تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805393420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمون 40 سوالی برای مدیران مسئول متقاضی صدور مجوز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آزمون 40 سوالی برای مدیران مسئول متقاضی صدور مجوز تهران- ایرنا- رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، از برگزاری آزمون 40 سؤالی برای مدیران مسئولان متقاضی درخواست صدور مجوز نشریه در ماه های آینده خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا محمد سلطانی فر روز چهارشنبه در هفتمین سری از سلسله نشست های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها با موضوع چالش های رسانه های محلی در برابر رسانه های سراسری، با تشریح محورهای نشست امروز گفت: یکی از دغدغه های مهم رسانه های محلی، رقابت ناسالم آن ها با رسانه های سراسری و دولتی است و رسانه های محلی همواره از این رقابت ناسالم نگران هستند.
وی افزود: موضوع رسانه های محلی و در تقابل قرار گرفتن آن ها با رسانه های سراسری، یکی از دغدغه های همیشگی و نگرانی رسانه های محلی بوده که باید آسیب شناسی شده و مورد بررسی قرار گیرد.
سلطانی فر گفت: محلی گرایی نباید موجب غفلت از تحولات و رخدادهای جهان بیرونی و حوزه ملی شود، بلکه باید دید، فضای رسانه های محلی تا چه اندازه آمادگی پذیرش و پرداختن به موضوعات از نگاه ملی و جهانی را دارند.
رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، یکی دیگر از معضلات و چالش های مهم حوزه رسانه های محلی را نقد ناپذیری مسئولین محلی و محدودیت فضای نقد در رسانه ها عنوان کرد.
سلطانی فر افزود: تجربه نشان داده ظرفیت و پذیرش نقد در مسئولین محلی نسبت به ملی از ضریب پایین تری برخوردار است و هرچه به سوی محلی گرایی پیش رویم، تحمل و پذیرش نقد در مسئولین کاهش می یابد. در این فضا هرگاه انتقادی از سوی رسانه ای صورت گیرد، بلافاصله رسانه با انگ و تهمت از سوی مسئولین مواجه شده و خیلی از آن ها مورد بی مهری قرار می گیرند. در این گونه موارد رسانه ها گاه مجبور می شوند دربرخورد با مسئولین روش دیگری را در پیش گیرند.
وی با اشاره به مشکلات دیگر رسانه های محلی اظهار کرد: به دلیل جناح بندی های سیاسی در استان ها و شهرستان ها، گاه رسانه ها به اجبار به سمت و سویی کشیده شده، یا به حاشیه رانده شده و یا از حاشیه به اوج اقتدار رسیده اند؛ چنین تحولاتی در رسانه های محلی نسبت به رسانه های ملی از نمود بیشتری برخوردار است.
وی مسائل محتوایی، اقتصادی، مالی و سیاسی را از دیگر معضلات رسانه های محلی عنوان کرد و افزود: این ها مشکلاتی است که در حوزه رسانه های محلی مطرح است و در بسیاری از مقالات نیز به آن پرداخته شده است.
سلطانی فر اضافه کرد: انعکاس و طرح این مسائل در فضای رسانه ای کشور می تواند موجب گشایش بحث های آسیب شناسانه و پژوهش در این حوزه شده و در حوزه های تصمیم گیری و حمایت ها راهگشا باشد.
وی در بخش دیگری، از برگزاری نشست تخصصی با عنوان «واگذاری رسانه های دولتی به بخش خصوصی» در نشست های آتی این دفتر خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که جزو وعده و تعهدات دولت است، طرح واگذاری رسانه های دولتی به بخش خصوصی است که در نشست های بعدی دفتر مطالعات ابعاد مختلف این موضوع از جمله مسائل حقوقی، صنفی، سیاسی، و اقتصادی این مسئله مورد یحث قرار خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری، اظهار داشت: باید دانش و آگاهی مدیران مسئول نسبت به برخی مسائل و مباحث بالا باشد.
رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها افزود: براین اساس برای متقاضیان دریافت مجوز نشریه، درصدد هستیم سوالاتی را طراحی کنیم تا به آن ها پاسخ دهند.
وی گفت: اینکه فرد در پاسخگویی به این سوالات قبول شود یا خیر اهمیت ندارد، برای ما کافی است که معلومات مدیران مسئول را درمورد برخی مباحث از جمله اقتصاد و بیمه مطبوعات بسنجیم.
سلطانی فر اضافه کرد: براین اساس از میان 500 سوال، 40 سوال در اختیار مدیران مسئول درخواست کننده مجوز قرار می گیرد؛ که این امر در ماه های آینده اجرایی خواهد شد.
رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه، با بیان اینکه 97 دوره آموزشی در خصوص رسانه در استان های مختلف برگزار شده است، بیان داشت: درصدد هستیم که این دوره ها و کلاس ها را در استان ها برگزار کنیم.
نشست تخصصی چالش های مطبوعات محلی در برابر نشریات سراسری روز چهارشنبه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و جمعی از اساتید علوم ارتباطات و مسئولان محلی مطبوعات در محل دفتر رسانه های وزارت ارشاد برگزار شد.
فراهنگ**1355**1027


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن