تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804689765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون شهردار: 50 درصد املاک مسکونی ساوه سند مالکیت ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون شهردار: 50 درصد املاک مسکونی ساوه سند مالکیت ندارند ساوه- ایرنا- معاون شهرسازی شهرداری ساوه گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد از املاک مسکونی ساوه فاقد سند مالکیت و به صورت قولنامه ای است و این امر بیانگر این است که مناطق حاشیه نشین در حال غالب شدن به این شهر هستند.


سید «مهدی حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزبانی بزرگترین شهر صنعتی کشور، نزدیکی به پنج استان کشور، قطب کشاورزی واشتغال زایی زمینه رشد پنج درصدی جمعیت ساوه را فراهم کرده به طوریکه شرایط این شهر از لحاظ مهاجر پذیری با دیگر شهرهای استان مرکزی متفاوت است.
وی بیان کرد: با توجه به این که شهر صنعتی کاوه بیشترین حجم مهاجران را به خود اختصاص داده، در ابتدای فعالیت این شهر صنعتی مناطقی مسکونی برای شاغلان این بخش در این منطقه فراهم شد اما در طرح های توسعه ای ، بخش مسکن نادیده گرفته شد و این امر موجب شد تا کارکنان شهرصنعتی به سمت مسکن ارزان قیمت گرایش پیدا کنند.
حسینی گفت: خلاء همکاری بین بخشی از سوی دستگاه های ذیربط ، موجب شد تا گروهی از سوداگران با استفاده از عدم اطلاع و آگاهی متقاضیان از قوانین، املاک را با مدیریت خود قطعه بندی و به این اقشار بفروشند.
وی ادامه داد: این پدیده به حدی است که 12 نقطه حاشیه نشین در سال 84 هم اکنون به 24 نقطه در اطراف ساوه افزایش یافته است.
حسینی اعمال راهکارهای مناسب و اساسی را برای مقابله با این مشکل جدی ضرورری دانست و گفت: برخورد جدی و سخت با این پدیده نوعی تسکین است و باید این واقعیت را بپذیریم که ساوه در بخش های مختلف به خصوص جمعیت در حال رشد شتابان است و باید زمینه توسعه مناسب و پایدار را برای رشد جمعیت آن مهیا شود.
وی گفت: هم اکنون املاک زیادی در اطراف شهر ساوه وجود دارد که پس از عرضه توسط سودجویان به متقاضیان بخش مسکن واگذار شده و به صورت شبانه و غیر اصولی ساخته می شوند و سپس با اعمال فشار از سوی برخی مسوولان با تغییر کاربری به آنها خدمات ارائه می شود.
وی بیان کرد: اگر فکری اساسی برای این روند و رشد نامناسب در ساوه نشود ساوه در چند سال آینده به یک روستا شهر بزرگ تبدیل خواهد شد و شهریت آن زیر سوال می رود چون ساخت و سازهای غیر رسمی علاوه بر عدم استحکام لازم در مناطقی بنا شده اند که فاقد هرگونه فضای آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، خیابان و معابر مناسب و دیگر خدمات مورد نیاز شهری هستند.
وی پایان دادن به شرایط نامساعد حاشیه نشینی در ساوه را بسیار ضروری دانست و گفت: باید با مشارکت مردم و مالکان بزرگ باغ های محدوده شهر ساوه که هم اکنون از شرایط کشاورزی خارج شده و مستعد برای ساخت و سازهای غیر مجاز هستند را بر اساس برنامه و سیاست های شهرسازی و پیش بینی فضاهای مورد نیاز ساماندهی و در اختیار اقشار کم درآمد قرارداد.
حسینی اضافه کرد: دستگاه های ذیربط مانند شهرداری، راه و شهرسازی و استانداری باید در تولید مسکن ارزان قیمت در ساوه ورود پیدا کند و سرمایه گذارانی را جذب کنند تا بتوانند مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد تولید کنند.
به گفته وی، ساخت و سازهای غیر رسمی موجب می شود که حقوق شهروندی از گروهی شهروندان که تحت ضوابط قانونی هستند، گرفته و به دیگران داده شود که این امر آسیب جدی برای شهر است.
وی از برخی فشارهای اشتباه برای ارائه خدمات به سکونتگاه های غیر مجاز نیز گله کرد و گفت: ما نیز به لحاظ انسانی و عاطفی از این امر ناراحت هستیم اما این رفعت با عواقب ناگواری همراه است به طوریکه تا 10 سال آینده در ساوه شهری فقیرنشین و روستا نشین خواهیم داشت.
وی ادامه داد: هم اکنون بهترین زمینهای هموار در مناطق خوب ساوه به سکونتگاههای غیر رسمی تبدیل شده که جلوگیری از تصرف آن نیازمند تعامل مدیریت شهری با مردم است که بتوانند نیازها را به موقع و متناسب با توان شهروندان در بخش های مختلف شناسایی کنند.
وی گفت: ساوه دارای مردم و مالکان فهیمی است و تاکنون برای مقابله با رشد پدیده حاشیه نشینی حدود 80 هکتار توافقات با این مالکان انجام شده که در صورت کم توجهی این 800 هزار متر مربع نیز می توانست به ساخت و ساز غیر رسمی تبدیل شود.
حسینی با بیان اینکه امید می رود با تدابیر اندیشیده شده شاهد توسعه پایدار در شهر ساوه باشیم، گفت: هم اکنون شهرک 170 هکتاری توسط راه و شهرسازی در جنوب غرب ساوه پیش بینی شده، اما نگاه دولت به توسعه شهری در ساوه خوشبینانه است چون اکثر متقاضیان مسکن اقشار ضعیف و کم توان بوده که قدرت خرید این قبیل زمین ها را ندارند.
وی بیان کرد: همچنین شهرداری برای گرایش مردم به ساخت و سازهای مجاز حد نصاب تفکیک اراضی را از 170 متر به 120 متر کاهش داده است و زمینه ای فراهم شده تا اقشار کم درآمد براساس ضوابط خاص در نظام مهندسی بتوانند پروانه ساخت بگیرند.
ساوه از شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین از جنوب به شهرستان تفرش و استان قم و از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب غربی به استان همدان و شهرستان کمیجان محدود می شود.ک/3
7338/560/


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن