تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820120964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جديدترين اخبار از کميته ويژه پيگيری پارازيت


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: جديدترين اخبار از کميته ويژه پيگيری پارازيت
ايسنا/ نزديک به يک سال گذشته کميته‌اي تشکيل شد که هدف اصلي‌اش بررسي تاثيرات امواج مختلف بر سلامت مردم و در نهايت ارائه گزارش به دولت براي اجرايي شدن نظرات اين کارگروه بود، نظري که مي‌تواند بر ايجاد تغييراتي در حجم پارازيت‌هايي که روزانه ارسال مي‌شود موثر باشد.
مساله امواجي که از سوي فرستنده‌هاي پارازيت بر گيرنده‌هاي ماهواره‌اي جهت ايجاد اختلال در برخي امواج ماهواره‌اي فرستاده مي‌شود يکي از دغدغه‌هاي وزراي مختلف ارتباطات در دولت‌هاي گذشته و در دولت يازدهم بوده است؛ اگرچه اين وزارت‌خانه همواره به طور علني از پذيرش مسووليت ارسال اين نوع پارازيت سرباز زده و مسوول آن را سازماني به غير از وزارت ارتباطات دانسته است. فارغ از اينکه کدام بخش يا ارگان مسوول ارسال پارازيت‌هاست، محمود واعظي در بهمن‌ماه سال گذشته به تشکيل کميته‌ يا کارگروه هفت نفره اقدام کرد که موظف به پيگيري تاثيرات امواج شامل امواج آنتن‌هاي موبايل و تشعشعات پارازيتي شد و خود وزير ارتباطات نيز رياست اين کميته را برعهده گرفت. معاون سازمان انرژي اتمي، وزير ارتباطات، وزير بهداشت، وزير دفاع، وزير اطلاعات و معاون رييس سازمان محيط زيست اعضاي اين کميته اعلام شدند اما تنها گزارشي که واعظي از نتايج حاصل شده از جلسات اين کميته مطرح کرده اين است که امواج آنتن‌ها موبايل طبق بررسي‌هاي انجام شده مضر نيستند اما بحث بر سر تاثير پارازيت‌ها بر سلامت مردم همچنان به نتيجه نرسيده و يا اين نتيجه اعلام نشده باقي مانده است. در همين راستا اعلام شد که سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با همکاري سازمان انرژي اتمي با استفاده از دستگاهي که داراي تجهيزات کامل تشخيص انواع تشعشعات است به بررسي اين امواج پرداخت است. *** يک گزارش غير سري که منتشر نمي‌شود در ادامه اين اخبار و در حالي‌که تنها چند ماه از تشکيل کميته بررسي امواج بر سلامت مردم مي‌گذشت بارها اعلام شد که گزارشي که در اين کميته تنظيم خواهد شد سري نيست و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و از سوي ديگر نيز مسوولان و حتي اعضاي اين کميسيون بارها خواستار اجرايي شدن گزارش و نتايج به دست آمده شده بودند. گزارشي مشروحي از نتايج بررسي کميته بررسي پارازيت‌ها و ساير امواج مضر تا به حال منتشر نشده‌ است و آخرين خبري که از اين پروژه در دسترس است اين که به گفته واعظي گزارش کميته مذکور براي رييس جمهوري فرستاده شده و اين وزارت‌خانه منتظر نظر رييس جمهور در اين زمينه است. وزير ارتباطات درباره ارسال پارازيت که به بخشهاي ديگر بازمي گردد گفته که به نمايندگي از رييس جمهوري در کنار دوستاني از وزارتخانه‌ها و بخش‌هاي مختلف، مسوول رسيدگي به اين موضوع شده‌ام و در حال حاضر گزارشي در اين بخش تهيه و براي رياست جمهوري ارسال شده است که پس از اين بررسيهاي نتايج آن اعلام خواهد شد. هرچند وزير ارتباطات گفته اگر منظور از پارازيت آن بخشي است که به موبايل و تجهيزات مخابراتي مربوط مي‌شود، ما اين مسائل را از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تحت کنترل داريم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ايم تا فعاليت‌هايي که دراين حوزه صورت مي گيرد مضر نباشد اما معصومه ابتکار - رييس سازمان محيط زيست و يکي از اعضاي کارگروه رسيدگي به امواج پارازيت از افرادي است که بيش از هر مسئول ديگري پيگر اجرايي شدن گزارشي است که در اين زمينه تهيه شده است. وي با ابراز اميدواري از اينکه اين گزارش هر چه زدتر از سوي دولت مورد رسيدگي قرار گيرد ارسال پارزيت‌هاي خارج از حدود استانداردها و قواعد را مخاطري‌آميز و نگران کننده دانسته‌بود. با نگاهي به سابقه کميته‌هايي که براي بررسي اثرات پارازيت تشکيل شده‌اند اين سوال مطرح مي‌شود که آيا رسيدگي به پرونده پارازيت‌ها و انتشار عمومي گزارشي که متخصصان تهيه کرده‌اند، در اين دولت به نتيجه خواهد رسيد؟



چهارشنبه, 12 آذر 1393 ساعت 12:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن