تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809604537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناامیدی سیاسی صهیونیستها در بیت المقدس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ناامیدی سیاسی صهیونیستها در بیت المقدس
تابستان گذشته که محمد ابوخدیر , نوجوان 16 ساله فلسطینی بدست صهیونیست های افراطی زنده زنده سوزانده شد آغاز موج تازه ای از درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل به شمار می آید .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " جاناتان کوک " نویسنده و تحلیلگر سیاسی نوشت : بدنبال خشونت های مسلحانه و شدید هفته های گذشته از سوی نظامیان صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در مرکز بیت المقدس ، روابط میان اسرائیل و فلسطین به یکی از بدترین شرایط خود طی چند سال گذشته رسیده است . 

تابستان گذشته که محمد ابوخدیر , نوجوان 16 ساله فلسطینی بدست صهیونیست های افراطی زنده زنده سوزانده شد آغاز درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل به شمار می آید . از آن زمان تل آویو مدعی است که بیت المقدس پایتخت غیرقابل تفکیک و جدانشدنی رژیم صهیونیستی می باشد . در هفته های پس از این جنایت ، اقدامات تلافی جویانه ای نیز از سوی فلسطینیان علیه صهیونیستها انجام گرفت . در چنین شرایطی هر دو طرف اعلام کردند که درگیری سیاسی در حال تغییر به یک " تنش مذهبی " می باشد . 


در ادامه این مقاله آمده است : محمود عباس ، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تشدید تلاش های رژیم صهیونیستی برای افزایش کنترل خود بر مسجدالاقصی در شهر باستانی بیت المقدس هشدار داده و اظهار کرده است : تل آویو تلاش می کند با اعمال محدودیت های شدید برای عبادت مسلمانان در مسجدالاقصی منطقه را در یک جنگ مذهبی شدید و خطرناک درگیر کند . 


یوان کوهن ، رییس سرویس جاسوسی اسرائیل ( شین بت ) نیز با این گفته موافق است . وی هفته گذشته در اظهاراتی هشدار داد که تل آویو در حال تحریم اختلافات مذهبی میان مسلمانان و یهودیان است و این کار می تواند نتایج جبران ناپذیری برای اسرائیل داشته باشد . اما علیرغم این هشدارها ، کابینه تل آویو چند روز گذشته پیش نویس قانونی را مطرح نمودکه بر اساس آن محافظین مسلمان حق استقرار در اطراف مسجدالاقصی را ندارند . این قانون رفت و آمد یهودیان به این مسجد را تسهیل می نماید . 


در عین حال وزرای کابینه تل آویو انگشت اتهام را به سوی محمود عباس نشانه رفته و مدعی شدند که این تشکیلات خودگردان فلسطینی است که خشونت های مذهبی را در بیت المقدس ریشه سازی و تحریک کرده است . یکی از تحلیلگران برجسته صهیونیست نیز در حمایت ازاین ادعای تل آویو ، خشونت های مذهبی و سیاست های ظالمانه این رژیم را " جنگ مقدسی " نامیده که یهودیان با مسلمانان افراطی ( !)  انجام می دهند . 


حال باید این سوال را از تحلیلگران متعصب و تندروی صهیونیست پرسید که آیا پاسخ تل آویو به اقدامات تلافی جویانه فلسطینیان مسدود کردن مسجدالاقصی و دهها مسجد دیگر به روی فلسطینیان است ؟ آیا باید در برابر مقاومان فلسطینی که خواسته های سیاسی خود را مطرح می کنند اعتقادات آنان را مورد تحریک قرار داد ؟ آیا چنین سیاستی جز به تشدید جنگ مذهبی میان اسرائیل و فلسطین می انجامد ؟ 


رژیم صهیونیستی به جای آنکه شهرک نشینان اشغالگر را از مناطقی که دست به قتل نوجوان فلسطینی زده خارج کند این مجوز را برای آنان صادر کرده است که با خیال آسوده به اقدامات خود در این منطقه ادامه دهند . این فلسطینی ها _ و نه اسرائیلی ها _ که بار دیگر هفته گذشته مورد حمله جمعی از صهیونیستهای تندرو در مساجد خود قرار گرفتند . 


گلوبال ریسرچ همچنین نوشت : تل آویو تخریب منازل فلسطینیانی را که در حملات اخیر علیه اسرائیل حضور داشتند ، آغاز کرده است . این کابنیه همچنین قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن فلسطینیانی که به سمت نظامیان صهیونیست سنگ پرتاب می کنند تا 20 سال حبس محکوم شده و خانواده های آنان نیز متحمل مجازات های سنگین شوند . 


تل آویو همچنین در حال آماده سازی شرایط برای ارائه قانونی است که طبق آن یهودیان حق حمل سلاح گرم را داشته باشند و هر زمان که لازم دانستند از آن علیه فلسطینیان استفاده نمایند . جای تعجب نیست که اسرائیل دست به چنین اقداماتی بزند چرا که بیش از شش دهه است که تل آویو تلاش می کند با هر روشی فلسطینیان را وادار کند که یا سرزمین مادری خود را ترک کرده و تحویل یهودیان دهند و یا صد در صد گوش به فرمان دولت صهیونیستها بوده و از آنها تبعیت کنند . 


تخریب خانه های فلسطینیان و ساخت شهرک های غیرقانونی صهیونیست نشین ، خشونت های وحشیانه پلیس های اسرائیلی علیه فلسطینیان و دهها سیاست خصمانه دیگر از سوی اسرائیل اعمال می شود تا بتواند کل سرزمین های اشغالی را از شهروندان فلسطینی تخلیه نماید . این اقدامات در بیت المقدس در اوج خود قرار دارد . 


در انتهای این مقاله آمده است : اگرچه مدتهاست این اقدامات غیرقانونی و سیاست های خصمانه از سوی تل آویو علیه شهروندان وغیرنظامیان فلسطینی اعمال می شود اما همچنان نتوانسته مانع جنبش های مردمی و انتفاضه های مردم فلسطین شود . همین درگیری های تشدید شده اخیر بخی  گمانه زنی ها درباره احتمال آغاز انتفاضه سوم را تقویت نموده است . انتفاضه های پیشین نیز که ماهها بطول انجامید موجب کشته و زخمی شدن دهها صهیونیست شده و خسارات جبران ناپذیری را برای رژیم اسرائیل داشته است . 








انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن