تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802982686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره مندی بیش از 19 هزار نفر از سفرنامه سلامت و امید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بهره مندی بیش از 19 هزار نفر از سفرنامه سلامت و امید تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: تاکنون با اعزام سفرنامه سلامت و امید به 16 شهرستان در 4 استان ، 19 هزار و 161نفر خدمات آموزشی – بهداشتی و پیشگیرانه سلامت بهره مند شده اند.


به گزارش ایرنا، "فرحناز رافع" در آستانه آغاز پنجمین برنامه سفرنامه سلامت و امید در استان ایلام به ارائه آمار خدمات این سفرنامه در استان های گلستان، اصفهان، لرستان و کرمانشاه پرداخت.
وی گفت: در این 4 استان در مجموع 19 هزار نفر از هموطنان از خدمات ارائه شده توسط داوطلبان هلال احمر بهره مند شده اند.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: این امر با مشارکت 377 پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک داوطلب در 338 چادر برپا شده محقق شده است.
وی ادامه داد: همچنین در میان برگزاری این سفرنامه ها، به طور تقریبی بیش از 34 هزار نفر از هموطنان در محل اجرای برنامه حاضر شده و از سوی دیگر 20 هزار و 124 نفر از علاقمندان در مسابقه پیامکی امدادی شرکت کرده که به قید قرعه به 42 نفر از آنان، جوایزی از سوی سازمان داوطلبان اهدا شد.
رافع افزود: با اجرای این طرح خدمات آموزشی با محوریت پیشگیری از بیماریها مانند پیشگیری از سرطان های شایع در زنان، آموزش گسترده در رابطه با درمان کف پای صاف برای افراد زیر 14 سال اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: بهداشت سالمندان، کنترل فشار، قند و چربی خون و تغییر سبک زندگی از دیگر خدماتی است که در ایستگاه های این طرح ارائه می شود چرا که با رعایت سبک زندگی ایرانی- اسلامی بیماری های قلبی و عروقی و سرطان های گوارشی کنترل می شود.
رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه این سفرنامه تاکنون در 4 استان گلستان، اصفهان، لرستان و کرمانشاه به اجرا درآمده است ، گفت: 8 استان دیگر از جمله ایلام، کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان مقصد بعدی این سفرنامه هستند.
وی با بیان اینکه با مساعدت خیرین شهرستان بندرترکمن کلنگ مرکز دیالیز به مساحت 430 متر مربع برای رفاه حال مردم در شهرستان بندر ترکمن به زمین خورد، افزود: مجمع خیرین سلامت تعهد کردند تا این مرکز را تا پایان سال 94 به بهره برداری برسانند.
رافع ادامه داد: علاوه بر مرکز دیالیز، زایشگاهی به مساحت 350 مترمربع در شهرستان بندرگز به همت خیرین احداث و هزینه احداث این زایشگاه از سوی خیران این شهرستان تامین شد.
وی یادآور شد: از سویی دیگر با مشارکت خیرین بزودی کلنگ خانه سلامت در شهرستان بندر ترکمن به زمین خورده می شود اما تا آن زمان قرار شد تا مکانی در این شهرستان برای راه اندازی خانه سلامت توسط خیرین اجاره شود.
رئیس سازمان داوطلبان خاطر نشان کرد: خیرین برای احداث مرکز پیشگیری و درمان سرطان مری در استان گلستان برای مبارزه و ریشه کن کردن سرطان مری در این منطقه، مرکزی دایر می کنند و درمانگاه تخصصی سیمین شهر با مساعدت یکی از خیرین تا یک سال آینده در این راه اندازی می شود.
به گفته وی، علاوه بر این موضوع، راه اندازی بانک امانات پزشکی در شهرستان گرگان نیز در دستور کار است تا بیماران و نیازمند با مراجعه به این مرکز لوازم وسایل مورد نیاز خود را به صورت امانی دریافت و پس از بهبودی به مرکز بازگردانند.
رافع در مورد خدمات ارائه شده در اصفهان نیز افزود: اهدای مبلغ 11 میلیارد ریال جهت هزینه درمان و هزینه های حمایتی مددجویان تا پایان سال، خرید تابلو استاد فرشچیان به مبلغ 210 میلیون ریال جهت کمک به بیماران صعب العلاج، اهدای زمین 2 میلیارد ریالی جهت ادامه احداث درمانگاه داوطلبی کهریزسنگ، تقبل احداث یک باب پایگاه امداد و نجات و تحویل به جمعیت هلال احمر به ارزش حدود 6 میلیارد ریال توسط مجتمع فولاد مبارکه از جمله اقدامات انجام شده در اصفهان بود.
وی ادامه داد: همچنین اهدای یکهزار مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد ریال جهت ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای به جمعیت هلال احمر، اهداء 8 هزار متر زمین جهت احداث پایگاه جاده ای به ارزش 4 میلیارد ریال، تعهد مبلغ 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط رئیس خانه داوطلب به نمایندگی از داوطلبان و خیرین شهرستان جهت بیماران صعب العلاج و هزینه های حمایتی، اعلام تعهد کمک توسط جهت درمان رایگان بیماران نیازمند شهرستان چادگان با معرفی نامه هلال احمر از نمونه کمک هایی بود که در قالب برنامه باران مهربانی در قاب تلویزیون به تصویر کشیده شد.
رافع در مورد خدمات ارائه شده در لرستان گفت: اهدای زمین 2 هزار و 200 متری جهت احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای، مساعدت سالانه 800 میلیون ریال به جمعیت برای سفره های مهربانی و نیز مساعدت درصدی از درآمد سالانه کارخانه گچ به جمعیت در پلدختر، اهدای 2 هزار متر مربع زمین برای احداث پایگاه امداد جاده ای در شهرستان رومشکان، واگذاری زمینی به مساحت 100 متر مربع را برای احداث خانه سلامت و امید این شهرستان و همچنین اهدای مبلغ 10 میلیون تومان برای راه اندازی این خانه سلامت از سوی شورای شهر و شهرداری کوهدشت و تعهد فرماندار آن برای اهدای ساختمان خانه سلامت و امید از جمله این خدمات بود.
وی افزود: تعهد ساخت خانه سلامت و امید در شهرستان دلفان، اهداء 200 مترمربع زمین برای احداث خانه سلامت و امید روستای فرهاد آباد، تقبل 10 میلیون تومان برای هزینه های درمانی بیماران نیازمند شهرستان دلفان، واگذاری 2 هزار مترمربع زمین برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای و همچنین اهدای 200 متر مربع زمین برای احداث خانه داوطلب سلامت از جمله مشارکت های خیران نیک اندیش دلفان (نورآباد)، اهدای زمین و هزینه احداث خانه داوطلب سلامت در شهرستان، هزینه درمان 10 بیمار سرطانی، 100 میلیون ریال برای کمک به درمان نیازمندان به همراه 11 جهیزیه در شهرستان الیگودرز نمونه هایی از کمک خیران استانی در سفرنامه سلامت و امید بود.
رئیس سازمان داوطلبان در ارتباط با فعالیت های این سفرنامه در استان کرمانشاه نیز گفت: اهدای 3 هزار مترمربع زمین به ارزش 500 میلیون ریال برای ایجاد پایگاه امداد و نجات در بخش کلاشی، کمک نقدی به مبلغ یک صد میلیون ریال را برای تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساخت خانه سلامت، اهدای زمینی به مساحت 150 متر مربع برای ساخت خانه سلامت و امید در بخش کلاشی جوانرود، تهیه سبد غذایی برای نیازمندان دارای سوء تغذیه به مبلغ یکصد میلیون ریال، تامین دارو برای 500 بیمار نیازمند بخشی از خدمات ارائه شده در کرمانشاه بود.
رافع افزود: اهدای قطعه زمینی به مساحت 300 مترمربع به ارزش 600 میلیون ریال برای احداث خانه سلامت روستایی بیاشوش و اهدای قطعه زمینی به مساحت سه هزار مترمربع به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال به منظور احداث پایگاه جاده ای در جوانرود، اهدای یک قطعه زمین در حوزه شهری و 50 میلیون ریال برای خدمات خانه سلامت از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان صحنه، اهدا 6 قطعه زمین روستایی توسط رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان صحنه برای احداث خانه سلامت و بخشش یک قطعه زمین برای احداث پایگاه امداد و نجات توسط یک خیر از دیگر خدماتی است که در کرمانشاه ارائه شد.
وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در کرمانشاه بیشتر از دیگر استانها بود، افزود: کمک 50 میلیون ریالی نماینده اتاق اصناف این شهرستان برای تهیه و توزیع یک هزار سبد غذایی در میان نیازمندان شهرستان صحنه و تحت درمان رایگان قرار دادن 400 نیازمند توسط پزشک خیر، تامین هزینه درمان 4 مادر بیمار نیازمند سرطانی، اهدای یک هکتار زمین و تقبل هزینه ساخت برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای، اهدای یک هکتار زمین جهت احداث اردوگاه چند منظوره هلال احمر، اهدای 2 هزار و 80 متر زمین برای احداث پایگاه های سلامت در مناطق مختلف شهرستان سنقر و کلیایی و نیز تعهد شهردار و شورای شهر این شهرستان برای اهدای یک هزار متر زمین برای احداث پایگاه امداد جاده ای روستایی و 400 متر زمین دیگر برای احداث خانه سلامت و امید روستای قلعه شیان و قول مساعد فرماندار اسلام آباد برای تجهیز تمامی پایگاه های جمعیت در سطح شهرستان از رهاوردهای سفرنامه سلامت و امید در استان کرمانشاه بوده است.
سفرنامه سلامت و امید 22 آذر ماه در پنجمین دور از سفرهای خود عازم استان ایلام می شود.
اجتمام**3377**1436


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن