تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803931386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 33 درصدی سطح زیر کشت گندم در استان البرز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رشد 33 درصدی سطح زیر کشت گندم در استان البرز کرج- ایرنا- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اتمام مرحله کشت پاییزه در اراضی زراعی استان، گفت: سطح زیر کشت گندم از ابتدای فصل کاشت تا کنون که روزهای آخر این فصل را می گذرانیم؛ 33 درصد رشد داشته است.


به گزارش ایرنا، "محمد تاج الدینی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تشکیل ستاد تغذیه گیاهی در استان البرز همگام با سایر استان های کشور اشاره کرد و افزود: این ستاد که بر اساس ابلاغ معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده با هدف تغذیه گیاهی که تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد کل محصولات زراعی دارد، تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: این ستاد شامل چهار کمیته تامین نهاده های کشاورزی، نظارت، آموزش و مدیریت حاصلخیزی خاک است که وظایفی همچون تامین نهاده ها، نظارت در تولید عناصر و فرایند تولید، آموزش کشاورزان و ارتقای حاصلخیزی آب را عهده دار است.
وی شناخت ارقام سازگار در استان و نیازسنجی بذور مورد نیاز و نظارت در مسیر تولید و توزیع بذر را از دیگر وظایف این ستاد دانست و بیان کرد: پیش بینی می شود از سطح 11 هزار و 426 هکتار اراضی زیر کشت گندم حدود 50 هزار تن گندم کیفی توسط دو هزار و 400 بهره بردار قرار گرفته برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد نشان می دهد.
وی اظهار داشت: تاکنون حدود 10 هزار و 301 هکتار از این اراضی کشت شده، سبز شده اند که سطح سبز خوبی را نسبت به سال گذشته با 48 درصد رشد داریم.
وی علت این رشد مناسب را دو بارش خوب با پراکنش مناسب در سطح استان و همچنین آبیاری مناسب این اراضی عنوان کرد و گفت: همچنین تاکنون هفت هزار و 450 هکتار از اراضی زیرکشت گندم بیمه شده که نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.
تاج الدینی یکی از عوامل بهبود تولید این محصول استراتژیک را استفاده از بذور مرغوب و گواهی شده دانست و افزود: دولت برای کشاورزانی که از این بذور استفاده کنند یارانه خاصی را در نظر گرفته است.
وی بیان داشت: در استان البرز 910 تن از در قالب پنج رقم توسط بخش دولتی و خصوصی تولید شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد داشته است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز به توزیع 916 تن کود شیمیایی ازته با 24 درصد رشد نسبت به سال گذشته و 562 تن کود فسفاته با رشد 20 درصد نیز اشاره کرد و افزود: کشت مکانیزه و خطی کاری یکی از عوامل افزایش تولید در واحد سطح است که در سال زراعی جاری با فعالیت 50 دستگاه خطی کار با تکنولوژی بالا حدود 57 درصد رشد در این گونه کشت داشته ایم.

***رشد 29 درصدی سطح زیر کشت جو علوفه ای
تاج الدینی با اشاره به رشد 29 درصدی سطح زیر کشت جو علوفه ای در سطح استان، اضافه کرد: در سال زراعی جاری هشت هزار و 373 هکتار از اراضی زیر پوشش این محصول که تامین علوفه دامداریهای صنعتی و سنتی استان را عهده دار است، قرار گرفته است.
وی گفت: تا کنون هفت هزار و 732 هکتار از این اراضی سبز شده که نسبت به سال زراعی گذشته 32 درصد رشد داشته و همچنین با رشد 28 درصدی اراضی بیمه شده این محصول با پنج هزار و 115 هکتار روبرو بوده ایم.
این مسئول همچنین کشت دانه روغنی کلزا به جهت تامین روغن نباتی را یادآور شد و ادامه داد: 149 هکتار از اراضی این استان زیر پوشش این محصول قرار گرفته که از هر هکتار بین 300 تا 400 تن کلزا برداشت می شود.
وی افزود: به دلیل اهمیت کلزا در تامین امنیت غذایی ارقام مناسبی از کشورهای پیشرو در تولید این محصول همچون فرانسه، مجارستان آلمان وارد شده که استان البرز در مصرف این بذور در کشور پیشقدم بوده است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه به وضعیت تولید محصولات زراعی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان البرز حدود 47 هزار و 630 هکتار از اراضی زیر پوشش 29 نوع محصول زراعی قرار دارد که از پتانسیل های بالای این استان تعدد تولید این محصولات به لحاظ شرایط اقلیمی معتدل و معتدل سرد آن است.
وی محصولات زراعی تولید شده در استان را را در پنج گروه غلات، علوفه ای، دانه های روغنی، صنعتی و سبزی و صیفی عنوان کرد و گفت: در شرایط عادی و نرمال حدود یک میلیون و 344 هزار و 608 کیلو انواع این محصولات در یکسال زراعی تولید می شود که این عدد در شرایطی همچون خشکسالی، سرمازدگی و یا شرایط مناسب با بارش خوب متغیر است.
در استان البرز طی سال زراعی گذشته 60 هزارتن گندم و 25 هزار تن جو برداشت شد.ک/2
693/ 691


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن