تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798717304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایدز درمان ندارد؛آموزش روش های مقابله در مدارس اجباری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکز تحقیقات ایدز کشور تاکید کرد : ایدز درمان ندارد؛آموزش روش های مقابله در مدارس اجباری شود تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات ایدز کشور با بیان اینکه ایدز درمان قطعی ندارد،تنها روش مقابله با این بیماری را کند کردن روند آن از طریق آگاهی بخشی و اجباری کردن آموزش راههای مقابله با آن در آموزش و پرورش دانست تا اطلاعات جوانان و نوجوانان به عنوان گروههای در معرض تهدید از سطح ناچیز کنونی به حد قابل قبولی افزایش یابد.


دکتر" مینو محرز" به مناسبت هفته مبارزه با ایدز در کشور در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : شعار امسال سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی" ایدز" HIV/AIDS دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسان است .این یک واقعیت مسلم است که آموزش نقش بسیار اساسی را در مبارزه و کنترل بیماری ایدز دارد .
اول دسامبر هر سال برابر با 10 آذر ماه روز جهانی ایدز نام گرفته است. این مناسبت در ایران یک هفته تدبیر شده است.
ایدز HIV/AIDS یک بیماری کشنده است که توسط ویروس HIV ایجاد می شود و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی بیمار روز به روز کاهش و هر میکروبی فرصت بیمارکردن فرد را پیدا می کند.
***امار ایدز در ایران HIV/AIDS
وی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ایدز در کشور اظهار کرد :طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبتلایان به ایدز HIV/AIDS در کشور حدود 27 هزار نفر است اما تخمین زده می شود که این میزان به سه برابر موجود برسد یعنی حدود 100 هزار نفر در ایران مبتلا به ایدز زندگی می کنند.
به گفته وی روند رو به رشد ایدز HIV/AIDS در حال افزایش است و به نظر می رسد بسیاری از افراد حتی از بیماری خود مطلع نیستند تا به پزشک مراجعه کنند.
این متخصص عفونی اظهار کرد: بیش از 30 است که از سابقه ایدز در ایران می گذرد این بیماری در کشورهای آسیایی رو به افزایش است اما در کشورهای غربی ، اروپایی و آمریکایی این بیماری به خوبی کنترل شده است .
*** سرعت رشد ایدز در زنان
محرز با بیان اینکه متاسفانه گزارش ها نشان داده است که در زنان بیماری ایدز به سرعت رو به افزایش است گفت: در سال گذشته یک سوم موارد ثبت شده به بیماری ایدز در کشور را زنان تشکیل داده اند و بیشترین مبتلایان به بیماری ایدزHIV/AIDS را جوانان و در رده سنی 25 تا 30 سال تشکیل داده اند.
به گفته وی زنان آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند و بیماری هایی چون ایدز در میان زنان به سرعت منتقل می شود.
محرز اضافه کرد : انتقال ایدز HIV/AIDS از طریق مادر به جنین امکان پذیر است اما با پیشرفت های علمی و پزشکی می توان با تجویز داروهای مختلف از انتقال بیماری به جنین پیشگیری کرد.
رییس مرکز تحقیقات ایدز کشور اضافه کرد : زنان مبتلا به ایدز در صورت بارداری با مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی و مصرف داروهای مخصوص بیماران ایدز می توانند فرزند سالمی را به دنیا بیاورند.
محرز گفت: طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت حدود 38.9 درصد از زنان مبتلا ایدز از طریق رابطه جنسی پر خطر و محافظت نشده مبتلا شدند.
*** مصرف محرک ها و روانگردان ها در میان جوانان
محرز با بیان اینکه متاسفانه مصرف محرک ها وروانگردان در میان قشر جوانان افزایش دارد ادامه داد: یکی از علل ابتلا به بیماری ایدز استعمال مواد مخدر ها ، محرک ها و روانگردان ها است که همراه با بی بند و باری و روابط جنسی پرخطر است .
به گفته این متخصص عفونی اعتیاد به مواد مخدر و استفاده تزریقی (سرنگ آلوده ) از دیگر عواملی است که ایدز را گسترش می دهد.

*** مشکل بزرگ عدم بیمار یابی
رییس مرکز تحقیقات ایدز کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات در کشور عدم بیمار یابی است گفت : بسیاری از مبتلایان به ایدز از بیماری خود خبر ندارند و دراین میان بهترین روش مراجعه افراد به آزمایشگاه ها و دادن تست خون است .
وی اضافه کرد :از زمانی که ویروس ایدزHIV/AIDS وارد بدن فرد می شود حدود 2 تا 15 سال طول می کشد تا بیماری با معاینات بالینی و علایم ظاهری تشخیص داده شود.
محرز یادآور شد : ایدزHIV/AIDS درمان قطعی در جهان ندارد در این زمینه تحقیقات زیادی در حال انجام است و داروهای ضد ویروسی که اکنون وجود دارد پیشرفت و روند بیماری را به تاخیر می اندازد.
به گفته وی خدمات درمانی برای بیماران ایدز در کشور رایگان است در حال حاضر بیش از 180 مرکز مشاوره ایدز در کشور فعال است . این مراکز در مورد بیماری ایدز اطلاع رسانی و به مردم مشاوره رایگان ارایه می کنند.
***ضرورت آموزش و اطلاع رسانی مستمر در کشور
رییس مرکز تحقیقات ایدز کشور با بیان اینکه افزایش اطلاعات و آگاهی در خصوص بیماری ایدز از ضروریات جامعه است یاد آور شد : سطح اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه بیماری ایدز بسیار ناچیز است و آموزش جوانان یکی از مهمترین مسائلی است که از سوی مسئولان حوزه سلامت در کشور باید به آن پرداخته شود.
به گفته وی آموزش اطلاعات بیماری ایدز باید از دبیرستان ها کشور شروع شود و در مقطع تحصیلی به اجرای برنامه های آموزشی و بهداشتی بسیار ضروری است .
محرز تاکید کرد :آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی در این سنین به فرزندان خانواده ها کمک خواهد کرد تا در شرایط خطر بتوانند از خود مقابله نمایند و به دام اعتیاد و محرک ها و روانگردان نروند.
وی یاد آور شد : تمام رسانه ها ازجمله رسانه های دیداری و شنیداری نقش بسیار مهمی در زمینه اطلاع رسانی این بیماری خطرناک دارند.علاوه براین تمامی سازمان ها و ارگان ها به خصوص آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مقابله با ایدز باید یاور و هدایت کننده باشند.
بر اساس گزارش های منتشره شده ،سالانه در جهان سه میلیون و 600 هزار نفر به شمار مبتلایان به بیماری ایدز HIV/AIDS افزوده می شود و یک میلیون و 800 هزار نفر نیز در سال جان خود را از دست می دهند.
35میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز HIV/AIDS هستند که از این تعداد 19 میلیون نفر از بیماری خود اطلاعی ندارند.
«گری لوییس "هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران، میزان مرگ و میر به خاطر ایدز را در ایران پنج هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال 2013 میلادی، 9 هزار مورد ابتلای جدید به این بیماری در ایران گزارش شده که موضوع مهم پیشگیری را بیش از پیش نشان می دهد.
علمی (4)**1354**1599


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن