تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802544578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جلسه شورای مشاوران استاندار کردستان چه گذشت؟ +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در جلسه شورای مشاوران استاندار کردستان چه گذشت؟ +عکس سنندج - ایرنا - شورای مشاوران استاندار کردستان در جلسه امروز خود به بررسی اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای تسریع در ایجاد مناطق آزاد بانه و مریوان پرداختند و راهکارها و موانع پیش روی توسعه کردستان را تحلیل کردند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ جلسه شورای مشاوران استاندار کردستان شامگاه امروز در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان با دستور کار جمع بندی راهکارهای رفع مشکلات احتمالی پیش روی ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در شهرستانهای بانه و مریوان برگزار شد.
*** نظام تدبیر در استان کردستان باید اصلاح گردد
در این جلسه دکتر بایزید مردوخی که ریاست شورای مشاوران استاندار کردستان را بر عهده دارد اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی مناطق آزاد تجاری صنعتی بیش از هر چیز مستلزم توسعه زیرساخت ها و امورات زیربنایی است.
وی تصریح کرد : جاده اصلی سنندج – باشماق که روزانه حدود 700 کامیون و تریلر در آن تردد دارند کماکان همان جاده 50 سال پیش است که باید توسط مقامات استان بعنوان یکی از موارد اصلی و اساسی مورد توجه باشد.
مردوخی با ابراز خرسندی از اینکه مطالعات لازم برای ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان آغاز شده، اشاره کرد: خوشبختانه عملیات محوطه سازی در مرز باشماق در حال انجام است.
بایزید مردوخی همچنین تاکید کرد: توسعه جاده های دسترسی به بانه و مریوان سبب توسعه شهرهایی همچون سروآباد و سقز می گردد که پتانسیل های توریستی و گردشگری بالایی دارند و توسعه و اشتغال پایدار را بدنبال دارد.
او با تایید اقدامات و برنامه های استاندار کردستان و معاون نیروی انسانی وی در جهت ترویج تفکر توسعه و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای استان، تاکید کرد: بانکها می توانند با تاسیس هلدینگ و کنسرسیوم های توانمند در توسعه زیرساخت های کردستان سرمایه گذاری کنند و از طریق اخذ عوارض در این زیرساخت ها برای خود درآمد ایجاد کنند.
مردوخی بر اصلاح نظام تدبیر در استان کردستان تاکید و اظهار داشت: اگر تصور کنیم نظام تدبیر اقتصادی و برنامه ریزی استان بدون ایراد است به اشتباه رفته ایم، بنابراین اگر فرد یا افرادی توانایی انجام کار مفید برای مردم و استان را ندارند به آنها بی توجه نباشیم تا مصالح ملی مردم دستخوش ندانم کاری نشود.
*** فرار سرمایه ها از اقلیم کردستان عراق فرصت مناسبی برای جذب در بانه و مریوان است
در ادامه این جلسه عبدالکریم احمدنژاد اظهار داشت: ضروری است یک تیم کاری توانمند توسط استاندار محترم تعیین گردد تا در تهران امورات مربوط به مناطق آزاد بانه و مریوان را به سرعت پیگیری کند.
وی افزود: بدلیل ناامن شدن مرزهای اقلیم کردستان عراق و جنگ با داعش و فرار سرمایه ها از این اقلیم فرصت مناسبی رخ داده تا این سرمایه گذاران در مناطق آزاد بانه و مریوان جذب شوند.
احمد نژاد تاکید کرد: بدلیل داشتن مرزهای مشترک و پیوند تاریخی و تمدنی غالب سرمایه گذاران و تجار عراقی بهتر است با ابتکار عمل مسئولان در استان کردستان جذب شوند تا توسعه تولید و صادرات در این استان روند صعودی بخود بگیرد.
*** ایجاد مناطق آزاد بانه و مریوان از دستاوردهای برحق دولت تدبیر و امید در کردستان است
عبدالرضا میقانی مدیر کل حوزه و دیگر مشاور استاندار کردستان با انتقاد از برخوردهای سلیقه ای با موضوعات سرمایه ای و اقتصادی در کردستان، سال های گذشته را دوران بی توجهی به اقتصاد کردستان نام نهاد.
وی خاطر نشان کرد: کردستان باید در کنار تولید پول و سرمایه به واسطه پتانسیل های غنی و ارزشمند خود، در توسعه منطقه ای نقش ایفا کند و این جز با اراده و عزم جدی مدیران میسر نخواهد بود.
میقانی همچنین با انتقاد از مدیرانی که در روند مدیریت خود در سال های گذشته دچار روزمرگی و تکرار شده اند اظهار داشت: ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی در بانه و مریوان از دستاوردهای برحق دولت تدبیر و امید برای کردستان است و باید روند سرمایه گذاری ها و توسعه زیرساخت ها در این دو شهرستان از سوی یک تیم توانمند تهسیل و تسریع گردد.
مدیرکل حوزه استاندار کردستان همچنین از تهیه نقشه های توسعه این مناطق در تیپ های مختلف و ارسال آن به شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور خبر داد و افزود: این نقشه ها در انتظار تایید و تصویب شورا و هیات دولت است.
وی همچنین حوزه برنامه ریزی و اقتصادی استانداری کردستان را مسئول پیگیری ویژه این موضوع و تسهیل و تسریع امور نام برد و اظهار داشت : بدین دلیل که استاندار محترم از مردم خواسته است که توسعه استان را مطالبه اصلی خود قرار دهند، بنابراین اهمال و سستی در این پیگیری ها موجب رنجش و گلایه مندی مردم از مسئولین استانی خواهد شد.
*** حسین فیروزی به ریاست شورای توسعه استان کردستان منصوب شد
در ادامه کوهسار دادور مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و مشاور استاندار کردستان تاکید کرد: بحث مربوط به ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی در شهرهای بانه و مریوان به مطالبه جدی مردم کردستان بدل شده است.
وی افزود: دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور جناب آقای حسین فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان را بعنوان رییس شورای توسعه استان منصوب نموده است و مدیران می بایست در برنامه های توسعه استان به این مساله توجه داشته باشند.
*** 110 هکتار زمین در بانه برای واگذاری به شرکت شهرک های صنعتی مصوب شده است
در ادامه جلسه شورای مشاوران استاندار، رامین اسدی مشاور سرمایه گذاری استاندار کردستان از اهمال و کاستی های صورت گرفته در برخورد با سرمایه گذاران در گذشته انتقاد و تصریح کرد: اخیراً از سوی اداره کل منابع طبیعی استان کردستان لکه ای به مساحت 110 هکتار در شهرستان بانه برای واگذاری به شرکت شهرک های صنعتی مصوب شده است.
وی همچنین از شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در اقلیم کردستان خبر داد و گفت: در این اقلیم نیروی کار متخصص بسیار کم است و این موضوع پتانسیل مناسبی برای جذب سرمایه های اقلیم در کردستان ایران می باشد.
رامین اسدی همچنین بدبینی و بدگمانی ساکنان اقلیم کردستان به کشور ترکیه را از دیگر عوامل فرار سرمایه های اقلیم بسوی ایران عنوان کرد و افزود: استان کردستان باید برای جذب این سرمایه ها و توسعه تولید و صادرات ابتکار عمل را در این شرایط بدست بگیرد.
*** پروژه مطالعاتی مناطق آزاد بانه و مریوان به یک شرکت مشاور توانمند واگذار گردد
در این جلسه همچنین عباس احمدی مشاور استاندار کردستان، از پیگیری مصوبات جلسات شورای مشاوران استاندار کردستان برای اجرا خبرداد و خاطر نشان کرد: استاندار محترم کردستان به مصوبات شورای مشاوران را رصد و دنبال می کنند.
وی همچنین از پیشنهاد واگذاری پروژه مطالعاتی مناطق آزاد تجاری، صنعتی در بانه و مریوان به یک شرکت مشاور توانمند که سابقه کار مشابه داشته باشند، خبر داد و افزود: تعیین یک تیم برنامه ریزی و یک تیم اجرایی جدی از نخبگان بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهی برای پیگیری امورات مناطق آزاد به استاندار محترم کردستان پیشنهاد می گردد.
*** احداث پارک انرژی های نو در کردستان یک ضرورت است
در پایان این جلسه، فریبا رضایی مشاور محیط زیست استاندار کردستان طرحی ارائه کرد که بر اساس آن احداث پارک انرژی های نو یا انرژی های تجدید پذیر در کردستان به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری به سرمایه گذاران معرفی شود.
همچنین این شورا مصوب کردند که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر سنندج و معضل دفن بهداشتی زباله احداث نیروگاه تامین انرژی به روش زیست توده در اسرع وقت به فرصت های سرمایه گذاری استان اضافه گردد.ک/4
533


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن