تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802746965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کهگیلویه وبویراحمدرتبه سوم چاپ دانش نامه فرهنگ وتمدن استانی را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کهگیلویه وبویراحمدرتبه سوم چاپ دانش نامه فرهنگ وتمدن استانی را دارد یاسوج - ایرنا - رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استان های بوشهر و گیلان رتبه سوم تدوین و چاپ دانش نامه فرهنگی و تمدن استانی در کشور را دارد.


رضا پارسیان نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به فرهنگ غنی و آیین های اصیل در کهگیلویه و بویراحمد حوزه هنری برای آشنایی نسل آینده و ارتقای جایگاه استان تدوین و چاپ دانش نامه های فرهنگ و تمدن را در دستور کار قرار داده است.
وی از چاپ و نشر کتاب های فاخر در حوزه هنری استان به عنوان یک تحول بزرگ فرهنگی یاد کرد و گفت: چاپ و انتشار کتاب های ارزشمندی همچون "پایی که جاماند" و "دانشنامه فرهنگ و تمدن کهگیلویه و بویراحمد" نمونه بارزی از فعالیت های هنرمندان و نویسندگان این استان است.
پارسیان نژاد اظهارکرد: با وجود تمامی مشکلات چاپ و نشر دانشنامه فرهنگ و تمدن کهگیلویه و بویراحمد به همت حوزه هنری استان توانست به عنوان یک اثر ماندگار در این استان و کشور لقب گیرد.
رییس حوزه هنری استان از سید فیض الله افرازی زاده پژوهشگر و نویسنده برتر استانی به خاطر کمک و همکاری به این نهاد برای تدوین و چاپ این کتاب فاخر تقدیر کرد و افزود: کمک های تمامی اعضای حوزه هنری و قشرهنرجو و نویسنده استان در جمع بندی این کتاب نیز قابل تقدیر است.
پارسیان نژاد چاپ و انتشار آثاری همچون دانشنامه فرهنگ و تمدن کهگیلویه و بویراحمد را عاملی برای پیشبرد وحدت و زنده ماندن رسوم قدیمی استان دانست و گفت: بیشتر رسوم و آیین های محلی این استان رو به فراموشی سپرده است.
وی با بیان اینکه آداب و رسوم محلی به عنوان بخشی از زندگی و تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و جامعه قلمداد می شوند، ابراز داشت: هنرمندان و نویسندگان استان نباید بگذارند تاریخ کهن و چندین ساله این مرز و بوم با داشتن گنجینه غنی رو به فراموشی سپرده شود.
رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی متولیان فرهنگی در استان گفت: برخی از دستگاه های فرهنگی و خدمات رسان بیشترین برنامه های فرهنگی را محدود به مناسبت ها و انجام مراسم با رویکرد کوتاه مدت می بینند و به اهم فعالیت های فرهنگی با رویکرد بلند مدت و قدرت اثرگذاری بیشتر توجه ندارند.
پارسیان نژاد عنوان کرد: در روزهای آینده با تلاش شبانه روزی نویسندگان و پژوهشگران این نهاد کتاب های فاخر و ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس و ادبیات داستانی به چاپ خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه نگاه متولیان فرهنگی به هنرمندان،پژوهشگران و نویسندگان باید نگاه کیفی باشد نه کمی، ابراز داشت: ترویج هنرفرهنگی اسلامی و توجه به خواسته های هنرجویان جامعه باید لازمه کاری مسوولان فرهنگی استان باشد.
پارسیان نژاد گفت: بیشتر مشکلات حوزه هنری در دو سال اخیر کمبود اعتبار و نداشتن منابع مالی متمرکز برای جامعه هنرجوی استان بوده که در برخی مواقع باعث کندی ارایه آثار شده است.
وی بیان کرد: اعتباری از منابع ملی برای حوزه هنری و سایر مراکز استان ها پیش بینی نشده است و تنها بودجه ساختاری آن تنها از منابع استانی تأمین می شود.
پارسیان نژاد افزود: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیشترین هنرجو باید بیش از سایر نهادهای فرهنگی استان مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
566/7533


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن