تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819225673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار قروه: آزادی تحرک در درون جامعه حق معلولان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار قروه: آزادی تحرک در درون جامعه حق معلولان است قروه - سنندج - ایرنا - فرماندار قروه گفت: آزادی تحرک در درون جامعه حق معلولان است و جامعه باید به آن بلوغ فکری رسیده باشد که معلولان در انتخاب مکان زندگی و فعالیت اشتغال در جامعه آزاد باشند.


به گزارش ایرنا، محمد شرفبیانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولین در کانون شهید مطهری قروه افزود: حق معلولان این است که در جامعه تحرک داشته باشند و در جامعه تلاش کنند و جامعه نیز باید باورهای غلط را تغییر دهد و ما به عنوان یک انسان عادی این باور غلط را تغییر دهیم.
به گفته وی تغییر باورهای غلط جامعه، هنر انسان های عادی نیست بلکه حق معلولان است و باید برنامه های توان بخشی برای معلولان جزء لاینفک جامعه باشد.
شرفبیانی اظهار کرد: حق مساوات، عدالت اجتماعی، حق همبستگی، کرامت و عزت نفس حق معلولان است و این امر لطف مسوولین به معلولین نیست بلکه وظیفه آن ها است.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه روز جهانی معلولین نباید فقط مختص به یک روز باشد افزود: باید در تمام سال از دستاوردهای بزرگی که این عزیزان در طول تاریخ بشریت خلق کرده اند یاد کرد.
به گفته وی خواسته معلولان این است با نگاه ترحم آمیزی به آن ها نگاه نکنیم هر روز ما، باید روز توجه به معلولان باشد تا وضعیت معلولان بهبود یابد.
شرفبیانی تاکید کرد: حق طبیعی معلولان است که در چرخش توسعه جامعه شرکت کنند و این بستر را باید ما انسان های معمولی فراهم کنیم.
شرفبیانی گفت: تمام کسانی که در جامعه دست اندرکار هستند و مسئولیتی در جامعه بر عهده دارند باید تمام تلاش خود را متمرکز کنند تا بندهای کنوانسیون بین المللی معلولین را در محدودیت جامعه به ویژه شهرستان قروه و استان کردستان عملی کنند.
به گفته وی تصمیم گیری حاکمان و حکومت باید در راستای کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان باشد.
فرماندار قروه به ویژگی های کنوانسیون اشاره کرد و گفت: خود معلولان در تدوین کنوانسیون دخالت دارند و از نزدیک دردها و مشکلات را می دانند و عملی تر می شود و ایران جزو عضو کنوانسیون هست.
به گفته وی 132 کشور به عضو کنوانسیون پیوستند که این امر نشان دهنده اهمیت موضوع است.
شرفبیانی گفت: معلولین سر مشق و الگوی ما هستند آنها با تمام کمبود امکانات جامعه را به چالش می کشانند که انسان های عادی از این امر غافل اند و هنر این قشر جامعه است.
به گفته وی جامعه را به چالش کشیدن، نشان دهنده توان معلولان است در حالی که ما از انجام کارها ناتوانیم و این عزیزان باید به خد ببالند که از انسان های عادی سر تر هستند.
به گفته وی بر اساس آمارهای جهانی 3 درصد جمعیت هر کشوری معلولین دارای معلولیت های شدید و متوسط هستند.
شهرستان قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.ک/2
7345/533


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن