تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 38 هزار نفر از خدمات دفتر امور آسیب دیدگان بهره مند شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل بهزیستی گلستان: بیش از 38 هزار نفر از خدمات دفتر امور آسیب دیدگان بهره مند شدند گرگان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 38 هزار نفر در استان از خدمات 34 مرکز دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهره مند شدند.


به گزارش ایرنا، رقیه رحمانی روز چهارشنبه اظهار کرد: از این تعداد، سه هزار و 117 نفر از خدمات 10 مرکز اورژانس اجتماعی (مداخله در بحران، خط تلفن 123 و خدمات اجتماعی سیار) بهره مند شدند.
وی افزود: همچنین سه هزار و 514 نفر از خدمات 12 مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق و 31 هزار و 708 نفر از خدمات هشت پایگاه خدمات اجتماعی در محلات آسیب خیز استان، استفاده کردند.
وی اضافه کرد: 15 نفر نیز از خدمات مرکز کودکان خیابانی، هفت نفر در مرکز خانه سلامت و پنج نفر دیگر نیز از خدمات مرکز اختلال هویت جنسی (ts) بهره بردند.
وی با اشاره به چهار حوزه تخصصی معاونت امور اجتماعی بهزیستی گلستان (دفتر امور زنان و خانواده، دفتر امور شبه خانواده، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی) اظهار کرد: در حیطه کاری معاونت اجتماعی بهزیستی فعالیت های گسترده ای از خدمات مادی و معنوی ارائه می شود.
وی افزود: این خدمات به کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، دختران و زنان در معرض آسیب های اجتماعی، کودکان خیابانی و افراد در معرض بحران ها و آسیب های اجتماعی با هدف آگاه سازی، قادرسازی و توانمندسازی و ... داده می شود.
رحمانی گفت: تلاش عمده در حوزه امور اجتماعی حول محور توانمندسازی و قادرسازی است تا بدینوسیله ضمن حمایت بموقع از فرد در معرض آسیب یا افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارد با آموزش های لازم مهارت های زندگی به افراد مذکور ارائه و آن ها را برای زندگی سالم اجتماعی مهیا کنند.
وی افزود: این معاونت در کنار فعالیت های فوق متولی توسعه و ارتقاء کمی و کیفی مهدهای کودک نیز است.
وی هدف نهایی حوزه امور اجتماعی را حمایت از افراد در معرض آسیب های اجتماعی عنوان کرد به طوری که از بروز آسیب و بحرانی شدن وضعیت افراد جلوگیری شود.
به گفته وی بر همین اساس معاونت اجتماعی با اتخاذ سیاست های مداخله ای، به یاری افرادی که در شرایط بحرانی قرار گرفته و قادر به تصمیم گیری منطقی و معقول نیستند، می پردازد.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی این اداره کل گفت: در هر جامعه برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل و کاهش آن ها تمهیداتی اتخاذ و برنامه هایی، پیش بینی، تدوین و اجرا می شود.
رحمانی افزود: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی به منظور حل و کاهش آسیب های اجتماعی افراد، در برنامه ای تلفیقی اقدام به ارائه خدمات اجتماعی شامل مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی کرده است که مهمترین ویژگی ارائه خدمات اجتماعی یعنی "تخصصی بودن" و "در دسترس بودن" را در نظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: افراد مشمول این خدمات اجتماعی از زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای اختلافات خانوادگی و زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی گرفته تا افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی، دختران و پسران فراری از منزل و مبتلایان به اختلالات جنسی (TS) را در بر می گیرد.
مدیرکل بهزیستی گلستان در باره عملکرد دفتر امور کودکان و نوجوانان نیز گفت: این دفتر با ایجاد و راه اندازی 268 مهدکودک در سطح استان (167 مهد شهری و 101 مهد روستایی) به عنوان تنها متولی آموزش 13 هزار کودک زیر 6 سال است که 10 هزار کودک در شهرستان ها و سه هزار نفر دیگر در روستاها آموزش می بینند.
رحمانی افزود: این دفتر در تلاش است با ایجاد بستری مناسب در راستای رشد همه جانبه کودکان در ابعاد روانی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی و جسمی کودکان و پرورش درک و نگرش صحیح کودکان نسبت به وقایع و محیط زندگی و اجتماعی و شکوفایی استعدادهای کودکان در ابعاد مختلف، آنان را آماده ورود به نظام آموزش رسمی کشور نماید.
وی اضافه کرد: معاونت امور اجتماعی در حوزه شبه خانواده با ایجاد و راه اندازی 27 خانه کودکان و نوجوانان (مرکز غیردولتی) و یک مرکز دولتی (شیرخوارگاه)، متولی نگهداری و ساماندهی 314 کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست (300 کودک در مراکز غیردولتی و 14 کودک در شیرخوارگاه) در سراسر استان است.
وی ادامه داد: این کودکان در چهار رده سنی 0 تا 3 سال، 3 تا 6 سال، 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال به تفکیک جنسیت و شرایط عدم پذیرش در خانواده نگهداری می شوند و از آن جا که سیاست سازمان بهزیستی بازگرداندن آنان به کانون گرم خانواده است تعداد 240 نفر کودک را نیز به خانواده سببی و نسبی به صورت فرزندخواندگی و امین موقت نیز واگذار کرده است.
مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: این سازمان به مراکز غیردولتی تحت نظارت خود بابت هر فرزند تحت سرپرستی ماهانه مبلغ دو میلیون و 250 هزار ریال و بابت فرزندان نگهداری شده در خانواده های سببی و نسبی نیز مبلغ یک میلیون و 750 هزار ریال نیز کمک هزینه امداد پرداخت می کند.
602/7464


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن