تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802492070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات کامل سخنگوی پنتاگون درباره حمله جنگنده های ایران به داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اظهارات کامل سخنگوی پنتاگون درباره حمله جنگنده های ایران به داعش


جان کربی، سخنگوی وزارت جنگ امریکا با سخنانی دو پهلو درباره حمله جنگنده های ایرانی به داعش، تاکید کرد: ما نه با ایران هماهنگی ایجاد می کنیم و نه مانع عملیات نظامی آنها می شویم. سخنگوی پنتاگون نگفت که همکاری ایران و عراق چه ربطی به وی و امریکا دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جان کربی، سخنگوی وزارت جنگ امریکا، نظر پنتاگون را درباره خبر حضور جنگنده های ایرانی در عراق اعلام کرد. .
دانلود . در نشست خبری دیشب پنتاگون، خبرنگاری از جان کربی پرسید:  آیا ایران به مواضع داعش در داخل خاک عراق حمله هوایی می کند؟ جان کربی: من گزارش ها را دیده ام. ما هیچ علتی نداریم که این گزارش ها صحت نداشته باشند و هواپیماهای ایرانی، حملاتی را در چند روز گذشته علیه مواضع داعش در شرق عراق صورت نداده باشد. خبرنگار: پس شما می گویید صحت دارد. شما اطلاع دارید، فرض بر این است که ارتش بداند این گزارش ها صحت دارند. جان کربی: ما هیچ نشانه ای نداریم که این گزارش ها صحت ندارند. من هیچ علتی ندارم که باور کنم گزارش ها مبنی بر حمله هوایی ایران به مواضع داعش، صحت ندارد. در عین حال، شما یاید درباره فعالیت نظامی ارتش ایران از دولت ایران سوال کنید. خبرنگار: چطور حریم هوایی را عاری از فعالیت نظامی می کنید؟ جان کربی: این، حریم هوایی عراق است و عاری سازی آن (از فعالیت نظامی)، بر عهده دولت عراق است. ما نه هماهنگی ایجاد می کنیم و نه مانع فعالیت نظامی ایران می شویم.   * تاکید خبرنگار و سخنگوی پنتاگون به "عاری ساختن حریم هوایی عراق" و صحبت درباره آن و سپردن این مسئولیت به دولت عراق، در شرایطی صورت می گیرد که امریکا، بدون اجازه دولت سوریه در حریم هوایی این کشور جولان می دهد و در عراق نیز، علاوه بر هواپیماهای جاسوسی و نظامی خود، نیروی هوایی متحدانش را نیز، دعوت می کند.   اظهارات دوپهلوی جان کربی، این فرصت را برای برخی رسانه های مخالف اقتدار ایران فراهم کرد تا برداشت مورد نظر خود را به عنوان واکنش رسمی پنتاگون منتشر کنند. به عنوان نمونه، شبکه سعودی العربیه، از تائید قطعی این خبر توسط پنتاگون خبر داد و نوشت:
ادعای العربیه درباره جنگنده های ایران
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، حملات هوایی جنگنده‌های ایرانی به مواضع گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را در عراق، تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنتاگون سه‌شنبه ۲ دسامبر اعلام کرد که جنگنده‌های ایرانی در روزهای اخیر، مواضع جهادی‌های گروه دولت اسلامی را در عراق بمباران کردند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «ما نشانه‌هایی در اختیار داریم مبنی بر این‌که در روزهای اخیر، ایران با استفاده از هواپیماهای فانتوم اف-۴، اقدام به بمباران مواضع داعش کرد.»

کربی گفت این دولت عراق است که باید حملات هوایی کشورهای مختلف شرکت کننده در ائتلاف بین‌المللی را هماهنگ کند و نه ایالات متحده.
او افزود: «ما مواضع داعش را در عراق بمباران می‌کنیم. این حملات با مشورت دولت عراق صورت می‌گیرد. این دولت عراق است که باید حریم هوایی خود را مدیریت کند.»

او در عین حال تاکید کرد: «هیچ چیز در سیاست‌ ما در هماهنگ نکردن فعالیت‌هایمان با ایرانی‌ها تغییری نمی‌کند.»

پیش از این روزنامه هافینگ پست به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکانوشته بود که ایالات متحده از ورود ایران به فضای عراق برای بمباران مواضع داعش آگاه است.

این مقام گفته بود حضور ایران تا زمانی که دولت شیعه این کشور از نیروهای دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش احساس خطر کند ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرده بود که این حضور واکنشی از سوی آمریکا بهمراه ندارد، مگر آنکه خطری برای نیروهای آمریکایی در آسمان عراق بوجود آورد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، تصریح کرده بود: «ما از این موضوع آگاه هستیم. این مایه نگرانی ما نیست- و ما به نوعی مراقب اوضاع هستیم." این مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود افزود که محل عملیات هوایی ایران در نزدیکی مرزهای این کشور با عراق است و با محدوده عملیاتی آمریکا در عراق فاصله دارد.»

ایران تا کنون فقط از ارسال اسلحه به عراق خبر داده بود، و این اولین بار است که خبر حضور جنگنده های ایرانی در عراق رسانه‌ای می شود.

آمریکا رهبری ائتلاف بین المللی ضد داعش را در دست دارد، و کشورهای اردن، پادشاهی سعودی و امارات متحده عربی در این ائتلاف حضور دارند.
 

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن