تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819044246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول نظام سلامت با استفاده از فناوری تقویت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر ستاد نوآوری همایش فناوری سلامت: طرح تحول نظام سلامت با استفاده از فناوری تقویت می شود تهران - ایرنا - دبیر ستاد نوآوری همایش فناوری سلامت گفت: استفاده از فناوری در اجرای طرح تحول نظام سلامت، اجرای آن را تقویت می کند زیرا «فناوری» تحول آفرین است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر «ماشاالله ترابی» روز چهارشنبه در نشست خبری «فناوری سلامت و شیوه های تحول در بیمارستان» افزود: ایجاد ارتقای متوازن در نظام سلامت نیازمند فناوری است.
وی خاطرنشان کرد: فناوری سلامت در قالب فناوری بیومولکولی و بیومتریال، فناوری سلول های بنیادی، فناوری اطلاعات سلامت، فناوری مدیریتی و توسعه زیرساخت ها، تجهیزات پزشکی و فناوری های ترکیبی مانند «بیوتصویر» ارائه می کند.
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «هوشمندسازی» سلامت می تواند به اجرای قابلیت های فناوری کمک کند.

** خدمات پزشکی باید متناسب با روند سالمندی کشور تغییر کند
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به بروز بیماری های نوظهور و تغییر هرم جمعیتی کشور به سوی سالمند، خدمات پزشکی نیز باید متناسب با آن تغییر کند.
ترابی تاکید کرد: لازم است که از خدمات مناسب پزشکی در زنجیره یکپارچه سیستم بهداشتی و درمانی کشور استفاده شود.
وی کوتاه تر شدن روند ارائه خدمات پزشکی، کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده را از جمله مزایای فناوری سلامت عنوان کرد و افزود: بطور مثال یک مرکز درمانی موسوم به «مایوکلینیک» در آمریکا با استفاده از فناوری های سلامت توانسته تا 22 درصد هزینه های تشخیصی خود را کاهش دهد.

** حداکثر عمر فناوری سلامت فقط دو سال است
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: حداکثر عمر فناوری های جدید سلامت، یک ونیم تا دو سال بوده و بعد از آن فناوری های دیگری جایگزین آن می شوند.
ترابی گفت: اکنون یک کیت(دستگاه تشخیصی) کوچک فقط با یک قطره آب دهان می تواند تا 23 آزمایش تشخیصی را انجام دهد.
وی افزود: بنابراین با توجه به گسترش یافتن بیماری های مزمن و نیاز به آزمایش های مختلف ناگزیر به استفاده از فناوری های جدید هستیم، اما استفاده از فناوری های جدید به معنای تعطیلی آزمایشگاه ها نیست بلکه کار آنها تغییر می کند.

** نبود فرهنگ استفاده از فناوری های سلامت
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اکنون فناوری های سلامتی به کشور وارد شده اند که فرهنگ استفاده از آنها بطور کامل اجرا نشده است.
ترابی به نقش موثر حوزه وقف در بکارگیری فناوری های سلامت اشاره کرد و افزود: باید توجه خیران را به سرمایه گذاری در این امر جلب کنیم.
وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان از جمله مراکزی هستند که می توانند محصولات خود را در اختیار نظام سلامت کشور قرار دهند.
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه از برگزاری همایش "فناوری سلامت و شیوه های تحول در بیمارستان» از 25 تا 28 بهمن ماه خبر داد و گفت: دو روز از این همایش در سالن همایش های صدا وسیما و دو روز آن نیز در این دانشگاه برگزار می شود.
ترابی افزود: هر روز در این همایش 12 تا 16 سخنرانی ارائه می شود و دارای 20 امتیاز بازآموزی برای همه گروه های پزشکی است و علاقه مندان می توانند تا 30 آذر ماه نسبت به ارسال مقاله برای این همایش اقدام کنند.
اجتمام(3) ** 9185 ** 1071


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن