تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819362577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف ماري‌جوآنا باعث حمله قلبي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مصرف ماري‌جوآنا باعث حمله قلبي مي‌شود


تحقيقات- همشهري آنلاين:
مصرف زياد ماري‌جوآنا ممكن است با افزايش يك پروتئين خاص خطر حمله قلبي و سكته مغزي را بالا ببرد

به گزارش خبرگزاري رويترز دكتر جين لاد كادت و همكارانش از موسسه ملي سوء‌مصرف مواد كه بخشي از موسسه‌هاي ملي بهداشت آمريكا است، مي‌‌گويند يافته‌هاي آنها در اين مورد مثال ديگري از آسيب‌هاي درازمدت ماري‌جوآنا است.

اين پژوهشگران به ميزان يك پروتئين خون را در 18 نفر از مصرف‌كنندگان درازمدت ماري‌جوآنا با ميزان اين پروتئين در خون 24 نفر كه ماري‌جوآنا مصرف نمي‌كردند، مورد مقايسه قرار دادند.

ميزان اين پروتئين كه آپوليپوپروتئين ‍C-III نام دارد در مصرف‌كنندگان ماري‌جوانا 30 درصد بالاتر از افرادي بود كه ماري‌جوآنا مصرف نمي‌كردند.

اين پروتئين در سوخت و ساز تري‌گليسريدها – يك نوع چربي خون- دخالت دارد و ميزان بالاتر آن باعث افزايش ميزان تري‌گليسريدها در خون مي‌شود. ميزان بالاي تري‌گليسريدها در خون با سخت‌ و ضخيم‌شدن ديواره‌ شريان‌ها و افزايش خطر سكته‌مغزي، حمله قلبي و بيماري قلبي ارتباط دارد.

مصرف‌كنندگان ماري‌جوآنا در اين بررسي به طور متوسط 78 تا 350 سيگار ماري‌جوآنا در هفته دود مي‌كردند كه مصرف بسيار بالايي به حساب مي‌آيد.

به گفته اين پژوهشگران ماده فعال موجود در ماري‌جوآنا كه تتراهيدروكانابينول (THC) نام دارد، با تحريك بيش از حد گيرنده‌هاي ماري‌جوآنا در كبد به توليد بيش از حد اين پروتئين خوني مي‌انجامد.

اين پژوهشگران مي‌گويند يافته‌هاي آنها بيانگر آن است كه مصرف درازمدت ماري‌جوآنا مي‌تواند عوارض جانبي فراتر از اثرات شناخته‌شده قبلي آن بر مغز مانند اختلال در يادگيري، اختلال در يادسپاري و ناهنجاري‌هاي ادراكي داشته باشد.

مارى جوانا، حشيش و روغن حشيش همگى از گياه كانابيس گرفته مى‌شوند. THC ماده اصلى روان گردان موجود در مارى جوانا يا حشيش است.

تاريخ درج: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 20:00 تاريخ تاييد: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 20:43 تاريخ به روز رساني: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 23:03
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن