محلات با مشکل فاضلاب که به صورت روباز در سطح کوچه ها جاری بود، روبرو بودند.
شهر زرینه دو بافت قدیم و جدید دارد که بافت قدیم آن از نظر سیستم فاضلاب مشکلی ندارد و اما بافت جدید که بیشتر ساخت و سازها در آن صورت می گیرد با مشکل جدی نبود سیستم دفع فاضلاب روبرو بود و ساکنان از وضعیت فعلی فاضلاب روباز این منطقه ناراضی بودند.
ˈحافظ و کیان دو محله جدید زرینه هستند که بیشتر ساخت و سازهای شهر در آن صورت می گیرد و با توجه به افزایش روز افزون تعداد خانوارهای آن، مشکل فاضلاب روباز این دو محله اکنون به عنوان معضلی سلامت ساکنان آن را تهدید می کرد و در فصول گرم سال زندگی را برای ساکنان این دو محله سخت تر می کرد.
شورای اسلامی و شهرداری زرینه برای رفع این مشکل دست به کار شدند و در اولین اقدام با دعوت از خبرنگاران، خواستار انعکاس مشکلات و معضلات این شهر از جمله فاضلاب روباز آن شدند که در پی رسانه ای شدن این مشکل، دستگاه های ذیربط فعالیت خود را برای رفع این مشکل آغاز کردند.
اعضای شورای شهر زرینه ساماندهی فاضلاب این شهر که تبعات بهداشتی و زیست محیطی زیادی داشت را در دستور کار خود قرار دادند و با متقاعد کردن مردم مبنی بر پرداخت هر خانوار شش میلیون ریال برای حفاری، فعالیت خود را آغاز کردند و همچنین تامین لوله هم با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت آبفای دیواندره صورت گرفت و از خرداد ماه عملیات اجرایی ساماندهی فاضلاب این شهر آغاز شد.
عضو شورای اسلامی شهر زرینه، هزینه ساماندهی فاضلاب این شهر را سه میلیارد و 250 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: برای حفاری، تامین لوله، اتصالات و طراحی سیستم دفع فاضلاب به طول سه هزار و 560 متر، مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون ریال و همچنین دو میلیارد ریال برای تامین وسایل و تجهیزات و نیروی کاری شهرداری زرینه هزینه شد.
یوسف نادری افزود: انجام این پروژه در شهر کوچک زرینه با محقق کردن نامگذاری سال مدیریت جهادی و عزم مردمی نشان از توجه مسولین جهادی جهت حل مشکلات مردم است.
وی اظهار کرد: ساماندهی فاضلاب شهر زرینه که در 13سال اخیر مغفول باقی مانده بود با درایت مسوولان اجرا شد و مطمنا ادارات و سازمان های دولتی با تعامل با شورای شهر خواهند توانست مشکلات را حل کنند و این مشکل سیزده ساله که هم بردوش مردم هم بردوش مسولین سنگینی می کرد با کار تیمی شهرداری، آب و فاضلاب، اعضای شورای اسلامی شهر و کمک مردمی با پشتیبانی مسولان نظارتی همانند فرمانداری و نمایندگان مجلس برطرف شد.
او گفت: تجربه این کار نشان داد دیگر سازمان ها برای خدمت بیشتر باید تلاش جهادی و فراتر از وظایف اداری را به کار گیرند و تشکیل تیم های مدیران جهادی و تعامل آنها خدمت بیشتر را در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای رفع مشکل فاضلاب شهر زرینه هرچند شهرداری متولی اصلی حل مشکل نبود ولی با درخواست و مصوبه شورا رسما در کاری غیر از وظایف خود خدمتی ارزنده به مردمش ارایه داد و شهرداری به دلیل قوانین رسمی کم، راحت تر می تواند مشکل مردم را حل کند و این ارگان با توانایی مالی و نیروی انسانی می تواند در صورتی که کارها به صورت تیمی انجام شود در حل مشکلات موثر واقع شود.
عضو شورای اسلامی شهر زرینه در ادامه گفت: البته در صورتی که قوانین مدیریت یکپارچه اجرا گردد و ادارات خدمات رسان زیر نظر شهرداری قرار گیرند مطمنا شهرداری می تواند راحت تر مشکلات را حل نماید و شهرداری به دلیل بازوی نظارتی و مردمی شورا و همچنین انعطاف کافی در جهت حل اقتضایی مشکلات گام بردارد و با خروج تمرکز این ادارات می توان خدمات بیشتری ارایه داد.
نادری در پایان از خبرنگاران استان که با پوشش کامل این مشکل همراه شورا بودند و در انتقال مشکلات مردم به مسوولین نقش موثری داشتند قدردانی کرد و گفت: مردم زرینه همچنین قدردان پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیریت آبفای دیواندره و استان کردستان و همچنین فرماندار دیواندره هستند.ک/4
7346/533


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن