تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین مراکز آزمایش سریع ایدز کشور در خراسان رضوی دایر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیشترین مراکز آزمایش سریع ایدز کشور در خراسان رضوی دایر است مشهد- ایرنا- کارشناس مسوول برنامه پیشگیری از ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین مراکز "آزمایش سریع ایدز" کشور در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دایر است.


دکتر علی حسین پور همزمان با هفته پیشگیری ایدز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 65 مرکز تست سریع ایدز، در مشهد و دیگر شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.
وی با اشاره به انجام سالانه 10 هزار آزمایش سریع ایدز در مراکز مذکور گفت: در حال حاضر بیشترین آزمایشات تست سریع ایدز کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.
به گفته وی، در قالب آزمایش تست سریع ایدز در مدت حداکثر نیم ساعت و به صورت رایگان متقاضیان نسبت به ویروس ایدز آزمایش می شوند.
حسین پور شعار امسال روز جهانی ایدز را "درمان اچ.آی.وی همه گیری را مهار می کند" و با محور پیشگیری کنید، درمان کنید و زندگی کنید عنوان کرد.
کارشناس مسوول برنامه پیشگیری از ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد درادامه گفت: تاکنون 650 نفر مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در خراسان رضوی شناسایی شده اند که 90 درصد از این تعداد مرد و بقیه زن می باشند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 170 نفر فوت کرده اند و 180 نفر به استان های دیگر مهاجرت کرده اند و 30 نفر در زندان هستند.
وی تعداد افراد فعال مبتلا به ویروس اچ.آی.وی که هم اکنون به مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری و ایدز در خراسان رضوی مراجعه می کنند را 180 نفر عنوان کرد.
به گفته وی، درصد کمی از مبتلایان به دلیل عدم همکاری و ترس از انگ به مراکز مشاوره مراجعه نمی کنند و به آنها دسترسی نداریم.
وی خاطر نشان کرد: تمام مبتلایان به ویروس ایدز که به مراکز مشاوره در خراسان رضوی مراجعه می کنند، تحت پوشش کمیته امداد بوده و بیمه هستند و تمام خدمات درمانی آنها نظیر دارو و آزمایش به صورت رایگان انجام می شود.
وی با اشاره به راههای انتقال ویروس ایدز گفت: ویروس ایدز از طریق ارتباط جنسی نا ایمن، اعتیاد تزریقی، انتقال از مادر مبتلا به فرزند و انتقال خون آلوده قابل انتقال است که بین 60 تا 70 درصد موارد ابتلا در خراسان رضوی بوسیله اعتیاد تزریقی می باشد.
وی شماره تلفن اختصاصی مشاوره ایدز در خراسان رضوی را 09686 عنوان کرد.
8 تا 14 آذرماه هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری ایدز در کشور نامگذاری شده است.7487/522


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن