تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798955467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت فوق العاده بهره وری دادگستری از مهرماه سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون راهبردی قوه قضاییه: پرداخت فوق العاده بهره وری دادگستری از مهرماه سال آینده تهران- ایرنا- معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: از مهرماه سال آینده پرداخت فوق العاده بهره وری دادگستری براساس دستور العمل شش گانه بهره وری انجام می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدباقر ذوالقدر روز پنج شنبه در همایش بهره وری و ارتقای کارآمدی سازمانی قوه قضاییه در مجتمع فرهنگی و ورزشی شهید بهشتی افزود: دستورالعمل بهره وری در بعد منابع انسانی در قالب 6 هدف اجرایی می شود.
به گفته وی استفاده موثر از فناوری نوین در فرآیندهای قضایی، رسیدگی به پرونده ها و مختومه کردن آنها، نگاهداشت سطح موجودی با هدف جلوگیری از تراکم پرونده ها، کاهش زمان رسیدگی با هدف رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده ها با هدف کاهش بار مسوولیت و فشار کار دادگستری، افزایش کیفیت رسیدگی با هدف اجرای سیاست های قضایی و اتفاق آرا از ارکان دستور العمل بهره وری در قوه قضاییه برشمرد.
ذوالقدر اضافه کرد: قوه قضاییه از دستگاه های پیشگام در امر بهره وری است هر چند که موضوع بهره وری در برنامه پنج ساله توسعه تکرار شده است اما قوه قضاییه با شهامت درگیر این مساله شده است و در سال سوم اجرای آن به سر می برد.
وی اضافه کرد: نمره قوه قضاییه در حوزه بهره وری نمره قابل قبولی است در حالی که ادبیات بهره وری در کشور ما صفر است اما دستورالعمل بهره وری قوه قضاییه با وجود سه بار تغییر نتایج چشمگیری داشته است.
معاون راهبردی قوه قضاییه با ارائه عملکرد 6 ماه نخست دادگستری در حوزه های ورودی، خروجی و مانده پرونده های کل کشور در سال های 90، 93 با موضوع بهره وری گفت: ورودی پرونده ها در همه بخش های قضایی در 6 ماه نخست سال های 90 تا 93 رشد داشته است البته این ورودی ها خالص نبوده و شامل همه بخش های قضایی می شود.
وی با اشاره به اینکه خروجی پرونده ها نیز در طی این مدت افزایش داشته است گفت: قبل از سال 90 هر سال مانده ها (پرونده هایی باقی مانده) شاهد افزایش بوده چرا که ورودی ها افزایش داشته اما خروجی پرونده ها افزایشی نداشته است.
ذوالقدر اضافه کرد: از زمان اجرای دستورالعمل بهره وری در طول سال های ذکر شده مانده ها کاهش را نشان می دهد به گونه ای که در سال 90، دو میلیون 176 هزار ، سال 91، دو میلیون و 768 هزار مانده ثبت شده یعنی حدود 600 هزار مانده افزایش یافته است این در حالی است که در سال 92، شاهد دو هزار و 761 و سال 93، دو هزار و 671 مانده بوده ایم و دلیل این امر افزایش نرخ رسیدگی بوده است.
ذوالقدر اضافه کرد: نرخ رسیدگی در سال 91، 64 درصد، سال 92، 62 درصد و سال 93، 66.8 بوده است.
وی با اشاره به آمار مانده ها در دادسراهای عمومی انقلاب گفت: در این حوزه رشد ورودی داشته ایم به گونه ای که در 6 ماه اول سال 90، 281 هزار مانده، سال 91، 430 هزار مانده، سال 92، 455 هزار مانده و سال 93 ، 494 هزار مانده ثبت شده است. البته نرخ رشد نیز کاهش یافته و آمار مانده ها همچنان افزایش یافته است.
ذوالقدر اضافه کرد: در دادسراهای عمومی و حقوقی نیز میزان مانده ها در 6 ماه اول سال 90، 355 هزار ، سال 91، 482 هزار، سال 92، 516 هزار و سال 93، 514 هزار مورد ثبت شده است.
وی گفت: میزان مانده ها در 6 ماه اول سال 90 در حوزه دادگاه های جزایی و عمومی 154 هزار، سال 91، 196 هزار، سال 92، 194 هزار و سال 93، 179 هزار بوده است. این در حالی است که نوع نرخ رسیدگی در سال 91 ، 77.6 ، سال 92، 78.4، و سال 93، 78.1 بوده است.
وی با اشاره به آمار دادگاه های تجدیدنظر در حوزه مانده ها، ورودی و خروجی در 6 ماه اول سال های 90 تا 93 گفت: میزان پرونده مانده در سال 90، 57 هزار، سال 91، 77 هزار، سال 92، 77 هزار و سال 93 ، 65 هزار مورد بوده است این در حالی است که نرخ رسیدگی در سال 91، 78 درصد، سال 92، 79.7 درصد و سال 93، 83 درصد بوده است.
به گفته ذوالقدر در دادگاه های انقلاب طی چهارسال گذشته تعداد مانده ها کاهش و به حد متعارفی رسیده است. همچنین در حالی حاضر دادگاه های انقلاب بیشترین رسیدگی و اجرای احکام مدنی کمترین رسیدگی را به خود اختصاص داده است.
ذوالقدر افزود: در دادگاه های انقلاب به ازای هر 100 پرونده 94 پرونده رسیدگی، در دادگاه های تجدیدنظر 91 پرونده رسیدگی و در اجرای احکام 41 مورد رسیدگی انجام می شود.
این خبر ادامه دارد.
اجتمام(3)**9105**م.ب**1599


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن