تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب الله ادعای مبادله عماد عیاد درمقابل سوری بازداشت شده در لبنان را تکذیب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حزب الله ادعای مبادله عماد عیاد درمقابل سوری بازداشت شده در لبنان را تکذیب کرد بیروت – ایرنا – حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ادعای مبادله « عماد عیاد» رزمنده اسیر این حزب نزد گروه های تروریستی در سوریه با یک تبعه سوری بازداشت شده نزد نیروهای امنیت عمومی لبنان را قاطعانه تکذیب کرد.


به گزارش ایرنا، در بیانیه حزب الله که امروز(چهارشنبه) منتشر شد ، تاکید شده است که ادعای دیروز (سه شنبه) روزنامه لبنانی النهار کاملا عاری از صحت است.
اداره امنیت عمومی لبنان نیز دیروز سه شنبه خبر آزادی « عبدالله حسین الرفاعی» افسر جداشده از ارتش عربی سوریه و عضو به اصطلاح ارتش آزاد سوریه را تکذیب کرد.
برخی رسانه ها و پایگاه های اجتماعی از جمله روزنامه لبنانی النهار ادعا کرده بودند که اداره امنیت عمومی لبنان الرفاعی سرکرده یک گروه نظامی در منطقه القلمون وابسته به آنچه ارتش آزاد سوریه خوانده می شود را به حزب الله تسلیم کرده تا بتواند او را به همراه دوعنصر بازداشت شده دیگر با « عماد عیاد» نیروی مقاومت لبنان که نزد این گروه اسیر بوده است، مبادله کند.
در بیانیه اداره امنیت عمومی لبنان تاکید شده است این خبرعاری از صحت است و به هیچ وجه حقیقت نداشته و این اداره هیچ رابطه ای با عملیات مبادله بین حزب الله و به اصطلاح ارتش آزاد سوریه ندارد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است که اداره امنیت عمومی لبنان، الرفاعی را از بخش های ویژه دستگاه قضائی لبنان تحویل گرفته است و همچنان نزد آن در بازداشت بسر می برد.
اداره امنیت عمومی لبنان همچنین تاکیدکرده است که برعکس ادعاهای منتشر شده،سرنوشت الرفاعی با روند مذاکرات هدفمند برای آزادسازی نظامیان ربوده شده لبنانی توسط گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره گره خورده است.

نیروهای ارتش لبنان اواسط آبان ماه گذشته «عبدالله حسین الرفاعی» رییس شورای نظامی گروه تروریستی به اصطلاح « ارتش آزاد سوریه» را هنگام ورود غیرقانونی به خاک لبنان، بازداشت کردند.
خبرگزاری لبنان گزارش داد: نیروهای ارتش ، سرهنگ « عبدالله الرفاعی » رییس شورای نظامی به اصطلاح ارتش آزاد سوریه و مسئول این گروه در منطقه القلمون سوریه را در حالی بازداشت کردند که در یک خودرو مخفی شده بود.
خبرگزاری لبنان افزود: این تبعه سوریه هنگام بازداشت دارای یک کارت شناسایی جعلی لبنانی بود.
پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی النهار نیز با بیان اینکه الرفاعی یک سرهنگ جداشده از ارتش سوریه است، نوشت: الرفاعی که یک شهروند لبنانی به نام الحجیری او را همراهی می کرد ، قصد داشته است وارد شهرک عرسال شود.
النهار افزود: الرفاعی بعداز بازداشت هویت خود را فاش کرده و به یک مرکز نظامی خارج از منطقه عرسال منتقل شده است.
تلویزیون الجدید لبنان هم در گزارشی مشابه دیگر رسانه های لبنانی تاکید کرد که بازداشت شدگان به همراه اموال ضبط شده به مراجع ذیربط تحویل شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
بعداز انتشار اخبار مختلف درباره بازداشت الرفاعی ، سرانجام فرماندهی ارتش لبنان بیانیه ای صادر و اعلام کرد:نیروهای ارتش در منطقه عرسال لبنان ، « خالد حیدر الحجیری» شهروند لبنانی و راننده یک خودرو بدون اسناد قانونی را بازداشت کردند.
در این بیانیه آمده بود : به همراه الحجیری یک تبعه سوری نیز بازداشت شده که ادعا می کند «عبدالله حسین الرفاعی» و وابسته به یک از گروه های مسلح سوری است.
براساس این بیانیه، « الحجیری درصدد، انتقال غیرقانونی الرفاعی به بلندی های شهرک عرسال لبنان بوده است».
در بیانیه ارتش لبنان تاکید شده بود که این تبعه سوریه دارای اسناد شناسایی لبنانی جعلی بوده است.
خاورم ** 1324


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن