تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803665190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرستان های فنی حرفه ای و کار دانش همدان نیازمند توجه ویژه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هنرستان های فنی حرفه ای و کار دانش همدان نیازمند توجه ویژه است همدان- ایرنا- نظر به اهمیت و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر، بیشتر هنرستان های استان همدان هنوز از نظر تجهیزات و اعتبارات در حد مطلوب نبوده و این هنرستان ها مورد بی مهری قرار گرفته اند و نیازمند توجه ویژه هستند.


به گزارش ایرنا در اجرای سیاست های مقام عالی وزارت در رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی، کیفیت بخشی به آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش در اولویت قرار گرفته اما هنوز تا رسیدن به اهداف مورد نظر راهی طولانی در پیش است.
هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در استان همدان با مشکلات و کمبودهایی روبرو است که به این منظور روز چهارشنبه گردهمایی 500 نفر از مدیران این هنرستان ها با حضور مدیرکل دفتر کاردانش و مدیر دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی همدان برگزار شد.
مدیر هنرستان فردوسی همدان در این گردهمایی با اشاره به بخشی از مشکلات هنرستان ها گفت: استهلاک تجهیزات از جمله مشکلات هنرستان ها است که به دلیل کمبود اعتبارات نمی توان تجهیزات مناسب را جایگزین کرد و اگر هم اعتباراتی باشد پاسخگوی نیاز هنرستان ها نیست.
"محمد حق مراد نیا" افزود: سرانه در نظر گرفته شده برای هنرستان ها بسیار ناچیز است و از طرفی کمک های مردمی به هنرستان پاسخگوی نیازها نیست.
وی گفت: متناسب با توسعه کمی هنرستان ها، نوسازی مدارس باید برای احداث هنرستانها اقدام کند اما بی توجهی در این رابطه و عدم برنامه ریزی در چند سال آینده مشکلات را برای هنرستان ها ایجاد خواهد کرد.
وی ساعت تخصیص مشاوره در هنرستان ها را متفاوت از شاخه نظری عنوان کرد و افزود: به هنرستانها مشاور تعلق نمی گیرد و این در حالی است که این دانش آموزان با توجه به پیچیدگی ها و تنوع زیاد و ناهنجاری نیازمند مشاوره بیشتری هستند.
حق مراد نیا اضافه کرد: مشاوره باید نیروی ثابت هر روز در کنار مدیر و معاونان هنرستان ها باشد چرا که این هنرستان ها حداقل دو تا سه بار نیازمند مشاوره هستند.
وی بر لزوم سطح ارتقا مشاوران تحصیلی و تغییر نگرش آنان تاکید کرد و گفت: این برنامه نیازمند تدوین برنامه جامع وزارت خانه است.
وی افزود: مدیران این هنرستان ها هیچ گونه ابزار قدرتی ندارند و در برابر هنر آموز، مربی و اولیا نمی توانند کاری انجام دهند.
وی مشکلات معیشتی و حقوق بسیار پایین ،عدم صدور گواهی مهارت برای هنرجویان که موجب کاهش انگیزه آنان شده و عدم اطلاع رسانی از فعالیت های هنرستان ها از طریق رسانه ها را از دیگر مشکلات و چالش های فرا روی هنرستان ها عنوان کرد.
مدیر هنرستان علم و صنعت همدان نیز گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان به خوبی انجام نمی شود و دانش آموزانی که دارای پایین ترین سطح علمی هستند وارد این هنرستان ها می شود.
" حسن مولایی" افزود: 90 درصد دانش آموزان با دروس افتاده از سال اول متوسطه وارد این هنرستان ها شده و کار در هنرستان ها را سخت تر می کنند.
وی با بیان اینکه هنرستان های کاردانش بهترین و سریعتر راه برای رسیدن به بازار کار است و آخرین راه نیست گفت: این در حالی است که دانش آموزان با نمرات پایین برای ادامه تحصیل به این رشته ها می آیند.
وی بر بهرمندی از مشاور و دبیران کارآمد در هنرستان ها تاکید کرد و گفت: دبیران خوب و عالی در این هنرستانها انگشت شمار هستند و باید از وجود آنان نیز استفاده شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: با حذف مردودی در پایه اول همه دانش آموزانی که دروس افتاده داشتند در مرحله اول جذب کاردانش و فنی حرفه ای می شوند و این بیشترین آسیب در این زمینه است.
"مصطفی" خزاعی" افزود: این امر موجب افت تحصیلی در هنرستان ها می شود که باید از نظر کیفیت بخشی به هنرستان ها توجه شود اما اعتبار خاصی در این حوزه وجود ندارد تا کلاس های جبرانی و تقویتی برای آنان تشکیل شود.
وی اظهار کرد: تجهیزات هنرستان ها متناسب با تکنولوژی روز نیست و برخی از تجهیزات کارگاه ها از رونق افتاده است و باید به روز شود.
وی افزایش ساعت کار هنرستان ها نسبت به متوسطه نظری، نبود انبار دار ، استخدام نشدن استادکار در هنرستانها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: هزینه سرانه هنرستان ها جوابگوی حداقل نیازهای هنرستان ها نیست و از تمکن مالی خانواده ها نیز نمی شود استفاد ه کرد که این امر باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
خزاعی گفت: در سال جاری هشت میلیارد و 150 میلیون ریال برای خرید تجهیزات هنرستان ها در نظر گرفته شده که تا پایان آذر ماه در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی گفت: همچنین یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات از اعتبارات استانی هزینه شده و بین هنرستان ها توزیع شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های ضمن خدمت، آزمون پیشرفت تحصیلی، برپایی نمایشگاه، توزیع لوح فشرده با موضوع آشنایی با رشته های فنی حرفه ای و کاردانش از برنامه اجرا شده برای هنرستان ها است.
خزاعی اضافه کرد: در استان همدان 117 هنرستان کار دانش با 54 رشته و 58 هنرستان فنی و حرفه ای با 26 رشته دایر است.
وی اظهار کرد: میزان جذب هنرجو در استان همدان در کاردانش و فنی و حرفه ای در مجموع پایه دوم و سوم 25.80 درصد و در فنی و حرفه ای 19.59 درصد که در مجموع 45.38 درصد از دانش آموزان این پایه ها در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.
در این همایش که حدود 500 نفر از مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش حضور داشتند مشکلات این هنرستان ها توسط دو نفر از مدیران مطرح شد.
7523/2624


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن