تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیرزاده:انقلاب اسلامی باعث شد مجموع تفکر غرب دچار توقف شود/ایزدی:اگر همه مردم دنیا جمع بشوند،بدهی آمریکا را نمی توانند بدهند!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
جهانگیرزاده:انقلاب اسلامی باعث شد مجموع تفکر غرب دچار توقف شود/ایزدی:اگر همه مردم دنیا جمع بشوند،بدهی آمریکا را نمی توانند بدهند!
"جواد جهانگیرزاده" و "فواد ایزدی" با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه 11 آذر ماه به ریشه خصومت های آمریکا با ایران و دلایل سیر نزولی قدرت آمریکا درحوزه های سیاسی و اقتصادی پرداختند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس و دکتر فواد ایزدی امشب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه 11 آذرماه به ریشه خصومت های آمریکا با ایران و دلایل سیر نزولی قدرت آمریکا در حوزه های سیاسی و اقتصادی پرداختند.

روند انقلاب اسلامی باعث شد مجموع تفکر غرب دچار توقف شود

جواد جهانگیرزاده در ابتدا اصلی ترین علت این خصومت را در انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: روند انقلاب اسلامی باعث شد مجموع تفکر غرب دچار توقف شده و اردوگاه آمریکا در شرق نیز دچار فروپاشی شود.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان این که انقلاب اسلامی با ایستادگی خود سبب شد آمریکایی ها منطقه مهمی را از دست بدهند،اظهار داشت: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران به عنوان ژاندارم ،منطقه در دست آن ها بود و بعد از انقلاب با تفکری روبرو شدند که به خاطر جدید بودن آن غافلگیر شدند.
 
این نماینده مجلس افزود: آن ها با تمام ظلم هایی که کردند،انقلاب اسلامی ایستادگی کرد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از ضعف های اصلی ما استکبار بود.
 
جهانگیرزاده ادامه داد:به فرموده مقام معظم رهبری؛ما با آمریکا و مردم آن مشکل نداریم بلکه با خوی استکبار مشکل داریم.
 
این نماینده مجلس با اشاره به این که آمریکایی ها همواره به دنبال بهانه هستند تاکید کرد: رشد جمهوری اسلامی و نفوذ سیاسی ایران در کشورهای منطقه و جهان باعث شده که آمریکایی ها نگران شوند که ایران به عنوان الگویی موفق و بدون وابستگی به آمریکا می تواند پیش رود و تلاش های آن ها برای شکستن همین الگو است.
 
اگر همه مردم دنیا جمع بشوند،بدهی آمریکا را  نمی توانند بدهند!

در ادامه این گفتگو،دکتر فواد ایزدی به دلایل سیر نزولی قدرت آمریکا در عرصه اقتصادی پرداخت و گفت:اقتصاددان های آمریکایی سه دلیل را در حوزه اقتصاد آینده آمریکا ترسیم می کنند و بین آن ها این اجماع وجود دارد که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم قرار نیست وضعیت خود را حفظ کند.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به این که بعد از جنگ جهانی دوم رقبای اقتصادی سنتی آمریکا اقتصادشان نابود شده بود،تصریح کرد:بعد از این جنگ آمریکا به عنوان تنها اقتصاد دنیا باقی ماند و سلطه خود را گسترش داد.
 
ایزدی افزود:اما الان نه تنها رقبای سنتی آمریکا حضور دارند و رقابت می کنند بلکه اقتصادهای نوظهور مثل چین، هند و برزیل در حال رقابت هستند و آمریکا موقعیت خود را در حال از دست دادن می بیند.
 
ایزدی دلیل دوم ضعف قدرت اقتصادی آمریکا را وجود کارگر ارزان در خارج از آمریکا برشمرد و گفت: مدت هاست که شرکت های آمریکایی آن جا را ترک می کنند و به خارج از آمریکا می روند زیرا در خارج از آمریکا قیمت کارگر ارزان  است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به جمعیت یک میلیاردی چین تصریح کرد: چون این جمعیت بالا سبب ارزانی قیمت کارگر شده بسیاری از این شرکت های به چین و هند رفته اند.
 
وی افزود: امروز کارگر آمریکایی با مشکلات روبرو شده و قدرت خرید مردم هم کم شده است.
 
ایزدی در ادامه به نقل منابع رسمی آمریکایی گفت: از سال 1972 درآمد آمریکایی ها چهار هزار دلار بیشتر از الان بوده و این ضربه ای به اقتصاد آمریکا محسوب می شود.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به مالیات های نفتی آمریکا خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا با نفت تقریباً مجانی صنعت خود را اداره کرده و درآمدهای کشورهای وارد کننده نفت بیشتر از صادر کننده بوده است.
 
ایزدی ادامه داد: اقتصاددانان معتقدند چون قرار نیست قیمت نفت پایین بیاید آمریکا نیز موقعیت پیشین خود را به دست نمی آورد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با وارد شدن به موضوع بدهی های ایالات متحده اذعان داشت: اگر همه مردم دنیا جمع بشوند و بخواهد بدهی آمریکا را بدهند به مشکل برمی خورند!
 
وی افزود:کشوری که در حوزه اقتصادی تا این حد با مشکل روبرو شده درحوزه سیاسی هم با مشکل روبرو خواهد شد.
 
ایزدی در ادامه به نقل از سازمان اطلاعات آمریکا گفت: آن ها در گزارشی تحت عنوان 2030 اعلام کردند که آمریکا در سال 2030 هژمونی خود را در دنیا به طول کامل از دست خواهد داد.






تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن