تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803095845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسوی لاری: نظام حزبی در کشور دچار چالش است/ اینکه می‌گویند برای رسیدن به قدرت حزب تشکیل نداده‌ایم تعارف است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: موسوی لاری: نظام حزبی در کشور دچار چالش است/ اینکه می‌گویند برای رسیدن به قدرت حزب تشکیل نداده‌ایم تعارف است
وزیر کشور دوران اصلاحات با بیان اینکه علی‌رغم تأکید قانون اساسی نظام حزبی در کشور دچار چالش است، گفت: احزاب و تشکل‌ها یا نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند مؤثر باشند و همین موضوع باعث می‌شود هنوز در جلسات در مورد ضرورت تحزب سخن بگوییم.
به گزارش نامه نیوز، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دوران اصلاحات در کنگره سراسری حزب اسلامی کار که از صبح امروز (چهارشنبه) در سالن تلاش تهران آغاز شده است، با اشاره به مشکلات احزاب و ضرورت تحزب گرایی در کشور اظهار داشت: بعد از اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی تدوین شد و در اختیار جامعه قرار گرفت اصول قانون اساسی به عنوان نقشه راه در اختیار ملت قرار گرفت و به اصل تحزب در آن اشاره شده است و نیازی به بحث بیشتر درباره ضرورت تحزب نیست.

وی با طرح این موضوع که به این دلیل درباره ضرورت تحزب در کشور صحبت می‌شود چون نظام حزبی دچار چالش است، خاطرنشان کرد: این مسئله می‌تواند به این دلیل باشد که احزاب، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد یا نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند که مناسب عمل کنند و همین مسئله باعث می‌شود در جلسات در مورد حزب و فعالیت آن صحبت شود.

موسوی لاری با طرح این پرسش که احزاب چگونه باید در جامعه فعال باشند بیان داشت: تصور می‌کنم نقش محوری احزاب این است که سلیقه‌های همگون را کنار هم قرار بدهند و اولین کارکرد حزب این است که افراد متفرقه کنار هم جمع بشوند و یک مجموعه همفکر و هم سلیقه بسازد و از آن جمع برای رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کند.

وی همچنین کارکرد دیگر احزاب را آموزش اعضا و هواداران و عرضه کردن نظراتی که اعضا باید به آن پایبند باشند عنوان کرد.

شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه با ذکر این نکته که کارکرد دیگر حزب نقد شرایط موجود است، یادآور شد: احزاب اگر در نقطه ثقل جامعه قرار بگیرند باید برنامه ارائه کنند و اگر در حاشیه باشند باید به نقد بپردازند و جامعه را به آنچه که باید باشد رهنمون کند، اگر در مسیر حرکت جامعه ضعف‌هایی وجود داشته باشد حزب باید برداشت‌های خودش را ارائه بدهد تا جامعه بتواند به نقطه مطلوب برسد.

موسوی لاری با بیان اینکه حضور در عرصه قدرت از دیگر کارکردهای حزب محسوب می‌شود، تصریح کرد: معتقدم اینکه می‌گویند ما حزب تشکیل نداده‌ایم تا به قدرت برسیم یک تعارف است، اینکه قدرت را برای چه موضوع می‌خواهند یک بحث ارزشی است اما تمام فلسفه وجودی احزاب تلاش برای رسیدن به قدرت است.

موسوی لاری با تأکید بر وظایف احزاب ابراز کرد: نقش محوری احزاب این است که نخست سلایق همگون را کنار هم قرار داده و ساماندهی کنند.

وی افزود: نخستین کارکرد احزاب این است که از افراد متفرقه جمع همسو و همفکر بسازند و از آن جمع برای رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کنند. کارکرد دوم احزاب این است که بتوانند با برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی ایده ها و آرمان‌ها و نقطه‌نظراتی که در اساسنامه و مرامنامه آنان آورده شده است را در اختیار هواداران و اعضاء قرار دهند و اعضای خود را کاملاً آماده کنند تا بتوانند از آرمان‌های حزب حمایت کنند بنابراین کارکرد دوم حزب باید آموزش باشد تا بتواند دیدگاه‌هایی را عرضه کنند که مورد استفاده اعضاء قرار گیرد.

وی افزود: کارکرد دیگر حزب نقد شرایط موجود است. اعضاء اگر نقطه ثقل مدیریت جامعه قرار بگیرند باید برنامه ارائه کنند و اگر در حاشیه قرار بگیرند باید بدانند که در جامعه چه اتفاقی می‌افتد تا بتوانند سره از ناسره را جدا کنند و جامعه را به آنچه باید باشد رهنمود شوند و هدایت کنند. اگر در مسیر حرکت جامعه اشکالاتی وجود داشته باشد باید حزب بتواند برداشت‌های خود را در جامعه عرضه کند تا با نقد شرایط موجود جامعه بتواند به نقطه مطلوب برسد.

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه بیان کرد: کارکرد بعدی احزاب که کارکرد عملی و اجرایی است حضور در در عرصه قدرت است. برخلاف آن چیزی که گاهی شنیده می‌شود از احزاب که ما این حزب را تشکیل نداده‌ایم برای به قدرت رسیدن بنده معتقد هستم که این یک حرف تعارفی است. فلسفه وجودی حزب تلاش برای قدرت است اگر حزبی برای رسیدن به قدرت تلاش نکند یا حزب نیست یا صادقانه سخن نمی‌گوید. اینکه قدرت را یک حزب بخواهد چگونه کسب کند یک بحث ارزشی است. اینکه قدرت را برای چه بخواهد کسب کند یک بحث ارزشی است. اینکه قدرت را برای خدمت بخواهد یا برای چیز دیگر موضوع دیگری است. احزاب باید برای رسیدن به قدرت تلاش کنند که این موضوع فلسفه وجودی احزاب است.

احزاب باید تلاش کنند تا بتوانند در قدرت سهیم باشند، نقش‌آفرین باشند و با کسب قدرت آرمان‌های خود را دنبال کنند.

وی افزود: در این عرصه‌ها شاید یکی از اساسی‌ترین جاهایی که احزاب باید حضور فعال داشته باشند آنجایی است که مدیریت جابه‌جا می‌شود.




منبع: فارس


۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن